از تلاش شهردار و وزیر گردشگری تشکر می‌کنم؛

سلطانی‌فر: طی ۹ ماه به مرور از تندیس قهرمانان و افتخارآفرینان رونمایی می‌شود/ تلاش داریم موزه‌ای در وسعت بزرگتر و خارج از ساختار اداری راه‌اندازی کنیم

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۱:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۱۹۰۸۲
سلطانی‌فر: طی ۹ ماه به مرور از تندیس قهرمانان و افتخارآفرینان رونمایی می‌شود/ تلاش داریم موزه‌ای در وسعت بزرگتر و خارج از ساختار اداری راه‌اندازی کنیم
وزیر ورزش و جوانان گفت: تلاش داریم موزه‌ای در وسعت بزرگتر و خارج از ساختار اداری راه‌اندازی کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تالار مشاهیر با حضور دکتر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، مصطفی هاشمی‌طبا، رییس سابق کمیته، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، پیروز حناچی، شهردار تهران و مسوولان بلندپایه ورزش امروز به بهره‌برداری رسید.

وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: از تلاش شهردار و وزیر گردشگری و همه کسانی که در این امر سهیم بودند تشکر می‌کنم.

مسعود سلطانی‌فر افزود: طی 9 ماه به مرور از تندیس قهرمانان و افتخارآفرینان رونمایی می‌شود. بخشی از افتخارات به پس از انقلاب بر می‌گردد که 15 مدال طلا کسب شده در حالی که قبل انقلاب چهار مدال طلا کسب شده بود.

او تصریح کرد: تلاش داریم موزه‌ای در وسعت بزرگتر و خارج از ساختار اداری راه‌اندازی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد با توجه به تدوین طرح موزه دائمی ورزش، احداث این موزه با همکاری نهادهای مرتبط از سال جاری با قدرت بیشتر پیگیری شود.

دکتر سلطانی فر در آیین افتتاح تالار مشاهیر ورزش ایران و رونمایی از تندیس قهرمانان ورزش کشور از جمله قهرمانان المپیک و پارالمپیک را اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرد که موجب می شود تاریخ ورزش ایران در اذهان مردم زنده نگاه داشته شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور کاروان های ورزشی ایران در 16 دوره بازی های المپیک، افتخارات تاریخ ورزش ایران در این رویداد را مهم برشمرد و تصریح کرد: ماحصل حضور ایران در این 16 دوره کسب 19 مدال طلا بوده که 15 مدال طلا در 8 دوره بعد از انقلاب اسلامی به ارمغان آمده است.

وی با اشاره به رشد چهار برابری کسب مدال طلا برای ایران اظهار داشت: نتایج کسب شده نشان دهنده سرمایه گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای ورزش و نتیجه زحمات مدیران ورزش کشور در برهه های مختلف و قهرمانانی است که با عشق و علاقه افتخار آفرینی کردند.

دکتر سلطانی فر اهمیت احداث موزه دائمی ورزش کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: طرح اولیه موزه دائمی ورزش تهیه شده و ان شاالله با همراهی و همکاری کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک، شهرداری تهران و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأسیس خواهد شد و همین امسال نیز مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان در بخشی از سخنانش نیز از جدیت دکتر صالحی امیری برای تأسیس موزه ملی ورزش،المپیک و پارالمپیک ایران به نیکی نام برد و همکاری های وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و شهرداری تهران را ستود.

دکتر سلطانی فر ضمن قدردانی از زحمات مهندس هاشمی طبا رییس اسبق سازمان تربیت بدنی به خاطر ارائه تجربیات و مشاوره های موثر در مراحل شکل گیری موزه اظهار داشت: از تک تک بزرگوارانی که برای تأسیس این موزه نقش آفرینی کردند، تشکر می کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز