فرهاد و حرکت روی تیغی دو لبه؛

دشوارترین بزنگاه زندگی فوتبالی هفت مقدس/ مجیدی و شمشیری جادویی برای گذار از روزهای سخت

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۰۶:۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۲۰۴۹۵
دشوارترین بزنگاه زندگی فوتبالی هفت مقدس/ مجیدی و شمشیری جادویی برای گذار از روزهای سخت
مجیدی که در دوران بازیگری‌اش از باهوش‌ترین فوتبالیست‌های ایرانی بود و حتی توانست در 35 سالگی کارلوس کی‌روش سختگیر را وادار به دعوتش به تیم ملی کند، در آشفته بازار این روزهای استقلال بازهم باید هوش و توانش را به رخ بکشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فرهاد مجیدی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال است. محبوبیتی که قابل کتمان نیست. شماره 7 محبوب استقلالی‌ها در دهه 80 و 90 اگرچه حضوری طولانی در این تیم نداشته اما خالق بزرگ‌ترین نماد تاریخ باشگاه استقلال است. او در 4 دیدار متوالی مقابل پرسپولیس 4 گل به ثمر رساند و همین عدد 4 ناقابل محبوبیت او را در بین استقلالی‌ها بیشتر و بیشتر کرد. شاید او تنها بازیکن در تاریخ فوتبال دنیا باشد که در میانه یک فصل و در حالی که تیمش برای قهرمانی به او نیاز مبرم داشت، بدون دلیل و توجیه خاصی تیم محبوبش را ترک کرد اما حتی آن جدایی جنجالی هم نتوانست خدشه‌ای به محبوبیتش وارد کند. مجیدی بین استقلالی‌ها، هواداران تیفوسی و منحصر به فردی دارد اما آیا این محبوبیت می‌تواند تضمینی برای ادامه حضور او در استقلال باشد؟

کیست که نداند مجیدی درست در همان روزهایی که مدرک A مربیگری خود را دریافت می‌کرد رویای نشستن روی نیمکت تیم محبوبش را در سر می‌پروراند؟ او برای اولین بار بعد از جدایی شفر روی نیمکت استقلال نشست و در لیگ فصل اخیر هم بعد از استراماچونی، سرمربی استقلال شد تا نشان دهد چقدر برای رسیدن به رویای بزرگش تلاش کرده و انرژی گذاشته است.

مجیدی خیلی خوش شانس است که اولین تجربه مربیگری خود را در تیم محبوبش پشت سر می‌گذارد و برای رسیدن به نیمکت استقلال مجبور نشد در تیم‌های کوچک توانایی خود را ثابت کند اما به نظر می‌رسد همین کم تجربگی به زودی شیشه عمر مربیگری او در استقلال را بشکند. دویدن فرهاد مجیدی در صحنه اخراج علی کریمی به زمین در حالیکه او باید در آن لحظات تنش‌زا تیمش را آرام می‌کرد دردسری بزرگ برای استقلال شد تا آبی‌ها هم او را در نیمه دوم بازی با فولاد در اختیار نداشته باشند هم در دیدار حساس با سایپا. چه بسا که اگر فرهاد در ادامه بازی با فولاد روی نیمکت استقلال می‌ماند تیمش را به آرامش دعوت می‌کرد استقلال حداقل با یک امتیاز از اهواز به تهران برمی‌گشت اما برافروختگی سرمربی جوان استقلال به ضرر خودش و تیم تمام شد.

حالا مجیدی روزهای سخت‌تری را در پیش دارد. تیم او با غایبان زیادی که دارد باید در دو جبهه بجنگد. مجیدی برای اثبات توانایی‌های خود 9 بازی در لیگ برتر، 3 بازی در جام حذفی و 4 بازی در لیگ قهرمانان آسیا پیش رو دارد که می تواند با موفقیت در آنها جایگاه خود را برای فصل بعد محکم کند. مجیدی با قهرمان کردن استقلال در جام حذفی، کسب سهمیه آسیایی و البته صعود تیمش به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا می تواند فصل بعد هم به عنوان سرمربی به کارش در این تیم ادامه بدهد و البته نشان دهد ارزش جایگاه فعلی خود را داشته است اما سوال اینجاست که اگر استقلال نتواند سهمیه بگیرد و قهرمان جام حذفی شود آن وقت چه سرنوشتی در انتظار سرمربی محبوب آبی ها خواهد بود؟

تاریخ نشان داده هواداران در فوتبال ایران کم طاقت هستند. آنها وقتی چهارمین قهرمانی تیم رقیب را ببینند و تیم خودشان حتی از قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه ناتوان باشد، آیا باز هم روی سکوهای ورزشگاه برای فرهاد مجیدی هورا می‌کشند و آن شعر محبوب و معروف «آهای فرهاد مجیدی» را برایش می‌خوانند؟ از طرف دیگر مدیران ایرانی هم بارها ثابت کرده‌اند که درست همانقدر که در انتخاب‌هایشان عجله می‌کنند و یک مربی جوان و بی‌تجربه را روی نیمکت تیمی مثل استقلال می‌نشانند، در تعیین تکلیف برای او هم عجول هستند پس بعید است که مدیران استقلال به فرهاد به‌رغم ناکامی در اولین تجربه نسبتا طولانی مربیگری‌اش در استقلال، فرصت بدهند و به او اعتماد کنند.

با تمام این تفاسیر مشخص است که محبوب‌ترین شماره 7 تاریخ باشگاه استقلال در یکی از دشوارترین بزنگاه‌های زندگی فوتبالی‌اش قرار دارد. او این روزها روی لبه تیغی راه می‌رود که هم می‌تواند او را برای مدت‌های مدید از نیمکت تیم محبوبش دور کند و هم ممکن است افتخاری بزرگ در اولین تجربه مربیگری‌اش را برایش ثبت کند.

مجیدی که در دوران بازیگری اش از باهوش‌ترین فوتبالیست‌های ایرانی بود و حتی توانست در 35 سالگی کارلوس کی‌روش سختگیر را وادار به دعوتش به تیم ملی کند، در آشفته بازار این روزهای استقلال بازهم باید هوش و توانش را به رخ بکشد. او باید شمشیری جادویی در دست داشته باشد تا بتواند از این روزهای سخت به سلامت عبور کند. در واقع اینجا از آن بزنگاه‌هایی است که عیار مربیگری فرهاد و آینده او را تا اندازه زیادی مشخص می‌کند و البته در این میان هوادار استقلال هم باید تمام قد پشت مجیدی بایستد و اسیر جوسازی های افراد سودجو و فرصت طلب نشود. استقلال امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به همدلی دارد تا با یکدلی به موفقیت برسد. 3    

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز