سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فرق مجیدی با مربی خارجی رنگ چشم‌هایش است/ دوره باج دادن به خارجی‌ها باید تمام شود/ قهرمانی پرسپولیس قطعی نیست

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۰۵:۳۹:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۱۰۲۹
فرق مجیدی با مربی خارجی رنگ چشم‌هایش است/ دوره باج دادن به خارجی‌ها باید تمام شود/ قهرمانی پرسپولیس قطعی نیست
مهاجم اسبق تیم‌های فوتبال سپاهان، استقلال و پرسپولیس گفت: باشگاه استقلال باید حمایت بیشتری از فرهاد مجیدی داشته باشد و به او فرصت دهد.

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا، درخصوص اتفاقات رخ داده در بازی فولاد و استقلال اظهار داشت: اگر اتفاقاتی مثل اخراج فرهاد مجیدی و علی کریمی رخ نمی‌داد استقلال می‌توانست برنده بازی با فولاد باشد اما متاسفانه همه چیز تغییر کرد. من فکر می کنم داوران در چنین شرایطی بهتر است کمی ملاحظه بازیکنان را داشته باشند چون بازیکنان به دلیل کرونا استرس زیادی دارند و باید آنها را درک کنیم. نمی خواهیم زیاد به داوری خرده بگیرم اما واقعیت این است که کمیته داوران در چنین شرایط حساسی باید از داوران پخته تر و باتجربه تر استفاده کند.

وی که سابقه بازی در کنار فرهاد مجیدی در استقلال را دارد، افزود: من به فرهاد مجیدی حق می دهم که سر صحنه اخراج کریمی به هم بریزد. البته او باید بیشتر خودش را کنترل می کرد اما کاملا مشخص است فرهاد فشار زیادی را تحمل می کند. او مسئولیت خطیری را برعهده گرفته و باید حمایت شود. فرهاد وقتی بعد از جدایی استراماچونی سرمربیگری استقلال را پذیرفت از اسم و محبوبیت خود مایه گذاشت. به خوبی او را می‌شناسم و می دانم چقدر محجوب و مسئولیت پذیر است. او تمام توانش را برای نتیجه گرفتن در استقلال به کار بسته و باید بیشتر از اینها حمایت شود.

مهاجم اسبق استقلال ادامه داد: استقلال اگر هم در لیگ امسال نتیجه نگیرد نمی‌توان به مجیدی خرده گرفت چراکه خودش این تیم را نبسته. همانطور که وقتی مربی خارجی می آوریم و به او فرصت می دهیم باید به فرهاد مجیدی هم فرصت داد. مگر خود استراماچونی 5 هفته نتایج ضعیفی نگرفت؟ پس چرا کسی به او حرفی نزد و صحبت از اخراجش نبود بلکه همه می‌گفتند باید به او فرصت داد؟ متاسفانه در کشور ما قدر سرمایه های فوتبال را نمی دانند اما تا دلتان بخواهد به مربی و بازیکن خارجی باج می دهیم. دست مربی را برای انتخاب بازیکن و دستیار باز می گذاریم اما به مربیان ایرانی اجازه این کار را نمی دهیم و در کارشان دخالت می کنیم. انگار که مربیان خارجی از کره مریخ آمده اند و چوب جادویی دارند. فکر می کنم بین مربیان درجه چندم در دنیا این حرف پیچیده که کشوری به نام ایران وجود دارد که می توانند در آنجا چند صد هزار دلا پول به جیب بزنند حتی اگر هم نتیجه نگیرند.

سیدصالحی در پاسخ به این سوال که آیا برای مجیدی سرمربیگری استقلال زود نبود؟ خاطرنشان کرد: اصلا هم زود نبود. مگر فرهاد مجیدی حتما باید 60 ساله باشد تا روی نیمکت استقلال بنشیند؟ من فکر می‌کنم فرهاد توانایی‌های زیادی دارد اما از داخل باشگاه حمایت نمی‌شود و مسئولیت زیادی برعهده اوست. باید به مجیدی برای موفقیت در استقلال فرصت داده شود. البته فرصتی که با حمایت همراه باشد.

او با اشاره به درگیری لفظی بین فرهاد مجیدی و جواد نکونام گفت: مجیدی و نکونام از الگوهای فوتبال ایران هستند و باید بدانند میلیون‌ها جوان و نوجوان رفتارهای آنها را می‌بینند و الگوبرداری می‌کنند. چنین حرف هایی زیبنده این دو مربی بزرگ نیست و امیدوارم همه چیز بین آنها به خوبی ختم شود.

سیدصالحی که سابقه حضور در پرسپولیس را دارد، با بیان اینکه قهرمانی پرسپولیس قطعی نیست، افزود: پرسپولیس روی کاغذ و در جدول رده بندی قهرمان است اما یادمان نرود که در فوتبال ثانیه ها هم تاثیرگذارند. اگرچه پرسپولیس با مدعیان بازی ندارد اما باید به مصاف تیم های پایین جدول برود که هر بازی برایشان حکم مرگ و زندگی است. شاید اگر 5 بازی باقی مانده بود می توانستیم با اطمینان بیشتری از قهرمانی پرسپولیس حرف بزنیم اما 9 هفته واقعا زیاد است. سال 91 که سپاهان قهرمان لیگ شد در نیم فصل اول در نیمه انتهایی جدول حضور داشت اما ورق برگشت. ضمن اینکه در فوتبال ایران هم فاصله کیفی بین تیم ها زیاد نیست و باید منتظر ادامه لیگ باشیم. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز