محمدرضا خلعتبری در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

رمز موفقیت من و رحمتی زندگی سالم است/ قهرمانی پرسپولیس قطعی نیست/ مالک شهر خودرو به همه تعهداتش عمل کرده است

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۸:۳۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۲۲۷۳۶
رمز موفقیت من و رحمتی زندگی سالم است/ قهرمانی پرسپولیس قطعی نیست/ مالک شهر خودرو به همه تعهداتش عمل کرده است
مهاجم تیم فوتبال شهرخودرو گفت: درست است که پرسپولیس فاصله زیادی با بقیه مدعیان دارد اما هنوز 8 هفته و 24 امتیاز باقی مانده و نباید گفت قهرمانی این تیم مسجل شده است.

محمدرضا خلعتبری، مهاجم مازندرانی که این روزها در شهرخودرو می‌درخشد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا، اظهار داشت: از وقتی که مجوز برگزاری تمرینات داده شد ما هم در تیم شهرخودرو تمرینات‌مان را آغاز کردیم و با اینکه نتوانستیم بیشتر از 2 بازی دوستانه داشته باشیم اما نقاط ضعف و قوت‌مان را شناختیم و برای برگزاری لیگ آماده شدیم. خوشبختانه در بازی اول هم با زحمات بازیکنان ذوب‌آهن را در دیداری دشوار شکست دادیم و توانستیم در کورس کسب سهمیه لیگ برتر بمانیم. البته ذوب‌آهن هم بازی بسیار خوبی مقابل ما ارائه داد و متاسفم این تیم در چنین جایگاهی قرار گرفته است. با این حال ما برای این برد زحمت زیادی کشیدیم و خوشحالم در نهایت جواب زحمت‌مان را گرفتیم.

او با اشاره به اینکه تیمش با برگزاری مساببقات لیگ برتر مخالف بود، توضیح داد: تنها دلیل مخالفت باشگاه شهرخودرو با برگزاری دوباره لیگ برتر نگرانی از به خطر افتادن سلامتی همه کسانی بود که درگیر بازی‌های لیگ می‌شدند. اگر آقای حمیداوی یا خود من و همبازیانم گفتیم لیگ برگزار نشود و پرسپولیس به عنوان قهرمانی معرفی شود همین بود که سلامتی کسی مورد تهدید کرونا قرار نگیرد. اتفاقا هواداران شهرخودرو هم از من به خاطر اینکه گفتم پرسپولیس را قهرمان اعلام کنید و لیگ را برگزار نکنید ناراحت شدند اما واقعیت این است که احتمال زیادی وجود دارد که ترددهای تیم‌ها و اقامت‌شان در هتل‌ها ممکن است منجر به افزایش شیوع کرونا شود. برخی هم شایعاتی ساختند که چون مالک شهرخودرو نمی‌خواهد مطالبات بازیکنان را پرداخت کند با برگزاری لیگ مخالف است درحالی که ما 80 درصد دریافتی داشته‌ایم و این حرف‌ها فقط شایعه‌پراکنی است.

خلعتبری درخصوص اینکه گفته می‌شود او و سیدمهدی رحمتی نقش مهمی در موفقیت شهرخودرو دارند، افزود: کسانی که من و مهدی را دلیل موفقیت شهرخودرو می‌دانند لطف دارند اما واقعیت این است که در تیم ما همه به یک اندازه تلاش می‌کنند و چون روحیه تیمی داشته و به تعهدی که نسبت به باشگاه داریم، پایبند هستیم، برای موفقیت تیم از جان مایه می‌گذاریم. از رحمتی گرفته تا سعید قاسمی، محمد قاضی، امین قاسمی‌نژاد، حسین مرادمند، فرامرزی و همه بازیکنان با تمام وجود بازی می‌کنیم. حتی بازیکنی مثل امیر منصوری که اولین بار در لیگ برتر در همین بازی با ذوب‌آهن برای شهرخودرو بازی کرد هم در موفقیت تیم نقش دارد.

مهاجم اسبق تیم ملی با اشاره به اینکه شهرخودرو کار سختی برای کسب سهمیه آسیایی دارد، گفت: ما از مدعیان اصلی کسب سهمیه آسیایی هستیم اما می‌دانیم چقدر کارمان دشوار است. تیم ما تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه است و می‌خواهد برای دومین سال پیاپی سهمیه آسیایی بگیرد. طی 2 هفته آینده هم با تیم‌های گل‌گهر و سایپا بازی داریم و باید مقابل تیم‌هایی به میدان برویم که برای سقوط نکردن می‌جنگند. با این حال ما برای رسیدن به هدف‌مان مصمم هستیم و امیدواریم بتوانیم گوشه‌ای زحمات مالک باشگاه را که در این شرایط دشوار اقتصادی باشگاه داری می کند، جبران کنیم.

مهاجم تیم شهرخودرو درباره مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس خاطرنشان کرد: درست است پرسپولیس فاصله زیادی با بقیه مدعیان دارد اما هنوز 8 هفته و 24 امتیاز باقی مانده و نباید گفت قهرمانی این تیم مسجل شده است. یادم می‌آید در سال 94 که با سپاهان قهرمان لیگ شدم در فاصله 6 هفته مانده تا پایان لیگ شانسی برای قهرمانی نداشتیم اما با 6 برد پی در پی توانستیم قهرمان لیگ شویم.

خلعتبری درخصوص اینکه خودش و رحمتی در آستانه 40 سالگی همچنان خوش می‌درخشند، گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل برای اینکه یک فوتبالیست بتواند همیشه در اوج بماند و افت نکند، زندگی سالم است. خصوصا وقتی سن فوتبالیست بالاتر می‌رود تغذیه مناسب و استراحت کافی از مهم‌ترین عوامل برای ماندن در شرایط جسمانی و ذهنی خوب است. خودم که همیشه این مسائل را رعایت می‌کنم و می‌دانم سبک زندگی سیدمهدی رحمتی هم بسیار سالم است و به همین دلیل توانسته در تمام این سال‌ها در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور داشته باشد. 4/5

نظر شما