برگزاری کمیسیون فرهنگی ورزش کشور؛

احمدی: رزمایش کمک مومنانه برگ زرینی بر افتخارات جامعه ورزش است

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۱:۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۰۲۳۰۲۰
احمدی: رزمایش کمک مومنانه برگ زرینی بر افتخارات جامعه ورزش است
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان رزمایش کمک مومنانه را در دوران شیوع ویروس کرونا کارنامه درخشانی برای جامعه ورزش ارزیابی کرد و گفت: این رزمایش برگ زرین دیگر بر افتخارات ورزش کشور است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سید عبدالحمید احمدی در کمیسیون فرهنگی ورزش کشور که صبح امروز با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شد؛ با اشاره به خسارت های ناشی از شیوع کرونا در عرصه ورزش کشور گفت: بیماری کرونا شرایط سختی را برای همه مردم دنیا بوجود آورد تا جاییکه جامعه ورزش هم متاثر از آن آسیب فراوانی دید و در ایران هم ٢٨ هزار باشگاه ورزشی که فعالیت های خود را با توجه به مراحعه ورزشکاران ساماندهی می کردند دچار ضررهایی شدند و از طرفی کل ورزش دچار مشکل شد و بعد از مدتها فقط لیگ برتر فوتبال دوباره از سر گرفته شد و همچنان برخی محدودیت ها اعمال می شود.

معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه نقش آفرینی دولت را برای جبران خسارات مثبت ارزیابی کرد و توضیح داد: وزارت ورزش و جوانان بخشودگی اجاره های اماکن ورزشی و اختصاص وام به باشگاهها را با تنفس مناسب برای حمایت از جامعه ورزش انجام داد تا بخشی از خسارات جبران شود .

احمدی در ادامه همراهی جامعه ورزش به آسیب دیدگان را بسیار مثبت ارزیابی و‌ تصریح کرد: رزمایش کمک مومنانه که در ماه رمضان هم با توزیع 402 هزار بسته حمایتی و معیشتی همراه شد، کارنامه درخشانی برای جامعه ورزش بود و برگ افتخار دیگری را به ارمغان آورد.  رزمایش کمک مومنانه همچنان در بین جامعه ورزش ادامه خواهد داشت.

احمدی به الگوی جدید ورزش در خانه اشاره کرد و اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا بیش از سیصد ساعت برنامه ورزش همگانی با همکاری وزارت ورزش و جوانان و صدا و سیما پخش شد و قهرمانان با پویش در خانه بمانیم الگوی جدیدی از ورزش را در این ایام ارائه دادند.

در این جلسه شاخص های ارزیابی عملکرد فرهنگی ادارات کل ورزش و جوانان استان ها، مرامنامه ورزش ایران و الزامات فرهنگی و اخلاقی ورزشکاران و مربیان در قراردادهای ورزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما