علی کفاشیان:

فیفا در حق فوتبال ما ظلم می‌کند/ جزو بهترین‌های آسیا هستیم

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۲:۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۲۳۰۸۵
فیفا در حق فوتبال ما ظلم می‌کند/ جزو بهترین‌های آسیا هستیم
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: فیفا باید کوتاه بیاید تا بتواند انتخابات را طبق قانون مصوب ایران برگزار کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علی کفاشیان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور در جمع خبرنگاران راجع به غیبت خود در چند روز اخیر در فدراسیون فوتبال گفت: قرار نیست هر روز به این ساختمان بیایم چون فقط عضو هیئت رئیسه هستم. من تا زمان برگزاری مجمع در هیئت رئیسه خواهم بود و سپس زحمت را کم می کنم.

وی راجع به حضور در پست سرپرستی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این موضوع منتفی شده است و فقط عضو هیئت رئیسه خواهم بود.

کفاشیان درباره ایراد فیفا به پیش نویس اساسنامه فدراسیون مبنی بر دولتی بودن آن تأکید کرد: در اساسنامه جدید، استقلال فدراسیون دیده شده است.  این موضوع در مجمع فدراسیون بررسی می شود. این که نهاد عمومی غیر دولتی  هستیم، مصوب مجلس است و قانون کشور ایران. نمی توان آن را نپذیرفت. این قانون برای تمام فدراسیون ها است و باید تمکین کرد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: هر کشوری قوانین خودش را دارد. فدراسیون با وجود آنکه زیر نظر AFC و FIFA است باید از قوانین کشور خودش نیز تبعیت کند.

وی درباره حل اختلاف نظر بر سر این موضوع یادآور شد: باید با فیفا خوب صحبت کنیم. به آنها باید گفت هیچ کس در انتخابات فدراسیون انتخاب نمی کند.

کفاشیان درباره پیشنهاد خود نیز صحبت کرد و عنوان داشت: من پیشنهاد دادم اگر ابهامی برای فیفا وجود دارد سریعاً انتخابات با اساسنامه فعلی که هیچ مشکلی هم ندارد، برگزار شود و سپس درباره موضوعی که فیفا راجع به آن بحث دارد، تصمیم گیری شود.

وی افزود: فیفا هرچقدر تصویب اساسنامه و به تبع آن انتخابات فدراسیون فوتبال ایران را به تأخیر می اندازد، ضرر خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ما جزو بهترین های آسیا هستیم و فیفا این گونه در حق فوتبال ما ظلم می کند. آنها باید مجوز بدهند.

کفاشیان راجع به صحبت های اسلامیان عضو دیگر هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر ورود دولت به این موضوع تصریح کرد: بحث این نیست؛ فدراسیون با فیفا طرف است. اگر مورد خاصی وجود دارد باید صراحتاً به ما اعلام کنند. سپس دولت می تواند ورودکند. حل این قانون هم یکی دو روزه نیست.

وی تأکید کرد: نمی توانیم فوتبال را چند ماه به حال خودش رها کنیم. حدود ۱۲ سال است استقلال خودمان را داشتیم و پس از این هم ادامه خواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: مسئولیت این موضوع با فیفا است که نمی گذارد اساسنامه تصویب شود.

کفاشیان درباره صحبت های اخیر مارک ویلموتس مبنی بر سوءاستفاده از برند اسم او درقرارداد با فدراسیون فوتبال گفت: مگر او برند داشت!؟ ویلموتس در فوتبال ما به درد نخور بود. البته به هر حال یک مربی آوردیم که نتیجه نگرفت. نباید همه چیز را به سر فدراسیون فوتبال خراب کرد. اگر او نتیجه می گرفت همه به به می کردند.

نظر شما