مصطفی هاشمی‌طبا در گفتگو با خبرگزاری برنا:

باشگاه‌ها ورزشکاران خود را بیمه کنند/ بیمه نکردن بازیکنان یک تخلف محسوب می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۲۳:۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۰۲۴۵۱۸
باشگاه‌ها ورزشکاران خود را بیمه کنند/ بیمه نکردن بازیکنان یک تخلف محسوب می‌شود
رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: باشگاه‌های ورزشی به عنوان کارفرما باید ورزشکاران، کادر فنی، کادر پزشکی و تمام کارکنان خود را بیمه کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی، در رابطه با بیمه ورزشکاران و بازنشستگی آنها گفت: باشگاه‌های ورزشی یک شرکت محسوب می‌شوند و باید بیمه تامین اجتماعی داشته باشند، بیمه ورزشی بحث جداگانه‌ای دارد. اگر باشگاه‌ها بیمه نشوند، باید جریمه شوند. اگر یک فرد بیش از سه ماه برای یک سازمان کار کند، حتما باید بیمه شود. بنابراین همه باشگاه‌ها باید بازیکنان، کادر فنی، کادر پزشکی و ... خود را بیمه کنند چون در واقع آن‌ها مانند کارمند یک شرکت هستند.

او ادامه داد: طبق قراردادشان با باشگاه‌ها، آن‌ها کارمند باشگاه محسوب می‌شوند، حتما باید بیمه تامین اجتماعی داشته باشند. از نظر قانون تامین اجتماعی اگر بازیکنان را بیمه نکرده باشند، یک تخلف است و باید با آن‌ها برخورد شوند.

هاشمی‌طبا تصریح کرد: هر کسی که به عنوان یک کارفرما با یک نفر قرارداد می‌بندد، چه شخصیت حقیقی و چه شخص حقوقی باشد، باید کارمند خودش را بیمه کند. بنابراین همه ورزشکاران ما باید از طریق کارفرمای خود بیمه شوند. این کارفرما در جامعه ورزشی، باشگاه‌ها هستند، حتی اگر هیات‌های ورزشی در قالب یک باشگاه در مسابقات حاضر شوند، یک کارفرما محسوب می‌شوند.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در پایان عنوان کرد: هر ورزشکار به اندازه زمان قرارداد خود با باشگاه‌ها باید بیمه شود. مگر اینکه پایان کار برای آن‌ها زده شود. یعنی تا زمانی که ورزشکار با باشگاه قرارداد دارد، باید بیمه شود، پس از این که قراردادشان به پایان برسد، پایان کار می‌زنند و می‌توانند بیمه بیکاری بگیرند. باشگاه‌ها به عنوان کارفرما باید 23درصد بدهند و 7درصد از قرارداد ورزشکاران کاهش پیدا می‌کند. اگر تا به حال باشگاه‌ها این کار را نکردند، خلاف قانون است. فرقی ندارد چه رشته ورزشی باشد، باشگاه‌ها باید این قانون را رعایت کنند. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز