امروز صورت گرفت؛

بازدید صالحی‌امیری از فدراسیون قایقرانی

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۱:۴۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۲۴۷۵۹
بازدید صالحی‌امیری از فدراسیون قایقرانی
رئیس کمیته ملی المپیک با هیات همراه خود از فدراسیون قایقرانی بازدید کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به همراه طاهریان نائب رئیس کمیته، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران، مجید شایسته و علی دادگر اعضای هیات اجرایی و همچنین بهدادسلیمی با حضور در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی، از فدراسیون قایقرانی بازدید کردند.

صالحی امیری در این بازدید ضمن گفتگو با رئیس فدراسیون قایقرانی، از اماکن فدراسیون قایقرانی و فعالیت‌های تازه صورت گرفته در مجموعه بازدید کرد.

 علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در جلسه دیدار با رئیس کمیته ملی المپیک گزارش مبسوطی از فعالیت‌های فدراسیون پیش و پس از شیوع ویروس کرونا ارائه کرد.

سهرابیان با تقدیر از حمایت‌های کمیته ملی المپیک گفت: کمیته ملی المپیک در سال ۹۸ بیشتر از نیاز ما کمکمان کرد و واقعا از شخص صالحی امیری متشکرم. ما در سال ۹۸ نتایج خوبی گرفتیم و در تیم روئینگ در قهرمانی آسیا همه با مدال برگشتند و تنها سرپرست بدون مدال ماند.

او ادامه داد: برنامه ریزی برای المپیک داشتیم تا در روئینگ صاحب سهمیه شویم و در آبهای آرام هم پیش‌بینی دو سهمیه داشتیم. اگر ما با همین روند پیش برویم ۸ تا ۱۲ سال دیگر در فینال المپیک می‌توانیم حضور داشته باشیم. در بازی‌های آسیایی قول می‌دهم از هفت مدالی که در دوره قبل گرفتیم چند مدال آن به طلا تبدیل شود و سبد طلاهای ایران را بیشتر کنیم.

سهرابیان در ادامه گفت: ما امکانات ناچیز می‌خواهیم. سالن بدنسازی ما نیاز به تجهیزات دارد و مقداری از تجهیزات آن را خیرین دادند و خود ورزشکاران سالن را بعد از ۱۰ سال با نظافت و مرتب کردند.

وی در مورد قایق‌های روئینگ گفت: به دلیل کرونا هنوز بارگیری نشده است اما مکاتبه کرده‌ایم که زودتر انجام شود. چشم و امید ما به شما است که برای گمرک به مشکل بر نخوریم. تعداد آن هم کافی است و برای تامین هزینه آن ۲۵ هزار دلار کمیته ملی المپیک کمک کرده است.

سهرابیان در خصوص تولیدات داخلی تجهیزات قایقرانی اظهار کرد: الان برای تولید قایق در داخل رقابتی ایجاد شده و تا چند سال آینده قایقی نزدیک به استانداردهای جهانی تولید می‌شود.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک گفت: سهرابیان از جنس قایقرانی است و تمام هم و غم خود را برای این رشته گذاشته است. کمپ‌های خود را در نقاط مختلف کشور تشکیل می‌دهند. مقبولیت نزد استان‌ها دارند که هزینه کمپ‌ها را استان‌ها می‌دهند. قایقراتی بستر خوبی دارد و وقتی سهرابیان این نوید را می‌دهد مدال‌های خوبی در بازی‌های آسیایی می‌گیریم دور از دسترس نیست.

او ادامه داد: ما در آسیا بالا برویم در جهان هم می‌توانیم به موفقیت برسیم.

رضا صالحی امیری در ادامه بیان کرد: ما باید از خانواده بزرگ قایقرانی تشکر می‌کنیم. قایقرانی رشته سختی است. اینکه فرد جوان و از جنس قایقرانی مسئولیت این رشته را برعهده گرفته نکته مثبتی است.

او ادامه داد: این رشته در شمال و جنوب و حوزه خزر و خلیج فارس فرصت طلایی را برای جوان‌ها ایجاد کرده است. در قایقرانی تجهیزات هر چند وقت یکبار باید به روز شود. سال پیش کمک مالی کردیم و امسال هم باید کمک کنیم که تجهیزات بیشتری خریداری شود تا برای مسابقات آماده شوند. اینکه رییس فدراسیون به جای شعار، هدفگذاری 10 ساله کرده اتفاق بسیار خوبی است. ما باید حمایت کنیم که مجموعه بزرگ بعد از کرونا به جایگاه خود برگردد. همه از جمله قایقرانی لطمه دیده‌اند. ما برای تجهیزات کمک خواهیم کرد و بخشی از نیازهای ارزی آن‌ها را کمک خواهیم کرد. برای نیازهای ریالی آن‌ها نیز در حد توان و بضاعت کمک می‌کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین گفت: سعی می‌کنیم تا یک ماه آینده بخش دوم بودجه را بدهیم. در جلسه آتی هیات اجرایی در مورد کمک به قایقرانی بحث می‌کنیم.

او افزود: سیاست جدید کمیته ملی المپیک در رشته‌های پر مدال کمک ویژه است. علاوه بر تخصیص بودجه، کمک ویژه 5 میلیاردی به فدراسیون‌های پر مدال خواهیم کرد تا سرعت رشد خود را افزایش بدهند. راهی نداریم جز سرمایه گذاری روی رشته‌های پر مدال تا بتوانیم به سه کشور قدرتمند جهان برسیم. در سال 99 حداکثر حمایت از قایقرانی را داریم و خانواده قایقرانی مطمئن باشد حامی آن‌ها خواهیم بود.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه این بازدید، از پیست تجهیز و تکمیل شده کانوپولو در دریاچه آزادی و سالن وزنه و بدنسازی که توسط ورزشکاران، مربیان و پرسنل نظافت و پاکسازی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز