ورزش و سلامتی؛

برپی بهترین تمرین با وزن بدن است

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۴:۳۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۴۹۲۳
برپی بهترین تمرین با وزن بدن است
اگر فرصت رفتن به باشگاه را ندارید یا دوست دارید در هر مکانی که هستید ورزش کنید و کالری بسوزانید، حتما تمرینات با وزن بدن را یاد بگیرید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، اگر فرصت رفتن به باشگاه را ندارید یا دوست دارید در هر مکانی که هستید ورزش کنید و کالری بسوزانید، حتما تمرینات با وزن بدن را یاد بگیرید. برای انجام این تمرینات به ابزار تمرینی خاصی نیاز ندارید و فقط با پوشیدن لباس ورزشی مناسب و کمی نرمش می‌توانید این تمرینات را در هر جایی که هستید انجام دهید. یکی از انواع تمرینات وزن بدن که در هر جایی می‌توانید آن را اجرا کنید، تمرینات برپی (Burpee) است.

در تمرینات با وزن بدن (Bodyweight Exercises) مقاومت درواقع وزن بدن شخص است که باید بر آن غلبه کند و تمرین را اجرا نماید. برای مثال شنای سوئدی یا اسکوات با وزن بدن نمونه‌هایی از این تمرینات هستند که می‌توانید با در اختیار داشتن فضای اندکی آن‌ها را اجرا نمایید. اگر فکر می‌کنید این تمرینات خیلی برایتان ساده است و اثربخشی زیادی ندارد به شما توصیه می‌کنم تا از مدل‌های سخت تر این حرکات استفاده کنید. با تغییر اندکی در نحوه قرار گرفتن اندام‌ها می‌توان این حرکات را بسیار سخت‌تر کرد. همیشه خودتان را به چالش بکشید و نگذارید بدن‌تان به یک تمرین عادت کند.

index

برپی بهترین تمرین با وزن بدن است، بیشترین عضلات را در بدن درگیر می‌کند و بیشترین کالری را می‌سوزاند. این تمرین فول بادی ترکیبی از حرکات اسکوات، پلانک، شنا و … است که با جهش همراه است و به صورت متوالی انجام می‌شود. پس این تمرین برای عضلات بالاتنه، عضلات پایین تنه و همچنین عضلات میان تنه و در واقع کل بدن مفید است. باید بدانید هرچه تمرینات ورزشی عضلات بیشتری از بدن را فراخوانی کنند کالری مصرفی بیشتر خواهد بود.

تمرینات برپی عضلات ران، باسن، ساق، سرشانه، سینه و عضلات شکمی را درگیر می‌کند. درگیری مجموعه عضلات بزرگ بدن باعث افزایش استقامت عضلانی می‌شود و با تکرارهای بالا ضربان قلب شما را به شدت بالا می‌برد. پس علاوه بر اهداف تناسب اندام برای سلامت شما نیز بسیار مفید خواهد بود. همچنین از تمرینات برپی می‌توان در انواع مدل‌های تمرینی مثل تمرینات تاباتا و HIIT نیز استفاده کرد.

نظر شما