دوچرخه‌سواری رشته‌ای تجهیزات محور؛

تعطیلی تورهای داخلی و کناره‌گیری باشگاه‌ها از عوامل موثر در عملکرد رکابزنان/ نتایج ضعیفی که به فدراسیون مرتبط می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۰۹:۲۴:۱۳
کد خبر: ۱۰۲۴۹۶۴
تعطیلی تورهای داخلی و کناره‌گیری باشگاه‌ها از عوامل موثر در عملکرد رکابزنان/ نتایج ضعیفی که به فدراسیون مرتبط می‌شود
تعطیلی تورهای داخلی که درآمدزا بودند و کناره‌گیری بسیاری از باشگاه‌ها از لیگ‌های دوچرخه‌سواری که همچنان در رشته‌های دیگر فعالیت دارند، عوامل تاثیرگذار در عملکرد رکابزنان کشور ما هستند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ چندی پیش علی احمدی، مدیر تیم‌های ملی فدراسیون دوچرخه‌سواری، از تبعیض وزارت ورزش و جوانان بین فوتبال و سایر رشته‌ها صحبت کرد و این موضوع را دلیل عدم موفقیت رکابزنان کشورمان در سال‌های اخیر دانست. دوچرخه‌سواری یکی از رشته‌های تجهیزات محور است که با افزایش قیمت ارز آسیب شدیدی دید و به گفته مسئولین این فدراسیون دلیل ناکامی دوچرخه‌سواران در رقابت‌های اخیر همین مسئله است. عملکرد ضعیف تیم ملی دوچرخه‌سواری در بازی‌های آسیایی 2018 را نیز برگرفته از این مشکل می‌دانند. اما این درحالیست که رشته‌های تجهیزات محور دیگری مانند قایقرانی که ماهیت بسیار نزدیکی به دوچرخه‌سواری دارند و آن‌ها هم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، هم در بازی‌های آسیایی و هم در اکثر رقابت‌های چند سال اخیر دست پر بودند.

تعطیلی تورهای داخلی که درآمدزا بودند و کناره‌گیری بسیاری از باشگاه‌های ورزشی از لیگ‌های دوچرخه‌سواری که همچنان در رشته‌های دیگر فعالیت دارند، عوامل تاثیرگذار در این رشته هستند که نمی‌توان آن‌ها را ناشی از تبعیض یا افزایش قیمت ارز دانست. البته صداوسیما به عنوان رسانه ملی کشورمان نیز در این مسئله بی‌تقصیر نیست و عدم همکاری، توجه و پخش رقابت‌های دوچرخه‌سواری از رسانه ملی کشور نیز نقش پررنگی در این زمینه دارد.

فوتبال، به عنوان گزینه اول صنعت ورزش کشورمان، هواداران و طرفداران زیادی دارد که این موضوع توجه بیشتر مسئولین به این رشته را می‌طلبد. همچنین تیم‌های فوتبالی همیشه از نظر اقتصادی بازده خوبی داشتند که باید به این نکته نیز توجه شود.

بنابراین، می‌توان عوامل تاثیرگذار در عملکرد ضعیف اکثر رکابزنان کشورمان در چند سال اخیر، مخصوصا در کسب سهمیه المپیک و بازی‌های آسیایی را کاهش شدید تعداد مسابقات داخلی، تعداد ورزشکاران این رشته، تعطیلی تورها و عدم حمایت اسپانسرهای خصوصی دانست. با وجود شرایط اقتصادی سخت کشور و تحریم‌های ظالمانه که تحمیل شده است، بسیاری رشته‌های ورزشی همچنان توانستند در این زمان عملکرد خوب و مناسبی داشته باشند. اما ورزشکاران در رشته دوچرخه‌سواری جز تعدادی محدود حتی نتوانستند نتایج قبلی خود را تکرار کنند و وقتی پای صحبت این ورزشکاران می‌نشینیم، این نتایج را ناشی از عملکرد مدیریت فدراسیون می‌دانند. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز