ورزش و سلامتی؛

پلانک، تمرینی برای تقویت عضلات مرکزی بدن و شکم

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۴:۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۵۴۵۲
پلانک، تمرینی برای تقویت عضلات مرکزی بدن و شکم
پلانک یکی از بهترین روش‌های تقویت عضلات مرکزی و شکم محسوب می‌شود که یک تمرین قدرتی ایزومتریک برای کل بدن است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تمرینات پلانک یک تمرین قدرتی ایزومتریک برای کل بدن است که در آن باید یک وضعیت سخت را برای مدت زمانی حفظ کرد. پلانک به دو صورت انجام می‌شود، روش معمولی و مرسوم آن همان حالت شنای سوئدی است که هم می‌توان روی دست و هم روی آرنج انجام داد و روش سخت‌تر آن، می‌تواند پلانک طرفی باشد که روی یک دست و یک پا انجام می‌شود.

پلانک در ظاهر یک تمرین ساده و البته در انجام سخت اما با نتایج عالی است و به همین دلیل پلانک در حال محبوب شدن در میان ورزشکاران حرفه‌ایی است. با گروه‌های عضلانی که پلانک به کار می‌گیرد، بدون شک باید انتظار داشته باشید، فواید مفید پلانک را در طول یک دوره تمرینی مشاهده کنید.

به طور کلی می‌توان گفت پلانک کمک می‌کند تا عضلات داخلی بدن ساخته و به کار گرفته شوند. به دلیل تقویت عضلات پشت و کمر باعث کاهش درد پشت و کمر می‌شود. پلانک نه تنها قدرت را افزایش می‌دهد، بلکه باعث افزایش انعطاف پذیری عضلات ناحیه شانه و ستون فقرات نیز می‌شود. مانند تمامی نرمش و حرکات تمرینی دیگر، پلانک باعث افزایش روحیه و حس شادی و نشاط در شما می‌شود.

همچنین تمرینات پلانک در کشش و ریلکس کردن عضلات حرکتی منحصر به فرد است گذشته از این پلانک طرفی باعث افزایش تعادل می‌شود در مجموع با انجام درست و کامل انجام دادن تمرینات پلانک، عضلات شکم شما خوش فرم و شش تکه خواهند شد.

1

انواع پلانک

پلانک از طرفین

پلاک به همراه حرکت دست و پا

پلانک با خم کردن زانو

پلانک همراه با بالا بردن یک پا

پلانک از جلو

پلانک از پشت

8428365_361

به طور کلی این فواید را می‌توان تقویت هسته بدن، برای بهبود ژست، بهبود تعادل بدن، کاهش آسیب ستون فقرات و نخاع، افزایش سوخت و ساز بدن، تقویت ذهن و .... برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز