آرش میراسماعیلی:

برای دفاع از ارزش‌های کشور در میادین بین‌المللی سیلی خوردیم

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۰:۰۶:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۵۷۸۴
رییس فدراسیون جودو گفت: برای دفاع از ارزش‌های کشور در میادین بین‌المللی سیلی خوردیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مجمع سالیانه فدراسیون جودو امروز به ریاست مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

آرش میر اسماعیلی، رییس فدراسیون جودو در ابتدای این مجمع عنوان کرد: سال ۹۸ برای جودو ایران سال پر فراز و نشیبی بود در ابتدا فدراسیون را با یک بدهی کلان تحویل گرفتیم که این مسئله ادامه مسیر را برای ما کمی دشوار می‌کرد اما سعی کردیم با برنامه ریزی خوب از این بحران عبور کنیم. در چهار ماه ابتدای سال طرح ملی جودو را شروع کردیم و سعی‌مان این بود که این طرح را در ۱۰ استان برگزار کنیم که خوشبختانه به خوبی هم جودو را در ۱۰ استان به نمایش گذاشتیم. اما متاسفانه بودجه‌ای که قرار بود به این بخش اختصاص یابد کامل به دست ما نرسید اما در مجموع اجرای این طرح در سطح استان‌ها رضایت بخش بود. 

او اضافه کرد: ما سال‌های زیادی را به عنوان اولین رشته در المپیک هستیم اما کمترین جمعیت را داریم و این برای ما چندان خوشایند نیست بنابراین در تلاش هستیم با معرفی این رشته علاقه‌مندان و افراد دارای استعداد را جذب جودو کنیم. در سفرهای استانی رایزنی کردیم که خانه‌های تخصصی جودو را داشته باشیم که نتایج خوبی را هم شاهد بودیم.

وی افزود: برگزاری مسابقات داخلی را از نیمه دوم سال شروع کردیم که مصادف شد با یک تعلیق ناجوانمردانه، موضوعی که کار را ما بسیار دشوار می‌کرد چرا که باید ایجاد انگیزه می‌کردیم. اما در این راستا تلاش کردیم برای مسابقات جوایز نقدی را داشته باشیم. پیش از تعلیق در نیمه نخست سال  ۷ مدال کسب کردیم و اولین مدال بخش بانوان توسط خانم بربط در بخش جوانان به دست آورد. اردوهای تیم‌ملی را در گروه‌های الف و ب برگزار کردیم. همچنین دفاع شخصی در ادامه به فدراسیون جودو واگذار شد که در این بخش هم تلاش کردیم جذب حداکثری داشته باشیم که با وجود شرایط بد اقتصادی و ... احساس می‌کنیم که مسیر را درست رفتیم و قطعا دفاع شخصی می‌تواند کمک شایانی را به جودو داشته باشد. مسابقات لیگ را داشتیم که سوپر لیگ‌مان با ۵ تیم برگزار شد هر چند به دلیل شیوع کرونا تصمیم گرفتیم با معرفی قهرمان لیگ را به اتمام برسانیم. 

میراسماعیلی در پایان با اشاره به تعلیق جودو خاطرنشان کرد: برای دفاع از حق‌مان جلسات مختلفی را با حضور وزیر ورزش و جناب صالحی امیری داشتیم تقریبا همه کارها انجام شده و وکلا هم انتخاب شدند. این روزها هم در تلاش هستیم لایحه نهایی را تنظیم کنیم. باید پذیرفت جودو  ایران به خاطر ارزش‌های کشورمان که برای ما هم با بسیار ارزشمند است از بیرون سیلی خوردیم اما انتظار داریم در داخل حمایت شویم و از این تهدید به عنوان فرصت استفاده کنیم تا پس از رفع تعلیق نشان دهیم که این موضوع ما را سرخورده نکرده است.

نظر شما
پرونده ویژه