اردلان آشتیانی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

شاید افرادی مانند گل‌محمدی باعث شوند وابستگی ما به مربیان خارجی از بین برود/ کمیته اخلاق به موضوع دلالی ورود پیدا کند

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۹:۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۰۲۶۲۷۱
شاید افرادی مانند گل‌محمدی باعث شوند وابستگی ما به مربیان خارجی از بین برود/ کمیته اخلاق به موضوع دلالی ورود پیدا کند
بازیکن پیشین تیم پرسپولیس گفت: یحیی گل‌محمدی مربی خوبی است و فلسفه و دیدگاه دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اردلان آشتیانی بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران در خصوص حضور در تیم استیل آذین عنوان کرد: در حال حاضر در لیگ 2 بزرگسالان کشور، در باشگاه تازه تأسیس استیل آذین پایتخت فعالیت می‌کنم که سهمیه بزرگسالان میلاد مهر را خریده و می‌خواهد از استان تهران در لیگ 2 بزرگسالان کشور ورود پیدا کند. دنبال این هستیم که نام تیم را عوض کنیم، البته 4 بازی بیشتر نمانده و الان هم که اعلام شده شاید بازی‌های لیگ 2 به دلیل شیوع مجدد کرونا برگزار نشود. اگر قرار باشد دیدارها ادامه پیدا کند، به احتمال زیاد نام تیم را هم عوض می‌کنیم. چون سهمیه باشگاه را خریداری کردیم و طبق توافقی که با مالک محترم میلاد مهر، حجت الاسلام فومنی داشتیم، می‌خواهیم اسم باشگاه را عوض کنیم.

وی در رابطه با آغاز بازی‌های لیگ برتر اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی چند ماهه لیگ برتر، در دو هفته گذشته دیدیم که این موضوع در شرایط بدنی بازیکنان خیلی تأثیرگذار بود. بازیکنان یک سری تیم‌ها واقعا ناآماده بودند و بعضی تیم‌ها هم مانند پرسپولیس شرایط خوبی داشتند. امیدوارم همه بازیکنان به سلامت این چند بازی را به پایان برسانند و بازی‌ها انجام شود، فکر می‌کنم یک سری تیم‌های پایین جدول مثل شاهین بوشهر، پیکان، گل گهر سیرجان و حتی پارس جنوبی در شرایطی هستند که باید با تمام وجود و قوا در ادامه لیگ حضور داشته باشند تا از سهمیه‌شان دفاع کنند و کارشان هم خیلی مشکل است.

آشتیانی افزود: بازی شاهین بوشهر و نفت مسجد سلیمان که هفته پیش برگزار شد را دیدم، این دو تیم فوق‌العاده خوب بازی کردند. وضعیت شاهین نسبت به قبل کاملا عوض شده است، اما باز هم کارشان مشکل است. تکلیف تیم‌های بالای جدول مثل پرسپولیس تقریبا مشخص است، اما یک سری تیم‌ها برای سهمیه با هم می‌جنگند. سپاهان طبیعتا یکی از سهمیه‌ها را به دست خواهد آورد، وضعیت پرسپولیس هم که مشخص شده، قهرمان است. استقلال، فولاد و پدیده برای کسب سهمیه با یکدیگر رقابت می‌کنند. امیدوارم تراکتور هم که تماشاگران زیادی دارد، بتواند سهمیه بگیرد.

او گفت: فوتبال بدون حضور تماشاچیان واقعا جذابیت ندارد، این اتفاق در تمام دنیا افتاده است. الان صدای تماشاگران را در استادیوم پخش می‌کنند اما وقتی تماشگر نباشد، کیفیت فوتبال پایین می‌آید. امیدوارم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ راه حلی بی‌اندیشند برای اینکه فاصله اجتماعی بین تماشاگران رعایت شود و حداقل تماشاگران بتوانند فوتبال را ببینند، اما جان تماشاگران  خیلی مهم است.

بازیکن پیشین پرسپولیس تصریح کرد: یحیی گل‌محمدی فوق‌العاده مربی خوبی است و فلسفه و دیدگاه دارد. من به عنوان یک مربی جوان خوشحالم که یک مربی در سطح بین‌الملل داریم که شاید الان امثال یحیی گل‌محمدی‌ها این اتفاق را در فوتبال ما رقم بزنند که دیگر وابستگی ما به مربیان خارجی از بین برود. من امیدوارم گل محمدی در ادامه راه موفق باشد. من موافق مربی ایرانی هستم، امیدوارم اسکوچیچ هم در ادامه راه برای هدایت تیم ملی موفق باشد، ولی فدارسیون فوتبال باید گزینه‌هایی انتخاب کند که حداقل از مربی‌های داخلی ما خیلی بهتر باشد. اسکوچیچ فوق‌العاده مربی خوب و مودبی است و امیدوارم موفق باشد.

مربی تیم‌های ملی نونهالان فوتبال کشورمان در پایان تاکید کرد: برای ریشه‌کن شدن دلالی در فوتبال همه باید دست به دست هم بدهند و کمیته اخلاق به این مسئله ورود کند. به نظر من نباید به دلالان  رحم کنند و بخواهند کسی را ببخشند. من فکر کنم هم پدر و مادرها مقصرند که پول می‌دهند و هم مربی مقصر است. وضعیت اقتصاد فوتبال باعث این موضوع شده که حتی یک اسپانسر  حاضر نیست در تیم‌ها بیاید و به آن‌ها کمک کند. تیم‌های فوتبال مجبورند از بازیکن اسپانسر استفاده کنند، چیزی که در سینما هم می‌بینیم. متأسفانه این اتفاق افتاده و نمی‌دانم می‌شود جلوی آن را گرفت یا نه.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز