بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

فرهاد و نامجومطلق باید برای استقلال بازی کنند/ قهرمانی لیگ ارزش جان یک انسان را هم ندارد

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۰۷:۵۸:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۷۲۴۶
فرهاد و نامجومطلق باید برای استقلال بازی کنند/ قهرمانی لیگ ارزش جان یک انسان را هم ندارد
مربی سابق تیم فوتبال استقلال گفت: هیچ اتفاق فوتبالی از صعود و سقوط و کسب سهمیه آسیایی گرفته تا قهرمانی لیگ ارزش جان یک انسان را هم ندارد.

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص برگزاری دیدار استقلال و تراکتورسازی اظهار داشت: 50 سال است که در فوتبال ایران حضور دارم اما تاکنون ندیده بودم که تیمی حتی با بازیکنان امید خودش هم نتواند ترکیب 11 نفره بچیند! متاسفانه شرایط اصلا خوب نیست و استرس ها هر روز بیشتر از روز قبل می شود. هرکسی حق دارد نگران سلامتی خودش و خانواده اش باشد و بخواهد از خودش در مقابل این ویروس مرموز محافظت کند اما انگار جان انسان ها برای برخی افراد ارزش ندارد و می خواهند به هر قیمتی که شده فقط دستورات خودشان اجرا شود.

وی در ادامه افزود: قبل از شروع لیگ از مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ عاجزانه خواهش کردیم لیگ را برگزار نکنند. شخصا به عینه برایم روشن بود که با شروع مسابقات فوتبال تعداد مبتلایان افزایش پیدا می کند و هر روز بیشتر هم می شود. اگر الان در بین تیم های لیگ برتری 50 مبتلا وجود داشته باشد در پایان لیگ بیشتر از 200 نفر با این ویروس درگیر خواهند شد. نمی دانم واقعا فوتبال چه ارزشی در مقابل جان انسان ها دارد که آقایان اینطور به برگزاری بازی ها اصرار می ورزند. وقتی پای جان حتی یک انسان هم در میان باشد قهرمانی فوتبال چه ارزشی دارد؟ سال هاست که تیم های مختلف قهرمان و نایب قهرمان می شوند، برخی سهمیه آسیایی می گیرند و برخی هم سقوط می کنند. تمام اینها چه کمکی به فوتبال ما کرده یا باعث پیشرفت مان شده که حالا اگر یک سال لیگ نداشته باشیم به فوتبال مان ضربه زده شود؟

مربی سابق استقلال با بیان اینکه فدراسیون باید زودتر لیگ را تعطیل و قهرمان را معرفی کند، ادامه داد: در تعجبم که برخی از باشگاهها برای کسب سهمیه آسیایی چطور خودشان را به هر در و دیواری می کوبند. این همه سال است که تیم های ما به مسابقات آسیایی می روند چه اتفاقی می افتد؟ سالهاست که بعد از آخرین قهرمانی استقلال در آسیا هیچ تیمی نتوانسته دستش به جام لیگ قهرمانان برسد آن وقت برخی از باشگاه ها آنقدر هول کسب سهمیه آسیایی دارند که به خطر افتادن جان انسان ها برایشان مهم نیست. هیچ اتفاق فوتبالی از صعود و سقوط و کسب سهمیه آسیایی گرفته تا قهرمانی لیگ ارزش جان یک انسان را هم ندارد.

وی با اشاره به شرایط دشوار استقلال برای بازی مقابل تراکتور اظهار داشت: واقعا شرایط استقلال سخت است. ما نمی توانیم هیچ حرف فنی درباره این بازی بزنیم. فرهاد مجیدی حتی نمی تواند 11 بازیکن اصلی تیمش را انتخاب کند. البته چاره ای برای حل این مشکل هست و خود فرهاد می تواند در نوک خط حمله بازی کند و نامجو مطلق هم هافبک راست شود. درست است که بازی دادن به جوانان خوب است اما به شرطی که بازیکنان اصلی و باتجربه هم در زمین حضور داشته باشند تا بتوانند به همان جوان ها کمک کنند. فکر می کنم بازیکنان استقلال حتی از نظر روحی هم در شرایط خوبی نباشند چون هم نگران همبازیانشان هستند هم استرس دارند به کرونا مبتلا نشوند.

فریبا با بیان اینکه به نتیجه بازی با تراکتور خوشبین است، خاطرنشان کرد: البته تمام این حرف ها به این معنی نیست که استقلال در بازی با تراکتور بازنده خواهد بود. تراکتور تیم خوبی است و برای بازی امشب شجاعی و دژاگه را هم در اختیار دارد اما به قول ما فوتبالی ها، فوتبال «رو» ندارد و قابل پیش بینی نیست. من به یکدلی و همبستگی کادرفنی استقلال و بازیکنان ایمان دارم و مطمئنم در بازی امشب هرچه در توان دارند برای پیروزی استقلال انجام می دهند.

وی با اشاره به درخواست وریا غفوری برای دادن تست دوباره و بازی کردن مقابل تراکتور، گفت: همه ما وریا را می شناسیم. او بارها در مسایل اجتماعی هم مرام و معرفت خود را نشان داده و الان هم دارد غیرت و تعصب خود را به رخ می کشد. وریا در بازی با سایپا هم با اینکه از نظر جسمی وضعیت خوبی نداشت اما هرچه در توان داشت برای استقلال گذاشت ولی من از سازمان لیگ سوال دارم که آیا این وضعیت خوشایند آنها هست؟ در مجموع امیدوارم اتفاق بدی در ادامه لیگ رخ ندهد و همه کسانی هم که در فوتبال به کرونا مبتلا شده اند، هرچه زودتر بهبود پیدا کنند.

نظر شما