ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

تیم‌های ایرانی باید از حضور در لیگ قهرمانان انصراف دهند/ بی‌پولی و فساد معضل بزرگ فوتبال ایران است

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۰۸:۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۷۷۶۷
تیم‌های ایرانی باید از حضور در لیگ قهرمانان انصراف دهند/ بی‌پولی و فساد معضل بزرگ فوتبال ایران است
پیشکسوت فوتبال گفت: با توجه به مشکلات لاینحل باشگاه‌های ایرانی شرکت نکردن ما در لیگ قهرمانان آبرومندانه‌تر است.

ابراهیم قاسمپور، ملی‌پوش ایران در جام جهانی 1978، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص شرایط باشگاه‌های فوتبال در ایران اظهار کرد: متاسفانه وضعیت هیچ‌کدام از باشگاه‌های فوتبال در ایران خوب نیست. مشکلات مالی به اضافه مدیریت‌های ناکارآمد باعث شده که باشگاه‌های ایرانی وضعیت جالبی نداشته باشند و حتی برای گذراندن هزینه‌های روزمره خود هم به دردسر بیفتند. در این بین شاید یکی، دو باشگاه باشند که به پشتوانه کارخانه‌های صنعتی اوضاع‌شان بهتر باشد اما با توجه به مشکلات اقتصادی که تمام بخش های کشور را درگیر کرده آنها هم مثل گذشته حال و روز خوبی ندارند.

او با اشاره به وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ادامه داد: ناگفته پیداست تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا با شروع دوباره این مسابقات با مشکل عدیده‌ای مواجه هستند. در بخش مشکلات مالی باید بگویم کل کشور درگیر این مشکلات هستند اما در فوتبال به این دلیل که مورد علاقه مردم است مدیران به دنبال این هستند هرطور شده از منابع مختلف پول جور کنند و کارهای خود را پیش ببرند. تیم‌های ایرانی که طی دو ماه آینده باید در لیگ قهرمانان شرکت کنند محکوم به پرداخت هزینه‌های زیادی هستند چون پروتکل‌های بهداشتی فیفا و AFC بسیار سختگیرانه‌تر از فدراسیون فوتبال است و هزینه‌های ایاب و ذهاب و اقامت به طور سرسام آور به این تیم‌ها تحمیل خواهد شد.

قاسمپور افزود: از طرف دیگر تا جایی‌که اطلاع دارم مشکلات تمدید قرارداد بازیکنان و مربیان هم دردسر جدید مدیران این باشگاه‌ها خواهد بود. در این بین باشگاه‌هایی که قراردادهای دو ساله بسته‌اند و تیم‌شان استخوان‌بندی قوی‌تری دارند، کارشان آسان‌تر است. با این حال آنها برای پرداخت مطالبات بازیکنان هم به منابع مالی نیاز دارند و کارشان بسیار سخت است. البته این مشکلات به بی‌درایتی و ضعف مدیران فوتبال هم برمی‌گردد اما با این حال من اگر خودم هم مدیر یکی از این باشگاه‌ها بودم نمی‌دانستم برای برطرف کردن این مشکلات نمی‌دانستم چه راه حلی پیدا کنم. بی‌پولی در حال حاضر معضل بزرگ فوتبال ایران است و به نظر می‌رسد این مسائل که تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان را درگیر کرده لاینحل هستند.

سرمربی اسبق تیم‌های پاس تهران و فجرسپاسی شیراز در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای حل مشکلات تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا دارید؟ گفت: شرایط واقعا دشوار است. یا باید دولت به این باشگاه‌ها کمک کند یا اینک از لیگ قهرمانان انصراف دهند چون هزینه‌ها واقعا سرسام‌آور است. علاوه بر این تیم‌های ایرانی حتی زمانی برای نقل و انتقال بازیکن و تقویت خودشان هم ندارند. با توجه به این شرایط و اوضاعی که رقیبان این تیم‌ها دارند فکر می‌کنم شرکت نکردن ما در لیگ قهرمانان آبرومندانه‌تر است. هر سال در لیگ برتر می‌بینیم که باشگاه‌ها برای کسب سهمیه آسیایی خود را به آب و آتش می‌زنند اما اغلب آنها یا در همان مرحله گروهی یا در مرحله یک چهارم نهایی حذف می‌شوند پس بهتر است از همان ابتدا هم متحمل هزینه نشوند.

قاسمپور با اشاره به بدهی‌های انباشته استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد: در خبرها خواندم استقلال و پرسپولیس فرصت زیادی برای پرداخت بدهی‌های کلان خود به بازیکنان خارجی ندارند. متاسفانه ضعف مدیریت و ناآگاهی و فساد در فوتبال باعث بروز این مشکلات شده و بازیکنان خارجی در سال‌های اخیر به این دو تیم آمدند که حتی یک دقیقه هم بازی نکردند و حالا مدعی دریافت پول میلیاردی هستند. ظاهرا هیچ نهادی هم به تخلف این مدیران رسیدگی نمی‌کند و از آنها پاسخ نمی‌خواهد و در نهایت پول بیت‌المال است که از کشور خارج می‌شود و باشگاه‌های بزرگ ما را دچار بحران می‌کند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز