راضیه طهماسبی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

استعدادهای زیادی در ووشو وجود دارد/ ورزش بانوان در سال‌های اخیر مورد حمایت بوده است

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۰۷:۵۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۲۸۳۰۹
استعدادهای زیادی در ووشو وجود دارد/ ورزش بانوان در سال‌های اخیر مورد حمایت بوده است
سرمربی تیم ملی ووشو بانوان گفت: ورزش بانوان در چند سال اخیر مورد حمایت بوده است ولی باید این حمایت‌ها ادامه دار باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ راضیه طهماسبی، سرمربی تیم ملی ووشو بانوان و تیم دانشگاه آزاد، در مورد کسب قهرمانی مشترک با سپاهان در رقابت‌های لیگ اظهار کرد: لیگ 98 شروع خوبی داشت و تا مرحله نیمه نهایی هم خیلی خوب جلو آمدیم اما کرونا همه چیز را بهم زد و باعث تعطیلی و در نهایت هم بلاتکلیفی چند ماهه شد. امسال بر خلاف ادوار گذشته که اکثر تیم‌ها در نیمه راه انصراف می‌دادند تقریبا همه تیم‌ها تا پایان لیگ با انگیزه کار می‌کردند اما به هر شکل لیگ نیمه تمام ماند.

او اضافه کرد: البته من به عنوان سرمربی تیم دانشگاه آزاد و آن‌طور که شنیدم تیم سپاهان هم علاقه‌مند بودیم لیگ بدون حضور تماشاگران و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی ادامه یابد تا تکلیف قهرمان مشخص شود. اما به یکباره شیوع کرونا دوباره اوج گرفت و به نظر فدراسیون بهترین تصمیم را برای معرفی قهرمان و نایب قهرمان اتخاذ کرد.

طهماسبی در مورد احتمال کناره‌گیری دانشگاه آزاد از تیمداری در ووشو گفت: تا زمانی که آقای دادکان در دانشگاه حضور داشتند تیم‌های زیادی زیر مجموعه این دانشگاه در ورزش فعالت می‌کردند اما الان کمی از این تعداد کاسته شده است. البته طی صحبت‌هایی که انجام شده ووشو چون جزو رشته‌های موفق است و تیم ما هم در چند دوره گذشته همیشه روی سکو بوده و از همه مهمتر هیچ‌وقت حاشیه به‌خصوصی نداشته اگر کرونا اجازه دهد و لیگی باشد قطعا باز هم مورد حمایت خواهیم بود.

سرمربی تیم‌ ملی ووشو در پایان با اشاره به جایگاه بانوان در ورزش ایران خاطرنشان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم بانوان هم نیمی از جمعیت جامعه هستند و باید مورد حمایت و آن‌هم در همه سطوح باشند. خوشبختانه این حمایت در چند سال اخیر در ورزش به وضوح دیده شده است. در رشته ووشو همیشه حمایت بوده و در کنار آن استعدادهای زیادی هم کشف شدند. در این رشته ما دیگر مانند گذشته نیازمند حضور مربی خارجی نیستم و یا اگر روزی خواهران منصوریان بخواهند از دنیای قهرمانی خداحافظی کنند جایگزین‌های مناسبی داریم که می‌توانند مسیر موفقیت را ادامه دهند. البته حمایت‌ها باید ادامه‌دار باشد تا بتوانیم در همین مسیر گام برداریم. 4

نظر شما
پرونده ویژه