شادی پریدر در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

کرونا خادم‌الشریعه را از عنوان استاد بزرگی دور کرد/ ورزشکاران داخلی ما مدال‌‌های زیادی به ارمغان آوردند

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۲:۲۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۹۴۴۳
کرونا خادم‌الشریعه را از عنوان استاد بزرگی دور کرد/ ورزشکاران داخلی ما مدال‌‌های زیادی به ارمغان آوردند
نایب رئیس فدراسیون شطرنج کشورمان گفت: خادم‌الشریعه در شرف کسب عنوان استاد بزرگی قرار داشت اما این موضوع با شیوع ویروس کرونا همزمان شد. اگر این اتفاقات پیش نمی‌آمد، قطعا این درجه را هم به دست می‌آورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شادی پریدر، نایب رئیس فدراسیون شطرنج، در خصوص موفقیت بانوان در این رشته گفت: در حال حاضر رنکینگ اول کشور ما در بخش بانوان متعلق به سارا خادم‌الشریعه است که در سال‌های اخیر مدال‌های زیادی در سطح جهانی و آسیایی به دست آورده است. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای خادم‌الشریعه کسب نایب قهرمانی رقابت‌های گرندپری بود. پس از آن او جزو بهترین بازیکنان دنیا شد و در تورنمنت‌های مهم موفقیت‌های زیادی کسب کرد. مهم‌ترین آن که بزرگ‌ترین افتخار خادم‌الشریعه است، نایب قهرمانی مسابقان سریع و برق‌آسای جهان بود که مجموعا توانست مدال طلا این رویداد را به دست بیاورد، این بزرگ‌ترین افتخار برای شطرنج بانوان کشورمان محسوب می‌شود.

او ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین مقام‌هایی که داشتیم، در مسابقات داخل سالن ترکمنستان بود که تیم میکس ما که شامل خادم‌الشریعه و مبینا علی‌نسب می‌شد، توانستند مدال طلا را کسب کنند. خادم‌الشریعه جزو تاپ رنکینگ‌های جهان است و به مسابقات زیادی دعوت می‌شود. او در شرف کسب عنوان استاد بزرگی نیز قرار داشت اما متاسفانه این موضوع با شیوع ویروس کرونا همزمان شد. اگر این اتفاقات پیش نمی‌آمد، قطعا این درجه را هم به دست می‌آورد.

پریدر اظهار داشت: مبینا علی‌نسب از بهترین شطرنج‌بازان ما است که سال آخر توانست عنوان نایب قهرمانی جوانان جهان در هند را به دست بیاورد. صعود دو مرحله‌ای علی‌نسب در کاپ جهانی نیز موفقیت بزرگی بود چون اکثرا ورزشکاران ما در مرحله اول این تورنمت حذف می‌شدند. آتوسا پورکاشیان نیز در حال حاضر با پرچم ایران بیشتر در رقابت‌های آزاد شرکت می‌کند و خارج از کشور ساکن است.

نایب رییس فدراسیون شطرنج کشورمان گفت: شطرنج‌بازان نابینا در رقابت‌های پاراآسیایی جاکارتا بسیار خوش درخشیدند و موفق به کسب 14 مدال رنگارنگ شدند که 10 تا آن طلا، 2تا نقره و 2تا برنز بود. 4

نظر شما