ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

خطر انحلال تیم‌های ریشه‌دار به ضرر خانواده بسکتبال/ دوئل تمام پرسپولیسی به سود عابدزاده/ تراکتور و سپاهان معادلات کسب سهمیه را حل می‌کنند

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۰۵:۴۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۶۳۱
خطر انحلال تیم‌های ریشه‌دار به ضرر خانواده بسکتبال/ دوئل تمام پرسپولیسی به سود عابدزاده/ تراکتور و سپاهان معادلات کسب سهمیه را حل می‌کنند
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: ذوب‌آهن اصفهان

در هفته 24 رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر مقابل شاهین شهرداری بوشهر با نتیجه 5 بر یک پیروز میدان شد. گل‌های ذوب آهن را احسان پهلوان، ایوان مارکوویچ (دو بار)، محمد نژادمهدی و دانیال اسماعیلی‌فر به ثمر رساندند. تک گل شاهین را هم اسماعیل شریفات وارد دروازه حریف کرد. نماینده اصفهان با این برد 25 امتیازی شد و به رده دهم جدول صعود کرد. ذوبی‌ها با حضور سرمربی جدیدشان، لوکا بوناچیچ به اولین برد دست یافتند.

شخصیت هفته: امیر عابدزاده

این روزها مهدی طارمی و امیر عابدزاده در سوپرلیگ پرتغال درخشش خوبی دارند. در این هفته ریوآوه، تیمی که طارمی برای آن بازی می‌کند و ماریتیمو، تیمی که عابدزاده در آن حضور دارد، رودرروی هم قرار گرفتند تا دو بازیکن ایرانی دوئلی تماشایی با هم داشته باشند. در این دیدار عابدزاده برای چهارمین بازی متوالی کلین‌شیت کرد تا نوار گلزنی‌های طارمی قطع شود. عابدزاده با بسته نگه داشتن دروازه ماریتیمو برای چهارمین هفته متوالی، به آمار 10 کلین‌شیت در 23 بازی رسید و اکنون چهارمین دروازه‌بان لیگ پرتغال از این نظر محسوب می‌شود. هر دو بازیکن سابقه حضور در پرسپولیس را هم دارند.

بازنده هفته: گل گهر سیرجان

در ادامه هفته 24 لیگ برتر تیم پیکان در دیدار حساس قعرنشین‌ها موفق به شکست گل‌گهر سیرجان شد. پیکان با پیروزی در این دیدار 21 امتیازی شد و از حریف 19 امتیازی خود در جدول سبقت گرفت تا برای بقا در لیگ شانس خود را بیشتر کند.

بازی هفته: استقلال-تراکتور

دیدار استقلال و تراکتور در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که هیچ‌کدام از نبردهای قبلی دو تیم در ورزشگاه آزادی با این نتیجه به پایان نرسیده بود. در تمام بازی‌های قبلی استقلال و تراکتور که در تهران و در ورزشگاه آزادی برگزار شده بود، حداقل یک تیم موفق به گلزنی شده بود و بازی اخیر اولین تساوی بدون گل تاریخ لیگ برتر بود که در کارنامه آنها به ثبت رسید. شاگردان فرهاد مجیدی با کسب این تساوی کار خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا سخت‌تر کردند.

پیشنهاد هفته: بازی‌های هفته 25 لیگ برتر

رقابت‌های هفته 25 لیگ برتر در حالی برگزار خواهد شد که در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته دو تیم مدعی تراکتور و سپاهان در تبریز به مصاف هم خواهند رفت. دیداری حساس و سرنوشت‌ساز که بی شک نتیجه آن می‌تواند معادلات قهرمانی پرسپولیس را کمی تغییر دهد و جنگ مدعیان کسب سهمیه را به اوج خود برساند. سپاهان هفته گذشته مقابل پارس جنوبی برای سومین بازی متوالی تن به تساوی داد و 42 امتیازی شد و شاگردان الهامی با تساوی مقابل آبی‌پوشان پایتخت با کسب 41 امتیاز پائین‌تر از سپاهان و شهرخودرو در مکان چهارم جدول رده بندی قرار گرفتند.

نقد هفته: بسکتبال

فدراسیون بسکتبال اصولا فصل جدید هر دوره از مسابقات لیگ را از نیمه دوم هر سال برگزار می‌کند اما به خاطر پایان زودهنگام فصل گذشته مسابقات رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون، در گفتگویی خبر از تصمیم جدید فدراسیون برای استارت لیگ برتر 1400- 1399 از شهریورماه خبر داد. با این اوصاف تیم‌های متقاضی حضور در لیگ برتر باید درخواست خود برای این حضور را به فدراسیون ارائه کنند تا پس از بررسی‌های لازم و در صورت دارا بودن استاندارهای مورد نظر، در فهرست شرکت کنندگان در مسابقات قرار داده شوند. اما این در حالی است که از گوشه و کنار خبر انحلال و کناره‌گیری برخی از تیم‌های مطرح و همیشه مدعی به گوش می‌رسد. بی‌شک انحلال تیم‌های ریشه‌دار ضربه بزرگی را به بسکتبال ایران خواهد زد و باید منتظر ماند و دید ساز و کار فدراسیون در این راستا چه خواهد بود. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز