آینده‌ای که روشن خواهد بود؛

پایان دور باطل مربیان مسن و ناکام/ دور، دور جوان‌ها است

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۳:۴۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۹۷۳۸
پایان دور باطل مربیان مسن و ناکام/ دور، دور جوان‌ها است
صرف نظر از نتایج نه چندان خوبی که ممکن است مربیان جوان در یکی دو سال اول حضورشان در تیم های لیگ برتری بگیرند، اما حضور آنها و نو شدن چرخه مربیان شاغل در فوتبال روزنه امیدوار کننده ای است برای بازگشت فوتبال باشگاهی به روزهای خوب.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بارها از چرخه باطل تکرار بین مربیان ناکام در فوتبال ایران نوشته ایم. مربیانی که سالهاست در فوتبال ایران بین تیم ها دست به دست می شوند بدون اینکه هیچ کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشته باشند. تا همین یکی دو سال پیش بود که مربیانی با سن و سال بالا و  کارنامه های ضعیف در لیگ مربیگری می کردند و با وجود اینکه هنری جز فرستادن تیم ها به دسته های پایین تر نداشتند اما همچنان مدیران تیم ها آنها را به عنوان سرمربی انتخاب می کردند.

شنیدن و دیدن نام‌ها و چهره‌های تکراری در فوتبال ایران تبدیل به دور باطلی شده که در سال های اخیر بارها و بارها کارشناسان فوتبال از آن انتقاد کردند. در این چرخه، خیلی سخت به مربیان جوان اعتماد می شود و چون مدیران مدیران باشگاه ها نتیجه گرا شدند و حاضر نیستند ریسک کنند و افسار تیم ها را به جوانترها بدهند، بنابراین باتجربه ها در اولویت قرار می گیرند، این درحالیست که در سال های اخیر مربیان جوان به اعتماد مدیران پاسخ خوبی داده اند و هرکجا به آنها اعتماد شده اتفاق خوبی افتاده است.

لیگ نوزدهم با وجود تمام کم و کاستی ها و مشکلاتی که با آن مواجه بوده از نظر حضور مربیان جوان وضعیت خوبی داشته است.

در لیگ امسال مربیانی مثل جواد نکونام، فرهاد مجیدی، سهراب بختیاری زاده، ابراهیم صادقی و حتی مهرداد کریمیان حضور دارند که از بین آنها فقط جواد نکونام سابقه مربیگری در لیگ برتر را داشته است. این اتفاق یکی از نقاط امیدوار کننده در لیگ نوزدهم بود که مربیان جوان را وارد چرخه مربیگری کرد.

حالا با انتخاب سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی شهرخودرو به نظر می رسد چرخه باطل مربیان مسن و ناکام متوقف شده و دیگر مدیران لیگ برتری به این نتیجه رسیده اند که می توان با میدان دادن به مربیان جوان هم آنها را آبدیده کرد و هم میدان را از مربیان پا به سن گذاشته که هیچ علاقه ای هم به آپدیت شدن با علم روز فوتبال ندارند، خالی کرد.

صرف نظر از نتایج نه چندان خوبی که ممکن است مربیان جوان در یکی دو سال اول حضورشان در تیم های لیگ برتری بگیرند، اما حضور آنها و نو شدن چرخه مربیان شاغل در فوتبال روزنه امیدوار کننده ای است برای بازگشت فوتبال باشگاهی به روزهای خوب. البته ادامه این روند به انتخاب های بازیکنان بازنشسته هم برمی گردد که از راه درست و با طی کردن مراحل مربیگری و دریافت مدارک معتبر وارد کارزار فوتبال شوند.

علاوه بر اینها حضور مربیان جوان با کمتر از 50 سال سن در لیگ برتر باعث شده میانگین سنی مربیان شاغل در لیگ ایران پایین بیاید و لیگ برتر خلیج فارس در جمع لیگ های جوان در دنیا قرار بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز