گزارش خبرگزاری برنا از وضعیت تیم‌هایی که در منطقه خطر قرار دارند؛

تقابل‌های رو در روی تیم‌های قعرنشین در هفته‌های پایانی/ جنگ‌هایی برای بقا

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۰۶:۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۹۸۴۵
تقابل‌های رو در روی تیم‌های قعرنشین در هفته‌های پایانی/ جنگ‌هایی برای بقا
بررسی وضعیت امتیازی تیم‌های سقوط کننده در لیگ‌ فصل گذشته نشان می‌دهد تیمی بتواند تقریبا 27 امتیاز کسب کند، به‌طور قطع در لیگ برتر باقی می‌ماند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ لیگ برتر نوزدهم فوتبال رفته رفته به ایستگاه‌های پایانی خود نزدیک می شود. اگرچه پرسپولیس با اختلاف 14 امتیازی در صدرجدول قرار گرفته و قهرمانی خود را مسجل کرده اما رقابت برای کسب سهمیه و بقا در لیگ جذاب تر و حساس تر شده است.

بررسی امتیازات تیم ها در انتهای جدول نشان می‌دهد هر 7 تیم ذوب‌آهن، ماشین سازی، سایپا، پارس جنوبی، پیکان، گل گهر و شاهین بوشهر که در نیمه پایانی جدول قرار دارند، در معرض سقوط به لیگ دسته اول هستند. در واقع نزدیک بودن امتیازات تیم ها در انتهای جدول باعث شده امسال تیم‌های بیشتری در فاصله 5 هفته مانده تاپایان لیگ برتر در خطر سقوط باشند.

آنچه هفته‌های پایانی لیگ برتر را بیشتر از همیشه جذاب‌تر کرده هم نزدیک بودن امتیازات تیم‌هاست و هم تقابل‌های رو در روی آنها با یکدیگر که تنور لیگ را حسابی داغ خواهد کرد. در ادامه دیدارهای تیم‌های پائین جدول را به صورت هفته به هفته بررسی می کنیم.

هفته 25

در این هفته ذوب آهن 25 امتیازی با ماشین‌سازی 24 امتیازی دیدار می‌کند. سایپا و پیکان در جدالی حساس بین خودروسازان به میدان می‌روند. پارس جنوبی در دیداری دشوار مقابل شهرخودرو دیدار می‌کند و گل‌گهر و شاهین قعرنشین هم برای سقوط نکردن باید در یک دیدار 6 امتیازی به مصاف هم بروند.

هفته 26

ذوب‌آهن در دیداری دشوار باید مقابل فولاد به میدان برود، ماشین‌سازی و گل‌گهر، سایپا و شاهین بوشهر و پارس جنوبی و پیکان هم تیم‌های قعرنشینی هستند که با یکدیگر تقابل رو در رو دارند و شاید سرنوشت سقوط کنندگان در همین هفته با انجام این دیدارهای رو در رو مشخص شود.

هفته 27

در این هفته ذوب‌آهن با نفت مسجدسلیمان دیدار می‌کند. ماشین‌سازی و سایپا، پارس جنوبی و شاهین 4 تیم ته جدولی هستند که با یکدیگر تقابل دارند. در این هفته پیکان قعرنشین هم با فولاد بازی دارد.

هفته 28

ذوب‌آهن دشوارترین بازی این هفته را بین تیم‌های قعرنشین دارد و باید مقابل پرسپولیس در تهران به میدان برود. ماشین‌سازی با پارس جنوبی، سایپا با فولاد، پیکان با صنعت‌نفت آبادان، گل‌گهر با نفت مسجدسلیمان و شاهین مقابل تراکتور بازی می‌کند.

هفته 29

در هفته بیست و نهم لیگ برتر، ذوب‌آهن باز هم با قعر جدولی‌ها بازی ندارد. در این هفته ماشین‌سازی با تیم همشهری‌اش تراکتور، سایپا با نفت مسجدسلیمان، پارس جنوبی با فولاد، پیکان با استقلال، گل‌گهر با پرسپولیس و شاهین با صنعت نفت آبادان دیدار می‌کند.

هفته 30

در هفته پایانی به احتمال فراوان تکلیف تیم‌های سقوط کننده مشخص شده است. البته چون تیم‌ها با یکدیگر فاصله امتیازی کمی دارند و تقابل‌های‌شان هم با همدیگر است، نمی‌توان از الان گفت کدام تیم از شانس بیشتری برای بقا برخوردار است. در هفته آخر لیگ، ذوب‌آهن با گل‌گهر، ماشین‌سازی با صنعت‌نفت، سایپا با پرسپولیس، پارس جنوبی با نفت مسجدسلیمان و شاهین با استقلال دیدار می‌کنند.

بررسی وضعیت امتیازی تیم‌های سقوط کننده در لیگ‌ فصل گذشته نشان می‌دهد تیمی بتواند تقریبا 27 امتیاز کسب کند، به‌طور قطع در لیگ برتر باقی می‌ماند. باید منتظر ماند و دید تیم‌های ته جدولی با توجه به تغییراتی هم که در هفته های اخیر داشته اند، در نهایت چه سرنوشتی برای خود رقم می‌زنند. 4

نظر شما
پرونده ویژه