غلامرضا شعبانی‌‌بهار در گفتگو با خبرگزاری برنا:

تفکیک جنسیتی در رشته تیروکمان نداریم/ خوابگاه تیم‌های ملی در هفته دولت افتتاح خواهد شد

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۰:۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۰۳۱۵
تفکیک جنسیتی در رشته تیروکمان نداریم/ خوابگاه تیم‌های ملی در هفته دولت افتتاح خواهد شد
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: خانم‌ها در این رشته پابه‌پای آقایان ظاهر شدند و گاهی حتی از آن‌ها جلو زدند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ غلامرضا شعبانی‌ بهار، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، در خصوص عملکرد تیم ملی بانوان در سال‌های اخیر عنوان کرد: با توجه به ماهیت رشته تیراندازی با کمان، هم از لحاظ تمرینات و هم از لحاظ رقابت‌ها، محدودیت حضور بانوان را نداریم. تمام مسابقاتی که از طرف فدراسیون جهانی و تمام تورنمنت‌هایی که در ایران برگزار می‌شود، بانوان و آقایان به صورت همزمان به رقابت می‌پردازند. تا به حال هیچ بخشنامه‌ جداگانه‌ای برای بانوان یا آقایان صادر نکردم، اردوها و مسابقات همیشه به صورت همزمان با رعایت نکات اخلاقی و دینی لازم بوده است. فدراسیون جهانی هیچ رویدادی را با تفکیک جنسیتی برگزار نمی‌کند و همه مسابقات به صورت مشترک برگزار می‌شود. حتی در بخش آموزش نیز کلاس‌های داوری و مربیگری مشترک بوده است.

او ادامه داد: بانوان در تیراندازی با کمان همیشه پابه‌پای آقایان حرکت کردند، به‌عنوان مثال در رقابت‌های آسیایی جاکارتا موفق شدیم در بخش میکس کامپوند سوم شدیم و در کسب این عنوان یک خانم و یک آقا سهیم بودند. بزرگ‌ترین موفقیت کمانداران در این دوره که ریاست فدراسیون را برعهده دارم، مقام چهارمی تیم بانوان ما در کاپ جهانی برای اولین بار بود. حتی در بخش ریکرو آقایان هیچگاه این مقام را نداشتیم و بهترین مقام تیمی در تاریخ تیراندازی با کمان ایران است.

شعبانی‌ بهار اظهار داشت: در بخش پاراالمپیک هم موفقیت‌های زیادی داشتیم و زهرا نعمتی دوباره موفق به کسب سهمیه بازی‌های توکیو شده است. این موضوع نشانگر این است که خانم‌ها در این رشته پابه‌پای آقایان ظاهر شدند و گاهی حتی از آن‌ها جلو زدند. فدراسیون توجه ویژه‌ای به تمام بخش‌ها از جمله بانوان دارد.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی من، تقویت زیرساخت‌های این رشته بوده است، این زیرساخت‌ها را هم در تهران یعنی سایت آزادی و هم در استان‌های سراسر کشور دنبال کردیم. 50درصد از استان‌ها ما در 2 سال اخیر صاحب یک سایت اختصاصی شدند و برخی هم خوابگاه ساختند. ما در سایت آزادی بحث خوابگاه ورزشکاران را دنبال کردیم که یکی از آرزوهای دیرینه این رشته بوده است. خوشبختانه با حمایت جدی وزارت ورزش و شرکت توسعه اماکن ورزشی، یک خوابگاه نیمه تمام داشتیم که مصوب شد تا کارهای آن را به پایان برسانیم.

شعبانی‌بهار تصریح کرد: برنامه اصلی این است که ان‌شاءالله بتوانیم این خوابگاه را در هفته دولت افتتاح کنیم. این یکی از توفیقات بزرگ خواهد بود چون همیشه مشکل خوابگاه داشتیم، به خصوص در اردوهایی که در تهران برگزار می‌کردیم مشکل بزرگی داشتیم. از طرفی آکادمی ملی تیراندازی با کمان را با مشارکت بخش خصوصی سال گذشته افتتاح کردیم که توفیق بزرگی در بحث آموزش این رشته بود. برای ساخت ساختمان خود فدراسیون کار خود را آغاز کردیم و رشد فیزیکی 45 درصد داشته است، ان‌شاءالله بتوانیم طی یک سال این ساختمان را هم به پایان برسانیم تا از نظر زیرساختی رشد بزرگی داشته باشیم. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز