هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال؛

جنگ برای بقا بین خودروسازان/ تقابل مربیان تازه وارد

۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۰۲:۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۳۰۳۳۲
جنگ برای بقا بین خودروسازان/ تقابل مربیان تازه وارد
هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال امشب به پایان می رسد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هفته بیسن و پنجم لیگ برتر فوتبال امشب ادامه پیدا می کند که در دو دیدار حساس تیم های قعر نشین گل‌گهر و شاهین و سایپا و پیکان با هم دیدار می کنند.

پارس جنوبی- شهرخودرو

دو تیم امشب با سرمربیان جدید خود وارد میدان می شوند. هومن افاضلی که تا همین یک هفته پیش سرمربی پارس جنوبی بود پس از اینکه رأی دیدار عقب افتاده این تیم برابر استقلال از سوی کمیته انضباطی اعلام شد، به نشانه اعتراض از سرمربیگری پارس ستعفا داد، اما در کمال تعجب چند روز بعد سرمربی تیم ماشین‌سازی تبریز شد.پارسی ها چند روز بدون سرمربی بودند تا در نهایت دیروز سیروس پورموسوی به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد. اگر چه پارس جنوبی با 21 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند، اما جایگاهش متزلزل است و با خطر سقوط دست و پنجه نرم می کند.در آنسوی میدان شهر خودرو هم که روند خوبی را سپری می کرد، هفته گذشته با وجود درخشش مهدی رحمتی، برد مقابل سایپا را با تساوی عوض کرد و فرصت قرار گرفتن در رده دوم را از دست داد. این تیم هم بعد از استعفای ناگهانی مجتبی سرآسیایی با سرمربی جدید خود سهراب بختیاری زاده لیگ را ادامه می دهد.شهر خودرو با 42 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده سوم قرار دارد و امیدوار به کسب سهمیه آسیایی است.

گل‌گهر-شاهین بوشهر

گل‌گهر که قبل از تعطیلی اوضاع خوبی داشت، در شروع دوباره مسابقات نتایج ناامید کننده ای گرفت و همین موضوع باعث استعفای مجید جلالی شد.استعفایی که در ابتدا با آن موافقت شد اما بعد از یک روز مسئولان باشگاه با آن مخالفت کردند و مجید جلالی به سمت خود بازگشت. با تصمیم جدید مسئولان باشگاه، پیروز قربانی کاپیتان استقلال به عنوان دستیار جدید جلالی مشغول به کار شد تا کادر فنی این تیم تقویت شود.گل‌گهر با 19 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و نتیجه بازی این تیم مقابل شاهین 17 امتیازی تاثیر زیادی در مشخص شدن یکی از تیم های سقوط‌ کننده خواهد داشت.

شاهین که از ابتدای فصل با مشکلات زیادی روبرو بود، هنوز نتوانسته از انتهای جدول تکان بخورد. این تیم همانطور که پیش بینی می شد نتوانست با مهراد کریمیان نتایج خوبی بگیرد. به همین دلیل مدیران شاهین در اقدامی عجیب با مهدی پاشازاده که هدایت سپیدرود را برعهده گرفته بود، وارد‌ مذاکره شدند تا پاشازاده چهارمین سرمربی این تیم در لیگ نوزدهم شود.شاهین یکی از شانس‌های اصلی برای سقوط به لیگ دسته اول است، مگر اینکه در هفته‌های باقیمانده این تیم بتواند خودش را نجات دهد. تیم بوشهری تنها 17 امتیاز اندوخته دارند.

سایپا-پیکان

بی شک یکی از دیدارهای جذاب این هفته، تقابل تیم‌های خودروسازان است که از قضا هر دو در انتهای جدول قرار دارند و با خطر سقوط به لیگ دسته اول مواجه هستند. پیکان با پیروزی هفته گذشته برابر گل‌گهر خودش را از انتهای جدول به رده چهاردهم رساند اما شاگردان ویسی برای بالا بردن رتبه شان در جدول محکوم به کسب امتیاز مقابل سایپا هستند.از طرف دیگر سایپا که در سه دیدار پی در پی توانست از تیم‌های مدعی استقلال، سپاهان و شهر خودرو امتیاز بگیرد، مقابل پیکان به دنبال کسب 3 امتیاز است تا خودش را از منطقه خطر دور کند. شاگردان ابراهیم صادقی با 22 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارند و تنها یک امتیاز از پیکان بیشتر امتیاز گرفته‌اند، به همین دلیل برنده این دیدار می‌تواند کمی از انتهای جدول جدا شود.

نساجی مازندران- نفت مسجدسلیمان

نساجی، تیم محبوب قائمشهر با محمود فکری کاپیتان سابق استقلال روزهای خوبی را سپری می کند‌. این تیم با حضور فکری متحول شده و با امتیازاتی که در هفته های اخیر کسب کرده، رتبه‌اش تک رقمی شده و با 27 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد. البته نساجی یک بازی عقب افتاده مقابل فولاد خوزستان نیز دارد که کسب امتیاز از بازی امشب و آن دیدار عقب افتاده می‌تواند رتبه این تیم را در جدول بهبود ببخشد.

نفت مسجدسلیمان که همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند، در نیم فصل دوم تاحدودی افت کرد و در حال حاضر با 32 امتیاز در رده هشتم است. چه بسا اگر تیم مهدی تارتار با مشکلات مالی مواجه نمی شد الان رتبه بهتری در جدول داشت.نفتی ها که نه خطر سقوط‌ تهدیدشان می‌کند نه شانس کسب سهمیه دارند، انگیزه زیادی برای ادامه لیگ ندارند‌ اما تارتار حتما باید شاگردانش را توجیه کند که نتایج دیدارهای این تیم می تواند روی سرنوشت سایر تیم ها تاثیر بگذارد و این تیم باید در هر دیدار با تمام وجود به میدان برود‌.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز