۴ تقابل استقلال با سرمربیان استقلالی لیگ برتر؛

استقلالی‌های لیگ علیه فرهاد مجیدی/ کاپیتان‌ها فرهاد را به آرزویش می‌رسانند؟

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۵:۳۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۵۸۶
استقلالی‌های لیگ علیه فرهاد مجیدی/ کاپیتان‌ها فرهاد را به آرزویش می‌رسانند؟
تیم استقلال در ادامه مسابقات لیگ برتر با 4 سرمربی استقلالی که سابقه حضور در این تیم و بستن بازوبند کاپیتانی را دارند، دیدار می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ استقلال در 5 بازی باقی مانده از لیگ برتر با نساجی مازندران، سپاهان، پیکان و شاهین بوشهر دیدار می‌کند و یک بازی عقب افتاده هم با پارس جنوبی دارد. در 4 دیدار از این تقابل‌ها فرهاد مجیدی روبروی همبازیان سابق خود قرار می‌گیرد. با تغییراتی که در یک هفته اخیر روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری اتفاق افتاد، تعداد مربیان استقلالی، که در این لیگ مربیگری می‌کنند، افزایش یافت.

حضور مهدی پاشازاده در شاهین بوشهر و انتخاب سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی شهرخودرو وزنه مربیان شاغل در سطح اول فوتبال ایران را به نفع استقلال سنگین کرد و البته کار مجیدی را هم در ادامه لیگ دشوارتر.

تیم فرهاد که با برد ارزشمند مقابل صنعت‌نفت در آبادان هم در جدول شرایط بهتری پیدا کرده هم از نظر روحی بهتر شده در ادامه مسابقات لیگ برتر مقابل 4 مربی استقلالی قرار می‌گیرد که از قضا همه آنها (جز امیر قلعه‌نویی) همبازی مجیدی در استقلال بوده‌اند. نکته جالب درباره این 4 سرمربی این است که همه آنها مثل خود فرهاد سابقه بستن بازوبند کاپیتانی استقلال را داشته‌اند و از بین آنها 2 نفر هم روی نیمکت استقلال به عنوان مربی و سرمربی حضور داشته‌اند.

باید منتظر باشیم و ببینیم کاپیتان‌های قدیمی استقلال فرهاد را به آرزوهایش در استقلال می رسانند یا نه.

در ادامه تقابل‌های جذاب فرهاد با همبازیان سابقش را بررسی می‌کنیم.

استقلال- نساجی مازندران؛ محمود فکری و یک لشگر استقلالی

فکری

نساجی که این روزها با محمود فکری حال خوبی دارد اولین رقیب استقلال است. تیمی که سرمربی آن کسی است که سبقه‌ای طولانی در بستن بازوبند کاپیتانی استقلال دارد. محمود فکری را همه استقلالی‌ها دوست دارند؛ به خاطر تعصبش به استقلال و گل‌های خاطره انگیزی که در دربی زده است. از طرف دیگر فکری در تمام سال‌های دوری‌اش از استقلال هرگز با مصاحبه‌هایش برای این تیم حاشیه‌ساز نبوده و در بین استقلال‌ ها شاید به اندازه فرهاد مجیدی محبوب نباشد اما آبی‌ها تعلق خاطر خاصی به او دارند.

فکری با عملکرد خوبی که در نساجی داشته می‌تواند یکی از گزینه‌های مربیگری استقلال در سال‌های آینده باشد و همین موضوع تقابل او با فرهاد را در بازی استقلال و نساجی جذاب‌تر می‌کند. این دو نفر سابقه همبازی بودن با یکدیگر را داشته‌ و رابطه‌شان هم در زمان بازیگری با هم خوب بوده است. یک استقلالی دیگر هم روی نیمکت نساجی حضور دارد که همبازی و دوست نزدیک فرهاد بوده است. حنیف عمران‌زاده همیشه رابطه خوبی با فرهاد مجیدی داشته و یک استقلالی دوآتیشه است اما حالا باید به حکم فوتبال روبروی دوست قدیمی و تیم محبوبش قرار بگیرد.

عبدالصمد مرفاوی، سیروس دین‌محمدی و احمد فیض‌کریملو دیگر استقلالی‌های نساجی هستند. فیض‌کریملو در بهمن با مجیدی همبازی بود و مرفاوی و دین‌محمدی در استقلال با سرمربی فعلی استقلال همبازی بودند ضمن این‌که مرفاوی در مقاطعی مربی و سرمربی فرهاد هم در استقلال بود.

استقلال- سپاهان؛ امیر قلعه‌نویی

امیر-قلعه-نویی

امیر قلعه‌نویی هر وقت که در استقلال نبوده یکی از گزینه‌های مربیگری در این تیم است. مدت‌هاست با توجه به قطعی شدن جدایی امیر از سپاهان، او به عنوان گزینه استقلال مطرح شده و همین موضوع به حساسیت‌های بازی دامن می‌زند.

سپاهان و استقلال هر دو برای کسب سهمیه می‌جنگند و امیر و فرهاد به خوبی می‌دانند در این بازی باید هرچه دارند رو کنند. فرهاد مجیدی که خود را شاگرد مکتب ناصر حجازی می‌داند و در تمام سال‌های دوران بازیگری‌اش در استقلال رابطه چندان خوبی با قلعه‌نویی نداشته قطعا در این دیدار خودش را به آب و آتش می‌زند تا مقابل سرمربی سابقش، که مثل خود او سابقه بستن بازوبند کاپیتانی استقلال را هم دارد، پیروز شود تا هم جایگاهش در این تیم را مستحکم تر کند هم اینکه انتقام شیرینی از امیر بگیرد.

این دو یک بازی حساس هم در جام حذفی باید مقابل هم برگزار می‌کنند که آن بازی هم به نوبه خود بسیار مهم است.

استقلال- شهرخودرو؛ سهراب بختیاری‌زاده و سیدمهدی رحمتی

سهراب

سهراب بختیاری‌زاده هفته پیش به عنوان سرمربی شهر خودرو انتخاب شد تا یک مربی دیگر به جمع مربیان استقلالی لیگ برتر اضافه شود. سهراب در سال 78 همبازی فرهاد در استقلال بوده و همواره از او هم به عنوان یک استقلالی متعصب در جمع های فوتبالی یاد می‌شود. اتفاقا شهرخودرو هم یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیایی است و تقابل سهراب و فرهاد در هفته 28 لیگ برتر یکی از جذابیت‌های لیگ در ادامه است.

البته یک استقلالی دیگر هم در شهرخودرو حضور دارد که او کسی نیست جز سیدمهدی رحمتی که همبازی فرهاد در استقلال بوده و بعد از او بازوبند کاپیتانی استقلال را به بازو می‌بست. رابطه فرهاد و رحمتی نه آنقدرها شکرآب بوده نه صمیمانه که فکر کنیم مجیدی اگر سال آینده در استقلال بماند رحمتی را به تیم محبوبش برگرداند. تقابل رحمتی با استقلال هم یکی از آیتم‌های جذاب هفته 28 لیگ است.

استقلال- شاهین بوشهر؛ مهدی پاشازاده

پاشا

آخرین دیدار استقلال در لیگ نوزدهم مقابل شاهین فانوس به دستی است که یک استقلالی قدیمی و متعصب را روی نیمکت خود می‌بیند. مهدی پاشازاده که بعد از رفتن استراماچونی یکی از گزینه‌های سرمربیگری استقلال بود حالا سرمربی تیم فانوس به دست شاهین است و برای رویارویی با تیم و همبازی سابقش انگیزه‌های زیادی دارد. البته با توجه به روند شاهین احتمالا تا آن موقع تکلیف سقوط یا بقای این تیم در لیگ مشخص شده اما حتی این هم نمی‌تواند جذابیت و هیجان تقابل پاشازاده و مجیدی را کم کند.

پاشازاده که بارها به صراحت از علاقه‌اش به مربیگری در استقلال گفته بعید نیست در صورتی که مجیدی نتواند به وعده‌هایش عمل کند، سال آینده روی نیمکت استقلال بنشیند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز