نادر شکری در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

عملکرد مجدآرا انتظارات را از رییس جدید فدراسیون افزایش می‌دهد/ قانون اساسی کشور ورزش همگانی را رایگان اعلام کرده است

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۴:۳۴:۰۱
کد خبر: ۱۰۳۲۱۰۸
عملکرد مجدآرا انتظارات را از رییس جدید فدراسیون افزایش می‌دهد/ قانون اساسی کشور ورزش همگانی را رایگان اعلام کرده است
سرپرست کمیته یوگا فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: مجدآرا عملکرد بسیار خوب و موفقی داشت، این موضوع توقعات را از فدراسیون همگانی بالا می‌برد و انتظار می‌رود مسئول جدید نه تنها آن روند را پیش بگیرند بلکه ایده‌ها و ابتکارات دقیق‌تری را ارائه دهد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ نادر شکری، سرپرست کمیته یوگا فدراسیون ورزش‌های همگانی در خصوص برگزاری مجمع انتخابی فدراسیون و انتصاب افشین مولایی به عنوان ریاست فدراسیون اظهار داشت: در این مجمع علی رغم این که ابتدا 11 کاندیدا به رقابت پرداختند، خیلی از آن‌ها انصراف دادند و در مجموع رقابت بین دو یا سه نفر وجود داشت. هر فردی که نامزد می‌شود انتظار دارد که رای بیاورد و در این راستا تلاش هم می‌کنند اما نهایتا نام یک رئیس از صندوق بیرون می‌آید. با توجه به رویکردی که فدراسیون در چند سال گذشته، مجدآرا عملکرد بسیار خوب و موفقی داشت و توانست ورزش همگانی را به معنی اخذ کلمه که همان ورزش برای همه است ارائه دهد. این موضوع توقعات را از فدراسیون همگانی بالا می‌برد و انتظار می‌رود مسئول جدید نه تنها آن روند را پیش بگیرند بلکه ایده‌ها و ابتکارات دقیق‌تری را ارائه دهد.

او ادامه داد: تقریبا یک سال این فدراسیون با عنوان سرپرست اداره شد، در این مدت با توجه به اینکه این مسئولین به عنوان سرپرست مجموعه را اداره می‌کنند، برنامه‌های میان مدت و بلند مدت ندارند و برای برگزاری انتخابات می‌آیند. در اساسنامه فدراسیون‌ها سه ماه را برای سرپرست تعیین شده و این رویکرد نشان می‌دهد سرپرست نباید هیچ برنامه‌ای داشته باشد. در صورتی که این فدراسیون نزدیک یک سال با سرپرست اداره شد و هزینه بسیار سنگینی را ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون متحمل شدند.

شکری عنوان کرد: این مسئله کار مولایی را دو برابر می‌کند، چون باید با یک توان مضاعف این بی‌برنامگی یک سال را جبران کند. از آن‌جایی که قانون اساسی کشور ورزش همگانی را رایگان اعلام کرده و وظیفه دولت را توسعه ورزش همگانی دانسته، بین 57 فدراسیون تنها برای فدراسیون ورزش‌های همگانی تکلیف قانونی برای دولت تعیین شده. در اصل قانون اساسی که تربیت بدنی رایگان است، فقط وظیفه فدراسیون همگانی اتخاذ شده است. در بند 3 اصل 3 قانون اساسی آمده و دولت را مکلف کرده که تربیت بدنی رایگان را توسعه دهد، این وظیفه در والیبال و فوتبال وجود ندارد.

سرپرست کمیته یوگا فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: وظیفه و تکلیف رئیس فدراسیون همگانی نسبت به فدراسیون‌های دیگر مضاعف است و فکر می‌کنم وزارت ورزش کمبودها را می‌بیند و برایش برنامه‌ریزی می‌کند تا بتواند اهداف تعیین شده را اجرایی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز