مهدی علی‌نژاد:

بحث ورزش در خانه را رصد می‌کنیم/ بهترین نتیجه بانوان کسب هفده مدال در بازی‌های جاکارتا بوده است

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۵:۴۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۲۱۵۰
بحث ورزش در خانه را رصد می‌کنیم/ بهترین نتیجه بانوان کسب هفده مدال در بازی‌های جاکارتا بوده است
معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: در این مدت ستاد مبارزه با کرونا در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد و بحث ورزش در خانه را رصد می‌کنیم.
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ جلسه مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک و محمود خسروی وفا، رییس کمیته ملی پارالمپیک، در محل وزرات ورزش و جوانان برگزار شد.

مهدی علی نژاد اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه ستادی را با هدف ایجاد شرایط بهتر برای پیشرفت ورزش کشور مهم دانست و گفت: برگزاری اولین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور با شرکت ٣٧ فدراسیون به میزبانی ٣٠ استان با حضور ١٨ هزار ورزشکار، برگزاری دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر، تأسیس دفتر توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه ها، اصلاح نظام کمک های مالی به فدراسیون ها بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد ستاد، افتتاح ٣پایگاه ورزش قهرمانی در استان های هرمزگان، تهران و گیلان، اصلاح اساسنامه های فدراسیونهای ورزشی بعد از ١٨ سال و کمیته ملی المپیک، همچنین تفکیک کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک و استقلال آن مهمترین رویدادهای بود که در حوزه ستادی محقق شد .

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان موفقیت ورزش کشور در ابعاد قهرمانی را مورد توجه قرار داد و از کسب مدال طلا برای اولین بار توسط تیم ملی والیبال زیر ٢١ سال قهرمانی جهان در سال ٢٠١٩ و عنوان قهرمانی جهان در رشته ووشو که  برای نخستین بار در سال ٢٠١٧ و تکرار آن در سال ٢٠١٩ رقم خورد، از جمله موفقیت های خوب ورزش کشور نام برد.

او افزود: کسب قهرمانی تیم های ملی کبدی آقایان و بانوان در بازی های آسیایی ٢٠١٨ ، کسب مقام قهرمانی جهان در شطرنج توسط سارا خادم الشریعه و مدال طلای رضا علیپور در جام جهانی سنگ نوردی ، نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و کسب مدال نقره قهرمانی جودو جوانان آسیا که توسط مریم بربط در رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در سال ٢٠١٩ بدست آمد، همچنین کسب قهرمانی هاکی سالنی آسیا در سال ٢٠١٩ ، کسب اولین مدال آسیایی اسکواش که مدال برنز بود و کسب سهمیه المپیک در سه رشته تیمی بسکتبال، والیبال و شمشیر بازی بصورت همزمان، از جمله اولین افتخارات ورزشی کسب شده بود که در دولت دوازدهم بوقوع پیوست .

مهدی علی نژاد عملکرد کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی ٢٠١٨ را نیز از جمله افتخارات قابل توجه ورزش کشور عنوان کرد و توضیح داد: بیشترین مدال در بازی های آسیایی در  طی ادوار در این پوره رقم خورد و مدال طلای رشته کبدی برای تیم های بانوان و آقایان برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور بدست آمد.

وی افزود: همچنین مدال برنز را تیم ملی واترپلوی آقایان بعد از ٤٤ سال  کسب کرد، مدال برنز نوشاد عالمیان در رشته تنیس روی میز پس از ٥٢ سال محقق شد، رکورد جهانی وزنه برداری توسط سهراب مرادی شکسته شد و اولین مدال بانوان در تالو بدست آمد و تیم ملی والیبال هم بدون حتی یک ست باخت، قهرمان شد .

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در پایان گفت: بازی های پارآسیایی ٢٠١٨ جاکارتا هم با کسب جایگاه سوم بازی ها و صعود یک پله ای نسبت به دوره قبل همراه بود و رشد چشمگیر مدال آوری ایران با ٥١ طلا رقم خورد.

نظر شما