محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

جذب بازیکن خارجی نیاز است اما منافع ملی را در نظر بگیریم/ فدراسیون برای فصل جدید لیگ عجولانه تصمیم‌گیری نکند

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۸:۳۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۳۲۲۱۴
جذب بازیکن خارجی نیاز است اما منافع ملی را در نظر بگیریم/ فدراسیون برای فصل جدید لیگ عجولانه تصمیم‌گیری نکند
سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر گفت: جذب بازیکن خارجی نیاز است اما منافع ملی را در نظر بگیریم.

محمدرضا اسلامی، سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر، درباره احتمال کناره‌گیری تیم از حضور در رقابت‌های لیگ 99 در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا عنوان کرد: شیمیدر جزو اولین باشگاه‌هایی بود که با شیوع کرونا تعطیلات خود را تعطیل کرد چراکه همیشه امنیت، آرامش و به ویژه در این شرایط سلامتی بازیکنان و ‌سایر کادر را در اولویت دارد. در ادامه هم طبق دستور ستاد مبارزه با کرونا و تصمیم فدراسیون، لیگ تعطیل شد. با این وضعیت هم تصمیم باشگاه چندان تغیری نکرده و همچنان سلامتی را مدنظر قرار دارد اگر کرونا کمتر شود و آن‌طور که وزارت بهداشت درخصوص داروهای آن اطلاع رسانی کرده ما هم تمایل به حضور در لیگ داریم اما در غیر این صورت فعلا هیچ تصمیم قاطعی را نگرفتیم. هر چند این روزها برخی به دنبال ایجاد حاشیه هستند و می‌خواهند این تصمیمات به شکل دیگری مطرح کنند ولی واقعیت همین مسائلی بود که گفته شد.

او با اشاره به احتمال شروع لیگ از نیمه دوم شهریور توضیح داد: در حال حاضر برگزاری رقابت‌های فصل جدید لیگ در ابهام قرار دارد هر چند مطرح شده که احتمالا از شهریور آغاز به کار خواهد کرد اما امیدوارم فدراسیون تصمیم عجولانه‌ای نگیرد. لیگ پشتوانه تیم‌ملی است و ما هم دوست داریم برگزار شود اما قطعا باید زمینه برگزاری فراهم باشد عجله در هر کاری ممکن است اشتباهات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد آن‌هم در سالی که المپیک را در پیش داریم.

اسلامی درخصوص تغییر کادر فنی تیم‌ ملی گفت: طبق تصمیم جدید فدراسیون مربی که در تیم‌ملی مشغول باشد نمی‌تواند در لیگ تیمداری کند. این مسئله به نظرم به سود کادر فنی است چراکه هم بهتر تیم را هدایت می‌کند، برنامه‌ریزی دقیق‌تری را برای موفقیت تیم‌ملی ارائه می‌دهد و حتی می‌تواند یکسری حواشی که همیشه وجود داشته را کمرنگ‌تر کند. ما در چند سال اخیر چندین‌بار دست به تغییر زدیم آن‌هم در روزهای بحرانی بسکتبال که نتیجه آن را هم دیدیم. بنابراین در این شرایط که تا المپیک که فرصت زیادی نداریم بهتر است با همین ترکیب در این میدان شرکت کنیم.

سرمربی شیمیدر درباره منع جذب بازیکن خارجی در لیگ ایران تصریح کرد: حضور بازیکن و یا مربی خارجی از لیگ‌های ایران را از لحاظ مختلف می‌توان بررسی کرد. قطعا در چنین شرایطی که وضع اقتصادی جامعه به شدت بد است و همه با مشکلات مالی و بحران مواجه شدند مناسب‌ترین کار استفاده از نیرو‌های داخلی است اما از طرف دیگر اگر به دنبال توسعه ورزش‌مان در بین لیگ‌های معتبر دنیا هستیم نیاز داریم از نیرو‌های کارآمد خارجی هم استفاده کنیم. ولی در این وضعیت بد اقتصادی اگر یک راه وجود داشته باشد آن‌هم دفاع از منافع ملی است و شرایط ایجاب می‌کند از نیروهای داخلی استفاده کنیم. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز