ورزش و سلامتی؛

جک نایف، حرکتی قدرتی برای تقویت عضلات شکم

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۳:۰۸:۴۲
کد خبر: ۱۰۳۲۵۲۵
جک نایف، حرکتی قدرتی برای تقویت عضلات شکم
جک نایف یک حرکت قدرتی است که روی عضلات شکم تاثیر دارد و ابزار آن وزن بدن است اما افراد حرفه‌ای می‌توانند این حرکت را به وسیله مدیسین بال نیز انجام دهند .

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کار کردن با توپ‌های ورزشی می‌تواند برای بدن شما، مخصوصا عضلات شکم عالی باشد. بسیاری از کارشناسان تناسب‌اندام اعتقاد دارند که ورزش با توپ‌های تناسب‌اندام، یک راه مناسب برای تقویت عضلات شکم و سوزاندن چربی‌های اضافه است. تحقیقات نشان داده است که انجام حرکاتی مانند کرانچ بر یک سطح ناپایدار در مقایسه با سطحی ایستا، باعث افزایش فعالیت ماهیچه‌ها می‌شود. اما فواید این وسیله بدنسازی به همین جا ختم نمی‌شود. حرکات متنوع و مفیدی وجود دارند که بر ناحیه شکم ورزشکار تاثیر می‌گذارند و باعث درگیر شدن عضلات شکمی می‌گردند. هر چقدر عضله بیشتر درگیر شود کالری بیشتری نیز سوزانده خواهد شد و چربی مضر زیادتری هم آب می‌شود، در نتیجه لاغری و تناسب‌اندام را به همراه خواهد داشت.

این توپ‌ها به شما امکان می‌دهند تا تمریناتی را که باعث تقویت ماهیچه‌های شکمی‌ و همچنین کشیدن ماهیچه‌های پشت و بهبود انعطاف‌پذیری بدن است انجام دهید. یکی از مفیدترین تمرینات، حرکت جک نایف با توپ است.

v-sit

جک نایف یا قیچی از بهترین تمرینات تقویت کننده عضلات مرکزی (شکم و پهلو) بدن بشمار می‌رود. علت نامگذاری این حرکت به این دلیل است که هنگام انجام آن، بدن شکل تیغه‌های قیچی به خود می‌گیرد.

جک نایف استاندارد، ابتدا توپ تناسب‌اندام را میان پاهای خود قرار دهید. سپس بر روی یک سطح هموار و راحت دراز بکشید، دستان خود را در بالای سر و پاهای خود را صاف کنید. این نقطه شروع حرکت خواهد بود. در حالی که نفس خود را بیرون می‌دهید دستان و پاها را به سمت یکدیگر آورده و بالا تنه خود را از روی زمین بالا آورید تا شکل قیچی تشکیل شود. پس از یک ثانیه در حالی که نفس خود را به داخل می‌دهید به نقطه شروع بازگردید. همچنین برای تنوع می‌توانید هنگام قیچی شدن، توپ را با دستانتان گرفته و به حالت شروع بازگردید و سپس مجددا توپ را مابین پاهایتان قرار داده و به صورت متناوب ادامه دهید.

f531452d703140ae5aa386517ec12b73

جک نایف یک حرکت قدرتی است که روی عضلات شکم تاثیر دارد و ابزار آن وزن بدن است اما افراد حرفه‌ای می‌توانند این حرکت را به وسیله مدیسین بال نیز انجام دهند تا درجه سختی آن بیشتر شود و فشار مضاعفی به عضلات شکم خود وارد کنند. این حرکت را به اسم V-Up نیز می‌شناسند.

نظر شما