احسان قائم‌مقامی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

سفرا سعی می‌کنند با ورزشکاران و هنرمندان ارتباط بگیرند/ سفیر سوئیس دید جذاب و اطلاعات خوبى داشت

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۲۳:۰۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۲۷۴۹
سفرا سعی می‌کنند با ورزشکاران و هنرمندان ارتباط بگیرند/ سفیر سوئیس دید جذاب و اطلاعات خوبى داشت
استاد بزرگ شطرنج کشورمان گفت: سفرا سعی می‌کنند با ورزشکاران و هنرمندان ارتباط بگیرند و این جزو برنامه‌های فرهنگی آن‌هاست و بحث و تبادل نظر برقرار می‌کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ احسان قائم مقامی، استاد بزرگ شطرنج کشورمان در خصوص دیدار خود با سفیر سوئیس اظهار داشت: سفیر سوئیس به مناسبت روز جهانی شطرنج از من دعوت کرده بود. در این جلسه در رابطه با ورزش ایران و به خصوص پیشرفت شطرنج کشور و مسائلى از این دست، گفت‌وگو داشتیم، همچنین یک بازی دوستانه انجام دادیم. ایشان اطلاعات خوبی از ورزش و رشته‌های مختلف داشتند، شطرنج‌بازان ما را می‌شناختند و پیشرفت‌های ایران را دنبال کرده بودند. برای او جالب بود بداند شطرنج‌بازان ایرانی چگونه مراحل ترقی را طی کردند و سوال‌های خیلی جالبی از من پرسیدند که نشان می‌دهد، دغدغه آن را دارند و این مسئله را دنبال می‌کنند.

کاپیتان تیم ملى ایران افزود: یک بازی دوستانه هم انجام شد و هدایایی را هم به رسم یاد بود تقدیم یکدیگر کردیم. در کل این دیدار بسیار خوب و دوستانه بود و صحبت‌های بسیار خوبی نیز انجام شد. گاهی سفرای کشورهای خارجی از چهره‌های شاخص ورزشی و هنری کشورها دعوت می‌کنند. پیش از این هم سفراى نروژ و پاکستان از من دعوت  کرده بودند و  آن‌ها نیز علاقه ویژه‌اى به شطرنج داشتند.

قائم مقامی عنوان کرد: سفرا سعی می‌کنند با ورزشکاران و هنرمندان ارتباط بگیرند، این جزو برنامه‌های فرهنگی آن‌هاست و بحث تبادل نظر برقرار می‌کنند. واقعا آن‌ها در زمینه‌های مختلف فعال هستند و سعی می‌کنند تمامی شئونات را به جا بیاورند و به نحوی عمل کنند که دید فراگیری در زمینه‌های مختلف کشوری که در آن زندگی و کار می‌کنند به خرج می‌دهند تا از اتفاقاتی که شکل می‌گیرد، مطلع باشند.

قهرمان حال حاضر  شطرنج ایران و غرب آسیا گفت: نگاه سفیر سوئیس برای من خیلی جالب بود چون واقعا دید جذاب و اطلاعات خوبى در این مقوله به خصوص راجع به قهرمانان در رشته‌هاى مختلف داشت. ساعات خوبى را داشتیم و بحث و تبادل نظر عالی برقرار شد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز