مهدی افتخاری:

آماده همکاری همه‌جانبه با فدراسیون فوتبال برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۵:۴۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۳۲۰۰
آماده همکاری همه‌جانبه با فدراسیون فوتبال برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم
دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی اطلاع رسانی و افکارسنجی قوه قضاییه، ظرفیت‌های ورزش فوتبال برای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی را بی بدیل خواند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی افتخاری در ابتدا گفت: ما در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه معتقدیم در ورزش فوتبال می‌توان علاوه بر انجام ورزش قهرمانی و افزایش سلامت اجتماعی از طریق رشته فوتبال، اقدامات ارزشی خوبی انجام داد.

او افزود: آموزش چارچوب و چگونگی اظهار نظر بازیکنان و مربیان بسیار حیاتی است که همچنین در برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت جامعه شناسی رسانه‌ای باید اقدام لازم را داشته باشیم. اقدامات فرهنگی از طریق رسانه‌ بسیار تاثیرگذارتر است و می توان از آن در نهضت پیشگیری از وقوع جرم بهره برد.

افتخاری با اشاره به نقش پررنگ رسانه ها در جامعه و ورزش کشور گفت: مدیران عامل باشگاه های فوتبال، مدیران فدراسیون، فوتبالیست ها و مدیران و خبرنگاران ورزشی با ارتقای دانش حقوقی و دانش جامعه شناسی خبر می توانند نقش بی بدیلی در پیشگیری از آسیب ها چه در حوزه فوتبال و چه در کلیت جامعه داشته باشند.

او گفت: در تعاملاتی که با دبیرکل فدراسیون داشتیم، اعلام آمادگی خود را با استفاده از ظرفیت های پنج اداره کل تخصصی که داریم، پیش از این اعلام کردیم و امیدواریم با تدوین پیش نویس خوبی که در دستور کار قرار گرفته است، به اهداف مورد نظرمان که افزایش اگاهی‌های عمومی و حقوقی در راستای کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی است، برسیم.

نظر شما