در دیدار پیشکسوت استقلال با وزیر ورزش و جوانان مطرح شد؛

سلطانی‌فر: طبق زمان‌بندی انجام شده روند خصوصی‌سازی طی می‌شود/ نگاه ما به استقلال و پرسپولیس یکسان است/ جباری: برخی اقدامات شما در خصوص استقلال اطلاع‌رسانی نشده/ پیشکسوتان خصوصی سازی را اتفاقی مهم در توسعه دو باشگاه می‌دانند

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۸:۳۳:۵۱
کد خبر: ۱۰۳۳۶۲۵
سلطانی‌فر: طبق زمان‌بندی انجام شده روند خصوصی‌سازی طی می‌شود/ نگاه ما به استقلال و پرسپولیس یکسان است/ جباری: برخی اقدامات شما در خصوص استقلال اطلاع‌رسانی نشده/ پیشکسوتان خصوصی سازی را اتفاقی مهم در توسعه دو باشگاه می‌دانند
علی جباری، پیشکسوت باشگاه استقلال، ظهر امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با مسعود سلطانی‌فر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در این دیدار وزیر ورزش و جوانان با اشاره به روند خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: طبق زمانبندی انجام شده روند خصوصی سازی طی می شود و عزم ما در دولت و وزارت ورزش و جوانان برای این امر جدی است.

مسعود سلطانی فر با بیان اینکه ورود استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه یک سیاست اصولی و منطقی است افزود: برخی اقداماتی که در حالت عادی بیش از یک سال زمان لازم داشت در مدت ۱۵ روز حل و فصل کردیم تا وقفه ای در این زمینه ایجاد نشود.

وزیر ورزش و جوانان اختصاص اماکن ورزشی به دو باشگاه را از اقدامات مهم در خصوصی سازی دانست و گفت: ورزشگاه مرغوبکار تا حالا سند نداشت که با تلاش زیاد و پیگیری این مشکل رفع شد، کمپ مرحوم ناصر حجازی هم طبق قانون در اختیار اداره کل ورزش و جوانان تهران بود که با پیگیری جدی و با تایید هیئت دولت مجوز واگذاری این کمپ را برای استقلال گرفتیم. ورزشگاه درفشی فر هم مشکلاتی داشت که حل کردیم و به همراه ورزشگاه شهدای گمنام به پرسپولیس واگذار کردیم تا سرمایه دو باشگاه به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

سلطانی فر زمان واگذاری دو باشگاه را دو، تا سه ماه آینده عنوان کرد و گفت: استقلال و پرسپولیس با واگذاری به مردم مشکلات فعلی را نخواهند داشت و تنها راه رشد و توسعه آنها هم همین مسیر واگذاری به مردم، هواداران و پیشکسوتان از طریق بورس است.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به برخی نقطه نظرات علی جباری در خصوص توجه همسان به استقلال و پرسپولیس گفت: نگاه وزارت ورزش و جوانان به هر دو تیم یکسان بوده و اعتقاد جدی داریم هر زمان حال این دو تیم خوب بوده، حال فوتبال ما و مردم ما خوب بوده است. ما اگر مشکل پرسپولیس با باشگاه ترکیه ای را حل و فصل کردیم، برای حل مشکل استقلال هم ۴۸ ساعته به مالزی و مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا رفتیم تا این باشگاه از لیگ قهرمانان حذف نشود. در ماجرای استراماچونی شخصا موضوع پرداخت مطالبات او را دنبال می کردم تا جایی که در روز جمعه و در حالیکه بانک های کشور تعطیل بودند از رئیس بانک مرکزی خواستم با تضمین خودم پول استراماچونی را به حسابش در ایتالیا پرداخت کند و حتی در پاسخ به درخواست ۱۱ بندی او و موضوع پرداختی ها، از آقای خلیل زاده خواستم تا هر جایی که لازم است همکاری کند.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته یک ریال از منابع دولتی برای استقلال و پرسپولیس هزینه نشده گفت: شرایطی فراهم آوردیم که هر دو باشگاه از محل درآمدهای خود اداره شوند و بتوانند مشکلات خود را از طریق کارکرد اقتصادی حل کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اظهارات علی جباری در خصوص توجه به پیشکسوتان گفت: پیشکسوتان هویت ورزش ما هستند و ما آمادگی داریم در خصوص مسائل درمانی آن تعداد از پیشکسوتان که با مشکلات مالی مواجه هستند از طریق صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان اقدام کنیم. شما در باشگاه استقلال این افراد را شناسایی و به صندوق حمایت معرفی کنید تا مشکلات آنها حل شود.

علی جباری نیز در ابتدای این دیدار به بیان دیدگاه های خود پرداخت و پس از سخنان وزیر گفت: خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس اقدام بزرگی است که انجام می دهید و ما پیشکسوتان با توجه اینکه خصوصی سازی را اتفاقی مهم در توسعه دو باشگاه می دانیم آماده ایم هر کمکی لازم باشد در این زمینه انجام دهیم.

این پیشکسوت استقلال با بیان اینکه برخی اقدامات شما در خصوص استقلال اطلاع رسانینشده و ما اطلاعی از آنها نداشتیم گفت: حمایت هایی که تا امروز از استقلال انجام داده اید قابل تقدیر است و انتطار داریم این حمایت ها بیش از پیش ادامه یابد.

علی جباری با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در مدیریت فعلی استقلال گفت: این انتصاب شما توانسته آرامش را به استقلال برگرداند و از شما خواهش می کنیم به حمایت هایتان از سعادتمند ادامه دهید.

وی از نگاه وزیر ورزش و جوانان به پیشکسوتان تشکر کرد و گفت: این همت شما برای رفع مشکلات پیشکسوتان، باعث رفع دغدغه های آنهاست و ما تلاش می کنیم در این زمینه به شما کمک کنیم.

علی جباری، پیشکسوت باشگاه استقلال این دیدار را باعث رفع سوتفاهمات دانست و گفت: این نشست صمیمی و سعه صدر شما در شنیدن صحبت های ما و توضیحاتی که دادید باعث شد در جریان اقدامات شما برای استقلال و پرسپولیس قرار بگیریم و در زمینه هایی که می توانیم به شما کمک کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز