دکتر سلطانی‌فر در شورای معاونین وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد:

تعامل وزارت ورزش و جوانان با جهاد دانشگاهی با هدف تولید مکمل‌های مجاز ورزش/ جدیت و دقت در بازرسی‌های اماکن ورزشی ویژه بدنسازی و پرورش اندام

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۹:۵۴:۲۹
کد خبر: ۱۰۳۴۵۳۰
تعامل وزارت ورزش و جوانان با جهاد دانشگاهی با هدف تولید مکمل‌های مجاز ورزش/ جدیت و دقت در بازرسی‌های اماکن ورزشی ویژه بدنسازی و پرورش اندام
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر تولید داروهای مکمل براساس استانداردهای بین‌المللی با تکیه بر حفظ سلامتی ورزشکاران و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: باید تلاش کنیم ضمن جلوگیری از تولید و توزیع داروهای غیرمجاز در بعضی باشگاه‌های ورزشی، آموزش جامعه ورزش در خصوص چگونگی استفاده از مکمل‌ها، مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دکتر مسعود سلطانی‌فر عصر امروز در شورای معاونین که دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی نیز به عنوان میهمان حضور داشت، با مثبت ارزیابی کردن عملکرد جهاد دانشگاهی در تولید مکمل‌های مورد تایید و مجاز، اعلام کرد، این نهاد در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی بسیار موفق عمل کرده است.

او توضیحاتی در خصوص مفاد تفاهم نامه امضا شده میان وزارت ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی ارائه و اقدامات پژوهشی این نهاد در تولید مکمل‌های ورزشی استاندارد را بسیار مطلوب توصیف کرد.

وزیر ورزش و جوانان با مهم خواندن داروهای مکمل در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای به جلساتی که با سرپرست فدراسیون بدنسازی در این خصوص داشته، اشاره کرد.

او افزود: به سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اعلام کردیم با جدیت، تحقیق و تولید مکمل‌های مجاز را با تعامل بیشتر باجهاد دانشگاهی پیگیری کنند تا از توزیع داروهای غیرمجاز در سطح جامعه ورزش بدنسازی ممانعت به عمل آید.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر نظارت دقیق در نحوه توزیع مکمل‌های غیر مجاز توضیح داد: توزیع کنندگان مکمل‌های غیراستاندارد تنها در پی منافع شخصی هستند و سلامتی ورزشکاران برای آنها از درجه اهمیت ساقط است، بنابراین در بازرسی‌ها از اماکن ورزشی و باشگاه‌ها باید دقت نظر بیشتری صورت بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان این نکته را مورد توجه قرارداد که باید داروهای مطمئن، سالم و بدون آسیب با تکیه بر استانداردهای بهداشتی و پزشکی تولید شده و در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد.

سلطانی‌فر اظهار داشت: باید مسیر ورود داروهای انرژی‌زای غیرمجاز توسط سودجویان را مسدود کنیم و شرایط برای استفاده از داروهای استاندارد مهیا شود.

او همچنین این نکته را مورد تاکید قرار داد که معاونین ذی ربط در وزارت ورزش و جوانان باید اعتبارات متناسب برای این بخش را در نظر بگیرند تا با همکاری و تعامل از ظرفیت جهاد دانشگاهی بیشتر بهره بگیریم.

وزیر در پایان بیان کرد: این آمادگی وجود دارد با بهره‌مندی از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی و تکیه بر توانمندی جوانان دانشمند این مرز و بوم در سالی که بنام جهش تولید توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده، بتوانیم زمینه تولید و توزیع مکمل‌های مجاز در داخل کشور را براساس استانداردهای جهانی مهیا کنیم.

نظر شما