ورزش و سلامتی؛

بهترین تمرینات قدرتی با کش‌های ورزشی

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۴:۰۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۳۴۹۲۱
بهترین تمرینات قدرتی با کش‌های ورزشی
کش ورزشی یا کش سی ایکس یا کش مقاومتی (resistance band) وسیله‌ی بسیار خوبی برای انجام تمرینات قدرتی و برنامه‌های اصلاحی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کش ورزشی یا کش سی ایکس یا کش مقاومتی (resistance band) وسیله‌ی بسیار خوبی برای انجام تمرینات قدرتی و برنامه‌های اصلاحی است. عمومی‌ترین نمونه‌ها، کش‌های ورزشی همراه با دسته‌ی نگهدارنده، بدون دسته و کش ورزشی درمانی است. کش‌های مقاومتی یا کش‌های بدنسازی، همانگونه که از نامشان برمی‌آید، کش‌هایی هستند که معمولا برای تمرین‌های قدرتی، عضله‌سازی و همچنین تمرین‌های ورزش‌درمانی نیز به‌کار می‌روند.

مزایای استفاده از کش‌های ورزشی:

۱- این کش‌ها می‌توانند برای تمرینات ایروبیک و پیلاتس به صورت مشابه استفاده شوند با این تفاوت که مقاومت بیشتری به انقباضات و انبساطات تمرین وارد می‌کنند.

۲- کش‌های مقاومتی کم‌جا هستند و می‌توانند به راحتی حمل شوند.

۳- این کش‌ها برای تمرینات ترکیبی بسیار عالی عمل می‌کنند.

۴- کش‌های بدنسازی در رنج قدرتی متفاوتی موجود می‌باشند و برای افراد با هر سطح قدرت و تجربه قابل استفاده هستند.

۵- کش مقاومتی وسیله مناسبی برای افزایش قدرت، انعطاف پذیری و دامنه حرکتی است.

کش ورزشی، یک وسیله مناسب برای انجام حرکات کششی و قدرتی است که با استفاده از آن می‌توانید تمرینات ورزشی متنوعی را در باشگاه، خانه، پارک، و غیره انجام دهید. در این مقاله از جیم سنتر شما را با ۳۳ حرکت ورزشی قدرتی و کششی با استفاده از کش آشنا خواهیم کرد.

ما در تمرینات با وزنه خود عضله را تقویت می‌کنیم، در تمرینات هوازی مدت زمان استقامت خود عضله را تقویت می‌کنیم و در تمرینات با کش ورزشی عضلههایی که برای اتصال به بافت استخوانی و بافت عضله‌ای به کار برده می‌شود را تقویت می‌کنیم این عضله‌ها در بیشتر افراد ضعیف هستند.

تمرینات-با-کش-بدنسازی-1024x1024

دلیل این که هیچ وقت فشار روی این عضله وارد نشده، این است که هیچ وقت شما حرکات قدرتی‌، استقامتی و تعادلی را همزمان با هم کار نشده ولی‌ در این ورزش همزمان با استقامت و قدرت تعادل زیادی را ورزشکار باید تحمل کند، ابزاری که در این ورزش است بند‌های محکم و کلفتی‌ وجود دارد که تا وزن ۱۸۰ کیلو رو تحمل می‌کند، این ورزش در این اواخر طرفدار‌ان بسیاری پیدا کرده است، به دلیل فضای کمی‌ که این ورزش می‌خواهد و اینکه وسیله‌های انجام حرکت این ورزش به راحتی‌ در یک کیف جا می‌شود و فرد ورزشکار در هر زمان و هر محیطی‌ می‌تواند حرکت ورزشی خود را انجام دهد.

نظر شما