پیشنهادات منصور رشیدی به مدیران استقلال در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

تیم را تقویت کنید و به مجیدی فرصت دهید/ حسینی به روانشناس نیاز دارد/ آدرس باشگاه را نداشتم و این یعنی فاجعه!

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۲۳:۳۳:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۵۰۶۴
تیم را تقویت کنید و به مجیدی فرصت دهید/ حسینی به روانشناس نیاز دارد/ آدرس باشگاه را نداشتم و این یعنی فاجعه!
پیشکسوت باشگاه استقلال تهران گفت: با توجه به اینکه فرهاد سرمایه استقلال است و بین هواداران محبوبیت زیادی دارد باید به او برای یک سال آینده هم فرصت داده شود. فرهاد باید بیشتر از اینها برای موفقیت در استقلال تلاش کند و از پیشکسوتان هم مشاوره بگیرد و نقاط ضعفش را برطرف کند. البته تیم هم باید به خصوص در خط هافبک و دفاعی تغذیه شود وگرنه مجیدی با دست خالی نمی‌تواند موفق شود.

منصور رشیدی، دروازه‌بان پیشین استقلال و تیم ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص وضعیت تیم استقلال اظهار داشت: استقلال قبل از تعطیلی لیگ شرایط خوبی داشت. با وجود اینکه تیم استراماچونی را از دست داده بود اما مجیدی توانست به خوبی از پس همه چیز بربیاید. روند استقلال هم داشت خوب و امیدوارکننده پیش می‌رفت اما تعطیلی لیگ همه چیز را به‌هم ریخت. تیم داشت جا می‌افتاد اما این تعطیلی ناخواسته و طولانی وقفه‌ای در کار انداخت و بعد هم که مصدومیت‌ها و ابتلای برخی از بازیکنان به کرونا دست مجیدی را خالی‌تر کرد.

او در ادامه افزود: استقلال با بردی که مقابل صنعت‌نفت آورد همه را امیدوار کرد اما بازی با نساجی مازندران کار تیم گره خورد. در آن دیدار محمود فکری هوشمندانه استقلال را آنالیز کرده و نقاط قوت این تیم را بی‌اثر کرد. در بازی با نساجی مازندران، استقلال در همه خطوط از دروازه گرفته تا خط حمله نقاط ضعف زیادی داشت. مدافعان عملکرد ضعیفی داشتند و خط هافبک هم نتوانست مهاجمان را تغذیه کند. اگر هم دیاباته و قایدی صاحب موقعیت شدند از خلاقیت خودشان بود که متاسفانه موقعیت‌هایشان را هم به راحتی از دست دادند. کاملا مشخص است که همه خطوط استقلال با هم ناهماهنگ هستند و مجیدی هنوز نتوانسته نقاط ضعف تیم را برطرف کند.

دروازه‌بان پیشین استقلال با اشاره به دیدار این تیم مقابل پارس جنوبی جم گفت: استقلال بازی بسیار سختی در جم دارد. پارس جنوبی برای سقوط نکردن می‌جنگد و بازیکنان این تیم قطعا تلاش مضاعفی برای کسب نتیجه در این دیدار خواهند کرد. با شرایطی که در استقلال می‌بینم بعید است امسال اتفاق خوبی برای این تیم رخ دهد چون رقبا از نظر بازیکن قدرتمندتر هستند و مشکلات استقلال را ندارند. استقلال روی نیمکت ذخیره هم مشکل دارد و دست مجیدی واقعا بسته است و وقتی بازی گره می‌خورد او بازیکنی ندارد که بتواند روی او حساب کند.

او درباره عملکرد مجیدی افزود: اگر پیشکسوتان استقلال که دل‌شان برای این تیم می‌تپد و خودشان را هوادار می‌دانند از مجیدی انتقاد می‌کنند منظورشان این نیست که او مقصر ناکامی‌های استقلال است و باید برود. همه ما مشکلات استقلال را می‌دانیم اما آنچه مشخص است این است که هدایت تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس نیاز به تجربه بالا دارد. کسی که می‌خواهد در این تیم‌ها موفق باشد باید تجربه زیادی در مربیگری داشته باشد. یحیی گل‌محمدی هم که الان در پرسپولیس موفق است سال‌ها در تیم‌های دیگر مربیگری کرد و حالا با پرسپولیس قهرمان شده است. با این حال با توجه به اینکه فرهاد سرمایه استقلال است و بین هواداران محبوبیت زیادی دارد باید به او برای یک‌سال آینده هم فرصت داده شود. فرهاد باید بیشتر از اینها برای موفقیت در استقلال تلاش کند و از پیشکسوتان هم مشاوره بگیرد و نقاط ضعفش را برطرف کند. البته تیم هم باید به خصوص در خط هافبک و دفاعی تغذیه شود وگرنه مجیدی با دست خالی نمی‌تواند موفق شود.

رشیدی با اشاره به عملکرد سیدحسین حسینی، که در بازی های اخیر انتقادات زیادی از او شده، گفت: متاسفانه حسینی افت کرده و در بازی‌های اخیر عملکرد قابل قبولی نداشته است. به اعتقاد من یکی از دلایل اصلی افت او نداشتن رقیب است. با 40 سال تجربه در فوتبال همیشه این عقیده را دارم که در یک تیم باید 2 دروازه‌بان آماده حضور داشته باشند. من و مرحوم ناصر حجازی سال‌ها در استقلال و تیم ملی با هم رقابت کردیم و هیچ مشکلی نداشتیم. از طرف دیگر کاملا مشخص است که حسینی شرایط روحی خوبی ندارد و بعد از اینکه گل می‌خورد افت می‌کند. او کم تجربه است و کادر فنی استقلال باید با او صحبت کنند و حتی اگر لازم باشد از روانشناس هم استفاده کنند. تجربه و روحیه بالا در فوتبال نقش کلیدی دارد همانطور که می‌بینیم مهدی رحمتی در آستانه 40 سالگی می‌درخشد و مشخص است علاوه بر آمادگی جسمانی از روحیه خوبی هم برخوردار است.

او در پایان گفت: شخصا به عنوان پیشکسوت استقلال حاضرم به تیمم کمک کنم. استقلال سال‌هاست از پیشکسوتانش دور افتاده اما آقای سعادتمند در جلسه‌ای که داشتیم گفت قرار است بعد از این رابطه عمیق‌تری بین پیشکسوتان استقلال و باشگاه باشد. این فاصله به قدری در سال‌های اخیر زیاد بوده که وقتی می‌خواستم به باشگاه استقلال بروم آدرس را بلد نبودم و این فاجعه است! 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز