مسعود سلیمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

نام سلطانی‌فر در فدراسیون جهانی اسکواش ثبت می‌شود/ آکادمی خلیج فارس به کمپ تیم‌های ملی بدل خواهد شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۲۳:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۵۶۹۵
نام سلطانی‌فر در فدراسیون جهانی اسکواش ثبت می‌شود/ آکادمی خلیج فارس به کمپ تیم‌های ملی بدل خواهد شد
رئیس فدراسیون اسکواش گفت: نام وزیر ورزش ایران در کتاب نشریه فدراسیون جهانی ثبت خواهد شد.

 به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مسعود سلیمانی، رئیس فدراسیون اسکواش، در رابطه با تقدیر رئیس فدراسیون جهانی از مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان کشورمان، برای احداث آکادمی اسکواش خلیج فارس اظهار داشت: در مناطق شرق کشور اسکواش نداشتیم، فقط یک سالن غیر استاندارد برای انجام فعالیت در رشته وجود داشت و افراد به صورت گروهی برای تمرین به آنجا مراجعه می‌کردند. خراسان جنوبی سال 98 احداث این مجموعه را آغاز کرد و نهایتاً در خردادماه به پایان رساند. اوایل تیرماه توسط سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان این مجموعه افتتاح شد تا مورد استفاده ورزشکاران قرار بگیرد. این مجموعه دارای 4 سالن مجزا اسکواش است. حضور وزیر ورزش و جوانان در این آکادمی توسط فدراسیون جهانی رصد شد و گزارش فدراسیون ایران به فدراسیون جهانی رفت.

او افزود: رئیس فرانسوی الاصل فدراسیون جهانی از وزیر ورزش و جوانان ایران تقدیر کرد و اعلام داشت در شرایط حاضر و با توجه به وضعیت کنونی کشورهای مختلف فعالیت‌هایی که در ایران برای رشته اسکواش شده، مشوق فدراسیون جهانی بوده است. ایشان قبلاً رئیس فدراسیون اسکواش فرانسه بود که 9 سال پیش در اجلاس جهانی در حین سخنرانی از کشورها خواست از تجربه یکدیگر استفاده کنند آن زمان ایران در اسکواش حرفی برای گفتن نداشت و در رتبه هشتم آسیا قرار داشتیم اما سال گذشته توانستیم تا رده سوم آسیا صعود کنیم.

سلیمانی عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی که فدراسیون ایران در زمینه توسعه اسکواش داشته، باعث شده تا مورد توجه فدراسیون جهانی قرار بگیرد. به احتمال خیلی زیاد برای اولین بار در کتاب نشریه فدراسیون جهانی اسکواش از وزیر ورزش، فدراسیون ایران و مسیر درست و برنامه‌ریزی شده ما خواهند نوشت که تا به حال وجود نداشته است. در همین راستا 10 سوال برای ما فرستادند و به آن‌ها پاسخ داده که ان‌شاءالله این مطالب در شماره بعدی نشریه فدراسیون جهانی به چاپ خواهد رسید.

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: حضور وزیر ورزش در افتتاحیه این مجموعه باعث شده اسکواش بیشتر دیده شود و بیشتر به آن توجه کنند. ما به عنوان متولی اصلی این رشد در کشور باید از این مجموعه به‌عنوان مرکز آکادمی اسکواش استفاده کنیم. اگر بتوانیم دو زمین پدیده را نیز امسال مورد بهره‌برداری قرار دهیم، می‌تواند به عنوان کمپ تیم‌های ملی ما مورد استفاده قرار بگیرد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز