پاکیزه جم:

تعویق المپیک برای برخی وزنه‌برداران فرصت مناسبی خواهد بود/ عملکرد صندوق در تکریم و احترام به پیشکسوتان قابل ستایش است

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۱:۰۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۳۶۴۷۷
تعویق المپیک برای برخی وزنه‌برداران فرصت مناسبی خواهد بود/ عملکرد صندوق در تکریم و احترام به پیشکسوتان قابل ستایش است
پیشکسوت وزنه برداری کشور معتقد است تعویق المپیک برای برخی وزنه برداران چون سهراب مرادی که آسیب دیده بود فرصت مناسبی جهت بهبود و آمادگی ایجاد کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، پاکیزه جم در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: کرونا بر کیفیت زندگی حرفه ای ورزشکاران سراسر دنیا تاثیر مستقیم داشته و با لغو بیشتر مسابقات و رویدادهای مهم ورزشی تعداد زیادی از ورزشکاران به ویژه آن هایی که برای المپیک توکیو سهمیه کسب کرده بودند دوران و شانس قهرمانی شان دستخوش تغییر شده است.

وی ادامه داد: در وزنه برداری این تعویق ممکن است باعث شود برخی وزنه برداران خوب کشورمان که آمادگی لازم و شانس قهرمانی را داشتند با وقفه در کارشان و بالا رفتن سن میزان شانسشان پایین بیاید. در مقابل این تعویق یک فرصت مناسب برای ورزشکاران آسیب دیده چون سهراب مرادی است تا خود را با آمادگی به مسابقات برسانند.

پاکیزه جم با اشاره به شرایط خاصی که کرونا در زندگی مردم ایجاد کرده است، افزود: این ویروس اقشار مختلف مردم را درگیر خود کرده است. تنها کار ما این است که با رعایت فاصله اجتماعی و مراعات پروتکل های بهداشتی به گذر دوران بحران این بیماری کمک کنیم.

این پیشکسوت وزنه برداری اظهار کرد: لغو مسابقات وزنه برداری بهترین کار ممکن در شرایط موجود است شاید برخی فکر کنند وزنه برداری ورزش بدون برخوردی است ولی قرار گرفتن ورزشکاران در یک سالن سربسته حتی بدون حضور تماشاچی همچنان آن ها را در معرض آسیب قرار می دهد و قطعا در حال حاضر چیزی مهم تر از سلامت ورزشکاران وجود ندارد.

پاکیزه جم در ادامه با تاکید بر حفظ نام و یاد بزرگان عرصه های مختلف گفت: بی شک یاد کردن از قهرمانان و بزرگان تا زمانی که زنده هستند امری شایسته و زیبا است. از صندوق حمایت که با برگزاری آیین های تجلیل در یک سال اخیر این امر را پیش گرفته و این سنت را بنا نهاده است کمال تشکر و تقدیر را داریم.

وی با تشکر از تماس و احوالپرسی صندوق از پیشکسوتان بیان کرد: امیدواریم با پایان دوران سخت کرونا و در سلامتی کامل دوباره مراسم های خوب این مجموعه برگزار و بهانه ای برای دور هم جمع شدن پیشکسوتان باشد. همچنین از دکتر ابطحی مدیرعامل صندوق برای ایده ی تجلیل از پیشکسوتان و زنده نگاه داشتن یادشان سپاسگزارم.

علی پاکیزه جم متولد 1336 در تهران است. وی از ۱۴سالگی زیر نظر مسلم ریاحی تمرین کرد. در ۱۳۵۵ عضو تیم ملی ایران شد و پانزده سال عضو این تیم بود. در دوران حرفه ای ورزش خود 4 مدال طلای تاریخ وزنه برداری در رقابت های قهرمانی آسیا را به دست آورد و نخستین مرد چهار مداله این رشته شد. وی همچنین مدال طلا و عنوان ستاره مسابقات بازی های آسیایی دهلی نو را نیز در سال 1982 به دست آورد. پاکیزه جم در تورنمنت های بین المللی دیگر نیز دارای عنوان شده است.

نظر شما