هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال؛

جنگ تیم‌های ته جدولی برای بقا/ شهرخودرو به جمع مدعیان بر می‌گردد؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۲۳:۵۶:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۷۰۸۵
جنگ تیم‌های ته جدولی برای بقا/ شهرخودرو به جمع مدعیان بر می‌گردد؟
هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال امشب با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال امشب در حالی آغاز می شود که تیم های پایین جدول برای سقوط نکردن و تیم های بالای جدول برای کسب سهمیه آسیایی و حفظ جایگاه خود تلاش می کنند.

تراکتور تبریز-پیکان تهران

تراکتور در هفته های اخیر مسابقات لیگ برتر پر از فراز و نشیب بوده است. این تیم بعد از شکست مقابل نساجی مازندران در هفته بیست و دوم، یکی در میان بازی‌های خود را با برد و تساوی پشت سر گذاشته است. تراکتور 45 امتیازی که به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان است، در بازی خانگی مقابل پیکان به پیروزی نیاز دارد وگرنه شانسش برای کسب سهمیه کمتر خواهد شد. اشکان دژاگه کاپیتان دوم تراکتور غایب بزرگ این تیم در دیدار با پیکان خواهد بود. 

پیکان هم که با ۲۳ امتیاز و قرارگرفتن در جایگاه پانزدهم جدول یکی از گزینه‌های سقوط به حساب می‌آید، کار سختی برای فرار از منطقه قرمز جدول دارد. خودروسازان تهرانی اگر می خواهند سال آینده در لیگ برتر باشند باید مقابل تراکتور امتیاز بگیرند.

ذوب آهن اصفهان- نفت مسجدسلیمان

تیم دوم شهر اصفهان در خطر سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد. ذوب‌آهنی‌ها که برای بقا در لیگ به سراغ لوکا بوناچیچ رفته‌اند، پس از ۲ شکست پیاپی این هفته از نفتی پذیرایی می‌کند که همین تیم نیز در دیدار هفته گذشته با شکست مقابل پرسپولیس از زمین بازی خارج شد. شاگردان لوکا بوناچیچ از ۷ دیدار قبل، ۵ شکست در کارنامه دارند و تنها صاحب ۴ امتیاز شده‌اند. همین نتایج باعث شده این تیم اصفهانی که روزی در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده، یکی از کاندیدا‌های سقوط به لیگ آزادگان باشد و اختلاف این تیم با پیکان رده پانزدهمی تنها ۲ امتیاز است.

شاگردان مهدی تارتار نیز پس از پشت سر گذاشتن نخستین شکست خانگی این فصل مقابل پرسپولیس، پا به این بازی می‌گذارد و با توجه به شرایط جدول، این تیم نگرانی بابت سقوط نخواهد داشت. شاگردان تارتار که با ۳۲ امتیاز جایگاه هشتم جدول را در اختیار دارند، حتی در صورت برتری در این بازی خارج از خانه، همچنان در رده هشتم باقی می‌مانند. 

سایپا تهران- ماشین سازی تبریز

سایپا هم مثل دیگر تیم خودروسازان احوال خوبی ندارد. شاگردان ابراهیم صادقی جوان از مدعیان سقوط به لیگ دسته اول هستند و هر ۵ بازی گذشته خود را با تساوی پشت سر گذاشته‌اند و برای فرار از منطقه سقوط به هر ۳ امتیاز این بازی خانگی نیاز دارند. از آخرین برد شاگردان ابراهیم صادقی در لیگ برتر ۸ هفته می‌گذرد و آن‌ها پس از برتری ۳ بر یک مقابل نساجی مازندران در هفته هجدهم طعم پیروزی را نچشیده‌اند.

ماشین سازی هم درحالی برای بقا در لیگ می‌جنگد که سرمربی این تیم با کرونا دست و پنجه نرم می‌کند تبریزی‌ها در صورت برتری در این بازی همچنان در جایگاه دهم باقی می‌مانند، اما شکست در بازی مقابل سایپا ممکن است این تیم را هم با خطر سقوط مواجه کند.

صنعت نفت آبادان-شهرخودرو مشهد

صنعت‌نفت از جمله تیم‌هایی بوده که در شروع دوباره لیگ برتر بعد از تعطیلات افت کرده است. شاگردان بهنام سراج تا پیش از تعطیلی لیگ در جمع  مدعیان کسب سهمیه قرار داشت اما این تیم در 4 هفته اخیر 3 شکست را متحمل شده و الان تنها به تثبیت جایگاهش در رده هفتم جدول می‌اندیشد. جایگاه نفتی‌ها در صورت کسب هر نتیجه‌ای، این هفته تغییری نخواهد داشت. در آن سوی میدان شهر خودرو که با شروع امیدوار کننده بعد از تعطیلات لیگ خود را مدعی جدی کسب سهمیه نشان داد در هفته‌های اخیر افت داشته است. این تیم پس از جدایی غیرمنتظره مجتبی سرآسیایی، از ۳ بازی، تنها ۲ امتیاز به دست آورده و برای عقب نماندن از کورس بالای جدولی‌ها باید هر ۳ امتیاز بازی با نفت را به دست بیاورد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز