هفته ۲۷ لیگ برتر؛

نگاهی به آمار و خاطرات بازی‌های جذاب نساجی و پرسپولیس

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۵:۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۷۸۴۴
نگاهی به آمار و خاطرات بازی‌های جذاب نساجی و پرسپولیس
در 15 جدال نساجی و پرسپولیس اتفاقات جذاب و جالب زیادی رخ داده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در پانزده جدال نساجی مازندران و پرسپولیس اتفاقات جذاب و جالب زیادی رخ داده. نگاهی داریم به چند نکته مهم این جدال جذاب.

بی‌شکستی پرسپولیس در لیگ برتر

پرسپولیس و نساجی مازندران تاکنون 3 بار در لیگ برتر مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که دو بازی با برد پرسپولیس و یک مسابقه به تساوی به پایان رسید.             

نخستین بازی

اولین دیدار رسمی دو تیم از سری مسابقات لیگ قدس در روز یکم مرداد سال 68 در قائمشهر برگزار شد و با تک گل رضا عابدیان به سود پرسپولیس خاتمه یافت.

5 تایی شدن نساجی

برد 5 بر یک پرسپولیس مقابل نساجی در دومین دوره لیگ آزادگان در آذر 71 پرگل‌ترین بازی تاریخ دو تیم است. حمید روزبهانی (3 گل)، حسن شیرمحمدی و حمید درخشان گلزنان پرسپولیس در این دیدار بودند.

پیوس؛ بهترین گلزن با سابقه هت تریک؛ علیپور و امیری شانس تکرار گلزنی دارند

فرشاد پیوس آقای گل سابق سرخ‌ها 5 بار دروازه نساجی را باز کرده است. پیوس در جام حذفی سال 69 مقابل نساجی هت‌تریک کرد و در لیگ آزادگان سال 73 هم رفت و برگشت دروازه حریف را باز کرد. از تیم کنونی پرسپولیس، علیپور و امیری سابقه گلزنی به نساجی را دارند.

وقتی نساجی قهرمانی را از چنگ پرسپولیس در آورد

در سال 1370 و در هفته پایانی لیگ آزادگان سه تیم پرسپولیس، پاس تهران و استقلال شانس قهرمانی داشتند.

پرسپولیس در هفته آخر مهمان نساجی مازندران در استادیوم شهید وطنی بود و در دو سوی دیگر استقلال با ابومسلم بازی داشت و پاس با تراکتورسازی و در صورت لغزش این دو تیم پرسپولیس می‌توانست قهرمان لیگ شود اما داستان دقیقا برعکس شد و نساجی مازندران با دوگل قدیر غفاری و زنده‌یاد عباس کاون پرسپولیس را شکست داد و استقلال و پاس هم رقبای خود را شکست دادند و به این ترتیب پاس قهرمان شد. استقلال به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و پرسپولیس سوم شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز