بررسی دلایل افت گلر ملی‌پوش آبی‌ها؛

بی‌رقیب بودن حسینی، بلای‌جان استقلال و خودش شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۲۳:۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۸۵۱۰
بی‌رقیب بودن حسینی، بلای‌جان استقلال و خودش شد
سیدحسین حسینی امسال در حالی نتوانست عملکرد خوبی در قفس توری استقلال داشته باشد که هیچ رقیبی کنار خود نمی‌دید و دیگر سایه سنگین سیدمهدی رحمتی را هم حس نمی‌کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بعد از  پس از جدایی سیدمهدی رحمتی از تیم فوتبال استقلال تهران، سند دروازه این تیم در لیگ نوزدهم به نام سیدحسین حسینی خورد و این دروازه‌بان 27 ساله شیرازی که دیگر سایه کاپیتان سابق آبی‌ها را روی سر خود حس نمی‌کرد، به شماره یک آبی‌پوشان پایتخت تبدیل شد.

او زمانی که هنوز سیدمهدی رحمتی در استقلال حضور داشت، گاهی نیمکت‌نشین بود و گاهی فیکس اما همواره درگیری‌های زیادی با دروازه‌بان فعلی شهرخودرو داشت که البته چنین درگیری‌هایی در استقلال مسبوق به سابقه بود مانند درگیری‌های پرویز برومند- هادی طباطبایی یا سیدمهدی رحمتی- وحید طالب‌لو و ... . امسال که حسینی رقیبی روی نیمکت نداشت، نتوانست درخشش قابل توجهی داشته باشد و به استقلال در راه قهرمانی کمک کند.

01510476

حسینی که یک مقطع زمانی با 844 دقیقه رکورددار گل نخوردن در تاریخ فوتبال ایران بود اما در لیگ نوزدهم تا هفته 27 فقط 7 کلین شیت داشته است. دروازه استقلال تا این هفته از لیگ برتر 27 بار باز شده و این تیم بین 6 تیم بالای جدول، بیشترین گل خورده را دارد و تیم های گل‌گهر سیرجان و پارس جنوبی جم که برای سقوط نکردن می‌جنگند هم درست به اندازه استقلال گل خورده دارند.

حسینی امسال درحالی نتوانست عملکرد خوبی در قفس توری استقلال داشته باشد که هیچ رقیبی کنار خود نمی‌دید و دیگر سایه سنگین رحمتی را حس نمی‌کرد. برخی از کارشناسان معتقدند همین موضوع نداشتن رقیب باعث بی‌انگیزگی حسینی شده چون او می‌داند هرچقدر هم عملکرد ضعیفی داشته باشد کادر فنی استقلال ریسک نمی‌کند او را روی نیمکت بنشاند چون رقیب حسینی یک دروازه‌بان جوان و بی‌تجربه است که هرگز نمی‌توان در ساده‌ترین بازی لیگ هم به او اعتماد کرد و دروازه تیم بزرگی چون استقلال را به دستش سپرد. به نظر می‌رسد تمامیت خواهی حسینی و خودخواهی او برای اینکه گلر یک باشد به ضرر خودش تمام شده است.

منصور رشیدی، دروازه‌بان استقلال و تیم ملی در دهه 50، درباره عملکرد سیدحسین حسینی به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا می‌گوید: حسینی دروازه‌بان جوان و بااستعدادی است اما امسال نتوانسته انتظارات را برآورده کند. از دروازه‌بانی که قرار است شماره یک استقلال را بر تن کند انتظار بیشتری داریم. حسینی امسال گل‌هایی دریافت کرده که شاید هر دروازه‌بان دیگری بود می‌توانست آنها را بگیرد اما متاسفانه امسال از بدشانسی استقلال سال افت حسینی بود.

او ادامه داد: یکی از اشکالات حسینی این است که روحیه و اعتماد به نفسش پائین آمده. نداشتن رقیب باعث شد حسینی افت کند و گل های بدی بخورد و کاملا واضح است که همین موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس او شده است. یک باشگاه بزرگ مثل استقلال همیشه باید دو گلر بزرگ داشته باشد وگرنه این مشکلات پیش می آید. دوره اوج من و مرحوم ناصر حجازی زمانی بود که همزمان با هم در استقلال حضور داشتیم. به نظر من نداشتن رقیب باعث افت حسینی شد و امیدوارم باشگاه استقلال این مشکل را برای سال آینده برطرف کند.

پیروز جغتاپور، گلر اسبق استقلال و تیم ملی، هم درباره سیدحسین حسینی همین نظر را دارد. او هم معتقد است حسینی به دلیل نداشتن رقیب افت کرده است.

دروازه بان قدیمی استقلال که در اوایل دهه هفتاد برای این تیم بازی می‌کرد هم معتقد است استقلال باید همواره دو دروازه‌بان بزرگ داشته باشد: تمام تیم‌های بزرگ دنیا دو دروازه‌بان هم طراز دارند. دروازه‌بانی پستی تخصصی است و چون امکان اخراج و مصدومیت در این پست زیاد است تیمی که می‌خواهد به موفقیت برسد حتما باید  دو دروازه‌بان بزرگ داشته باشد. در فوتبال رقابت حرف اول را می‌زند و به نظر من امسال حسینی چون رقیب نداشته برای بهتر شدن نجنگیده و افت کرده است.

او با اشاره به اینکه باشگاه استقلال نباید با درخواست حسینی برای نخریدن دروازه‌بان کنار می‌آمد، افزود: جای تعجب دارد چرا مدیران باشگاه استقلال به یک بازیکن اجازه دادند برای باشگاه تعیین تکلیف کند. چوب رقیب نداشتن حسینی را هم خودش خورده هم استقلال. دروا‌زه‌بان‌های بزرگ فوتبال ایران همواره رقیبان بزرگی داشتند و به خاطر اینکه جای‌شان را به رقبای خود ندهند همواره باید عملکرد خوبی از خود ارائه می‌کردند. حسینی امسال افت کرده و همین باعث شده گل‌های خورده استقلال به اندازه تیم‌های پائین جدول باشد. باشگاه استقلال که می‌خواهد در 3 جام رقابت کند باید حتما دو دروازه‌بان بزرگ داشته باشد وگرنه همین اتفاقی می‌افتد که الان افتاده و در نهایت دودش به چشم تیم می‌رود.

از طرف دیگر برخی منتقدان هم عملکرد نه چندان قابل قبول حسینی را به ضعف خط دفاع استقلال نسبت می‌دهند. رفتن مدافعان باتجربه‌ای مثل پژمان منتظری و حتی جوانان بااستعدادی چون سیدمجید حسینی خط دفاعی استقلال را تضعیف کرد و باشگاه نتوانست در نقل و انتقالات مدافعان باتجربه و کاربلدی جذب کند و همین موضوع باعث شد آبی‌پوشان در بازی‌های زیادی در دقایق پایانی بردهای خود را از دست دهد.

با تمام این تفاسیر استقلال راه دشواری در لیگ قهرمانان آسیا دارد و مدیریت باشگاه باید هرطور که شده دروازه‌بان و خط دفاعی تیم را برای حضور موفق در این مسابقات تقویت کند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز