منصور رشیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

گلر آبی‌پوشان همیشه رقیب می‌خواهد/ افت حسینی به استقلال لطمه زد

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۰۷:۲۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۳۸۵۳۹
گلر آبی‌پوشان همیشه رقیب می‌خواهد/ افت حسینی به استقلال لطمه زد
دروازه‌بان پیشین استقلال گفت: دروازه‌بانی پست بسیار مهمی است و به همین دلیل افت سیدحسین حسینی به استقلال لطمه زد.

منصور رشیدی، دروازه‌بان اسبق استقلال و تیم ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص عملکرد سیدحسین حسینی در استقلال اظهار داشت: در بازی‌های اخیر استقلال انتقادات زیادی از حسینی شده که بخشی از این انتقادات تا حدودی درست است. او افت کرده و در بازی‌های اخیر عملکرد قابل قبولی نداشته است. کاملا مشخص است مهم ترین دلیل افت حسینی نداشتن رقیب است. حسینی به دلیل اینکه هیچ رقیبی در استقلال ندارد از جایگاه خود اطمینان دارد و هیچ تلاشی برای رفع نقاط ضعفش نمی‌کند. نزدیک به نیم قرن در فوتبال تجربه دارم و بارها گفته‌ام داشتن یک دروازه‌بان برای هر تیم فوتبال کافی نیست. دروازه‌بانی پست بسیار مهم و تخصصی است و به همین دلیل افت سیدحسین حسینی به استقلال لطمه زد.

او ادامه داد: بهترین دروازه‌بان دنیا هم باید رقیب داشته باشد وگرنه افت می‌کند. متاسفانه حسینی این روزها روحیه پائینی دارد و هر وقت هم که گل می‌خورد به شدت از نظر روحی افت می‌کند و خودش را می‌بازد. خود من سال‌ها با ناصرخان حجازی، هم رقیب بودم هم رفیق و هر دو برای بهتر شدن تلاش می‌کردیم. ضمن اینکه حسینی هنوز باتجربه نشده و راه درازی در پیش دارد. او مثل خود من از شهرستان به تهران آمده و برای اینکه آبدیده شود باید بیشتر از اینها کار کند.

رشیدی با بیان این مطلب که حسینی نیاز به روحیه و اعتماد به نفس بالا دارد، گفت: استقلالی‌ها اشتباه بزرگی را مرتکب شدند که با یک گلر وارد مسابقات شدند. این کار ریسک بسیار بزرگی بود چون به مرور هم باعث افت و بی انگیزگی حسینی شد هم اینکه اگر او یک بازی محروم یا مصدوم می‌شد استقلال به دردسر بزرگی می‌افتاد چون خود من حتی نام گلر ذخیره استقلال را نمی‌دانم و قطعا او در غیاب حسینی نمی‌تواند خیال استقلالی‌ها را بابت دروازه راحت کند. علاوه بر این به نظر می‌رسد حسینی اعتماد به نفس بالایی هم ندارد و کادر فنی استقلال حتما باید روی این موضوع کار کند.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی که در بازی‌های جام ملت‌های آسیا در سال 1976 بدون حتی یک گل خورده نقش مهمی در قهرمانی تیم کشورمان ایفا کرد، با اشاره به عملکرد سیدمهدی رحمتی در لیگ نوزدهم افزود: مقایسه رحمتی و حسینی اصلا درست نیست چون رحمتی 20 سال است در سطح اول فوتبال ایران بازی می‌کند و تجربه بسیار بالایی دارد. ضمن اینکه او توانسته آمادگی جسمانی خود را هم بالا نگه دارد و در آستانه 40 سالگی باز هم درخشش سابق را داشته باشد. 3/5

نظر شما
پرونده ویژه