گزارش خبرگزاری برنا از فانوس به‌دستان لیگ نوزدهم؛

چه تیم‌هایی می‌مانند و چه تیم‌هایی می‌روند؟

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۲۳:۵۲:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۹۰۲۳
چه تیم‌هایی می‌مانند و چه تیم‌هایی می‌روند؟
آنچه هفته‌های پایانی لیگ برتر را بیشتر از همیشه جذاب‌تر کرده هم نزدیک بودن امتیازات تیم‌های فانوس به دست و هم تقابل‌های رو در روی آنها با یکدیگر که تنور لیگ را در فاصله 3 هفته مانده تا پایان مسابقات داغ‌تر خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ 3 هفته تا پایان لیگ نوزدهم باقی مانده و جدال تیم‌ها برای بقا از همیشه حساس‌تر و نفس‌گیرتر شده است. بررسی وضعیت امتیازی تیم‌های سقوط کننده در لیگ‌ فصل گذشته نشان می‌دهد تیمی بتواند تقریبا 27 امتیاز کسب کند، به‌طور قطع در لیگ برتر باقی می‌ماند اما نزدیکی امتیازات تیم‌ها باعث شده دو تیم 27 امتیازی چندان هم در حاشیه امنیت نباشند.

نکته جالب درباره تیم‌های فانوس به دست لیگ نوزدهم این است که از هفته بیست و سوم به بعد 7 تیم در خطر سقوط قرار گرفتند و الان هم که در آستانه هفته بیست و هشتم قرار داریم همان 7 تیم ذوب‌آهن، ماشین‌سازی، سایپا، پارس جنوبی، پیکان، گل‌گهر سیرجان و شاهین بوشهر که در نیمه پایانی جدول قرار دارند، در معرض سقوط به لیگ دسته اول هستند. از طرف دیگر در لیگ نوزدهم نسبت به لیگ‌های قبلی تعداد تیم‌های بیشتری در معرض سقوط قرار دارند که دلیل اصلی این موضوع نزدیکی امتیازات تیم‌ها و کسب حداقل امتیازات از هر بازی است. آنچه هفته‌های پایانی لیگ برتر را بیشتر از همیشه جذاب‌تر کرده هم نزدیک بودن امتیازات تیم های فانوس به دست و هم تقابل‌های رو در روی آنها با یکدیگر که تنور لیگ را در فاصله 3 هفته مانده تا پایان مسابقات داغ تر خواهد کرد.

در ادامه تقابل‌های 7 تیم پائین جدول در 3 هفته باقیمانده را بررسی می‌کنیم.

هفته 28

در این هفته بین تیم‌های قعرنشین دشوارترین بازی را ذوب‌آهن با تیم قهرمان دارد. شاگردان لوکا بوناچیچ که از هفته 25 تا هفته 28 فقط  یک امتیاز کسب کرده‌اند باید در تهران به مصاف پرسپولیس بروند. ذوبی‌ها اگر به پرسپولیس ببازند و رقبایشان امتیاز بگیرد ممکن است تا رده پانزدهم هم سقوط کند.

ماشین‌سازی 27 امتیازی در این هفته باید به مصاف پارس جنوبی برود که خودش با 25 امتیاز در دره چهاردهم جدول قرار دارد و خطر سقوط را حس می‌کند.

سایپا که هفته گذشته ماشین‌سازی را شکست داد توانست با 27 امتیاز در رده دهم قرار بگیرد اما دیدارهای سخت این تیم در هفته‌های پایانی کار شاگردان ابراهیم صادقی را برای بقا در لیگ دشوار کرده است. سایپا در این هفته به مصاف فولاد خوزستان می‌رود.

پیکان 24 امتیازی که در رده یکی مانده به آخر قرار گرفته به مصاف صنعت‌نفت آبادان می‌رود و اگر در این بازی پیروز شود می‌تواند در صورت ناکامی بقیه ته جدولی‌ها تا رده یازدهم هم صعود کند.

گل‌گهر سیرجان که با 26 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد در این هفته با نفت مسجدسلیمان دیدار می‌کند اما در این میان شاهینی‌ها که با 21 امتیاز در قعر جدول قرار دارد و کارش از بقیه تیم‌ها برای بقا در لیگ برتر دشوارتر است، به دیدار تراکتوری می‌رود که برای کسب سهمیه به پیروزی در این دیدار نیاز مبرم دارد.

هفته 29

در هفته بیست و نهم لیگ برتر، ذوب‌آهن این شانس را دارد که با تیم‌های قعر جدولی بازی نداشته باشد. ذوبی‌ها این هفته با نساجی مازندران بازی می‌کنند. در این هفته ماشین‌سازی با تیم همشهری‌اش تراکتور، سایپا با نفت مسجدسلیمان، پارس جنوبی با فولاد، پیکان با استقلال، گل‌گهر با پرسپولیس و شاهین با صنعت‌نفت آبادان دیدار می‌کند. در واقع همه تیم‌های قعرنشین در این هفته با تیم‌هایی بازی دارند که در جدول رده‌بندی از آنها بالاتر هستند و برخی برای به‌دست آوردن سهمیه سخت به سه امتیاز بازی نیاز دارند.

هفته 30

در هفته پایانی به احتمال فراوان تکلیف تیم‌های سقوط کننده مشخص شده است. البته چون تیم‌ها با یکدیگر فاصله امتیازی کمی دارند و تقابل‌های‌شان هم با همدیگر است، نمی‌توان از الان گفت کدام تیم از شانس بیشتری برای بقا برخوردار است. در هفته آخر لیگ ذوب‌آهن با گل‌گهر، ماشین‌سازی با صنعت‌نفت، سایپا با پرسپولیس، پارس جنوبی با نفت مسجدسلیمان و شاهین با استقلال دیدار می‌کنند.

با توجه به شرایط تیم‌ها و امتیازاتی که دارند به نظر می‌رسد تیم‌های شاهین، پیکان و ذوب‌آهن بیشتر از بقیه تیم‌ها در شرایط خطر هستند.

با این حال باید منتظر ماند و دید تیم‌های ته جدولی با توجه به نتایجی که در هفته‌های اخیر گرفته‌اند در نهایت چه سرنوشتی برای خود رقم می‌زنند و کدام یک از 7 تیمی که در خطر سقوط هستند می‌توانند جشن بقا بگیرند. 3

نظر شما