پیروز قربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

استقلال از همه رقبایش باکیفیت‌تر است/ مقایسه مجیدی و استرا از پایه ایراد دارد

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۰۹:۳۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۳۹۶۰۹
استقلال از همه رقبایش باکیفیت‌تر است/ مقایسه مجیدی و استرا از پایه ایراد دارد
پیروز قربانی با تاکید بر این‌که استقلال از همه رقبایش باکیفیت‌تر است، گفت: مقایسه مجیدی و استرا از پایه ایراد دارد.

پیروز قربانی، مدافع اسبق استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به دیدار استقلال و سپاهان اظهار داشت: استقلال در دیدار با سپاهان بیشتر از اینکه از لحاظ فنی خوب باشد یکدل و هماهنگ بود. بازیکنان استقلال در این بازی دشوار واقعا با جان و دل بازی کردند و سنگ تمام گذاشتند. اینکه وقتی تیمی ببرد بخواهیم در مسائل فنی‌اش ریز شویم درست نیست. بچه‌های استقلال در این بازی زحمت کشیدند و شایسته برد بودند. نمی‌دانم چرا سپاهانی‌ها این همه شلوغ کاری کردند و بیانیه دادند. استقلال در تمام طول بازی سرتر بود و به دلیل نتیجه طبیعی بود که سپاهان در دقایق پایانی حمله کند اما استقلال در تمام طول بازی بهتر عمل کرد.

او ادامه داد: قطعا برد مقابل تیمی مثل سپاهان، بازیکنان استقلال را از نظر روحی تقویت می‌کند. این برد ارزشمند به آبی‌پوشان در جدول کمک  زیادی کرد و امیدوارم استقلال با همین رتبه دوم لیگ را به پایان برساند.

قربانی با اشاره به دیدار استقلال و شهرخودرو گفت: شهرخودرو تغییراتی در سرمربیگری داشته و سهراب بختیاری‌زاده به به زمان نیاز دارد تا تفکرات خود را در این تیم پیاده کند. استقلال هم باید به روند خوب خود ادامه دهد و در این بازی نیز پیروز شود تا بتواند جایگاهش را مستحکم کند. من به کسب سهمیه از طریق لیگ امید زیادی دارم چون استقلال نسبت به بقیه تیم‌های مدعی کیفیت بهتری دارد و از نظر فنی بالاتر است. من با ملاک‌های فنی و بدون تعصب این حرف را می‌زنم و براساس معیارهای فوتبالی می‌گویم استقلال از همه رقبایش سرتر است.

سرمربی سابق سردار بوکان ادامه داد: وقتی می‌خواهیم دلایل ناکامی یک تیم را بررسی کنیم باید شرایطش را با خودش مقایسه کنیم. نباید تیمی را با تیم‌های دیگر سنجید. من فوتبال را به عنوان فن و مهارت می‌بینم. وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد باید تمرکز روی حل مسائل فنی باشد. مسائلی مثل نداشتن بزرگتر در تیم شاید یک درصد روی ناکامی‌ها تاثیر داشته باشد. مسائل تاثیرگذار را رها می‌کنیم و به سراغ مسایل حاشیه‌ای می‌رویم و به بیراهه می‌زنیم. برخی دوستان ما با وجود سابقه زیادی که در فوتبال دارند حرف‌هایی می‌زنند که آدم تعجب می‌کند. به نظر من مسائلی مثل نداشتن بزرگتر تاثیری روی فوتبال یک تیم ندارد.

کاپیتان اسبق استقلال با اشاره به عملکرد فرهاد مجیدی افزود: فرهاد همه چیز را باید با عملکرد تیمش نشان دهد. در فوتبال ایران همه کارشناس شده‌اند و نظر می‌دهند. برخی از دوستان کارشناس وقتی تیمی نتیجه می‌گیرد به همه چیز ربط می‌دهند الا مربی. هر تیم فوتبالی شبیه مربی خود می‌شود فرهاد هم دارد برای تیمش زحمت می‌کشد. من نمی‌گویم بی‌عیب و نقص است اما تیمش خوب بازی می‌کند و از نظر فنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نتیجه گیری هم نسبت به چیزی که در اختیار داشته بد نبوده است.

قربانی بیان کرد: مقایسه تیم فرهاد با استراماچونی درست نیست و ناجوانمردانه است. این حرف‌ها به فرهاد و تیم فشار می‌آورد. به نظر من در صدرنشینی استقلال با استرا هم بحث‌های زیادی وجود دارد که من به آنها ورود نمی‌کنم اما نباید به خاطر یک مربی که رفته فرهاد و تیمش را بکوبیم و اذیتش کنیم.

او گفت: فکر می‌کنم هواداران استقلال به خاطر نتایج رقیب است که کم‌طاقت شده‌اند اما برای توقع داشتن باید همه عوامل را در نظر گرفت نباید آدم‌ها را با هم مقایسه کرد. برخی نظرات غیر کارشناسی و متعصبانه هم که در فضای مجازی مطرح می‌شود درست نیست و به استقلال ضربه می‌زند. رفتاری که این روزها برخی با مجیدی دارند را با اسطوره‌هایی مثل ناصر حجازی و منصور پورحیدری هم داشته‌اند اما حالا که آن افراد مرحوم شده‌اند همان کسانی که اذیت‌شان می‌کردند به تعریف و تمجید از آنها مشغول هستند. مجیدی و بازیکنانش باید بدون توجه به این بحث‌ها تمرکزشان روی نتایج‌شان بگذارند و اجازه ندهند این بحث‌ها تمرکز و آرامش‌شان را به هم بریزد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز