گزارش خبرگزاری برنا از کمیته فرهنگی منفعل در فدراسیون فوتبال؛

آقایان وقت حسابرسی فرا رسیده است/ کویر بی‌فرهنگی در فوتبال ایران هر روز وسیع‌تر می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۷ - ۰۵:۵۸:۲۸
کد خبر: ۱۰۴۰۲۵۷
آقایان وقت حسابرسی فرا رسیده است/ کویر بی‌فرهنگی در فوتبال ایران هر روز وسیع‌تر می‌شود
کویر بی‌فرهنگی در فوتبال ایران در سال‌های اخیر آنقدر وسیع شده که کاملا مشخص است، بحث اخلاق و فرهنگ هیچ جایی در فدراسیون فوتبال ندارد و هرچه که هست فقط نمایش است و شوآف.

گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فوتبال ایران سال‌هاست که با معضلی بزرگی به نام «بی‌فرهنگی» دست و پنجه نرم می‌کند. از فحاشی‌های بازیکنان و مربیان در داخل مستطیل سبز و میکسدزون‌ها و حتی رختکن‌ها گرفته تا جنجال‌های روی سکوها و هزار و یک بی‌اخلاقی که در فوتبال اتفاق می‌افتد. فساد برخی مدیران و حتی برخی مربیان، همراهی با دلالان، تبانی و خرید داور، بازیکن و مربی حریف هم از جمله اتفاقات در فوتبال ایران هستند که به ویژه در لیگه‌های دسته اول تا سوم اتفاق می‌افتد.

این در حالی است که سال‌هاست در فدراسیون فوتبال بودجه‌ای برای رتق و فتق امور فرهنگی فوتبال در نظر گرفته می‌شود که مشخص نیست این بودجه در چه مواردی هزینه می‌شود. برای انجام فعالیت‌های فرهنگی ایران در جام جهانی روسیه بودجه‌ای کلان اختصاص یافت اما خبرنگاران اعزامی به روسیه در آن روزها هیچ خبری جز پخش پیراهن و پرچم بین تماشاگران ایرانی از سوی عوامل فرهنگی اعزام‌ شده منتشر نکردند.

یادمان نمی‌رود آن سال فدراسیون 20 مسئول فرهنگی به روسیه اعزام کردند که آنها به جز پخش تیشرت و پرچم ایران در روسیه هیچ کار مفیدی انجام ندادند و فقط هزینه‌ای گزاف روی دست فوتبال ایران گذاشتند. اتفاقات جام جهانی روسیه درست در جریان جام جهانی برزیل هم اتفاق افتاد و سال‌هاست که مسائل فرهنگی فوتبال در این فدراسیون حکم یک «دکور» را دارد. هنرنمایی‌های مردان فرهنگی فدراسیون به این بی‌فرهنگی‌ها ختم نمی‌شود.

سال‌ها جناب آقای غلامحسین زمان آبادی، رئیس این کمیته بود و حالا هم مشاور امور فرهنگی فدراسیون است اما دریغ از یک کار فرهنگی در فوتبال و فدراسیونی که پرطرفدارترین رشته ورزشی در ایران را مدیریت می‌کند. ای کاش آقای زمان‌آبادی یک بار هم که شده برای رسانه‌ها توضیح دهند چه در زمان ریاست‌شان بر کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال چه الان که نقش مشاور را دارند، دقیقا چه اقدام فرهنگی برای فوتبال و باشگاه ها انجام داده‌اند که هفته‌ای نیست که اتفاقی جنجالی در لیگ‌های فوتبال ایران همراه با فحاشی و استفاده از رکیک‌ترین الفاظ رخ ندهد. هفته‌ای در فوتبال ایران نیست که بازیکنان با یکدیگر درگیر و دست به یقه نشوند و در این میان فقط کمیته انضباطی فدراسیون است که وارد عمل می‌شود و با چند جلسه محرومیت سروته قضیه را هم می‌آورد. کویر بی‌فرهنگی در فوتبال ایران در سال‌های اخیر آنقدر وسیع شده که کاملا مشخص است، بحث اخلاق و فرهنگ هیچ جایی در فدراسیون فوتبال ندارد و هرچه که هست فقط نمایش است و شوآف.

به نظر می‌رسد در این بلبشوی بی‌اخلاقی وقت آن رسیده که فدراسیون فوتبال و مدیران فرهنگی‌اش گزارش کار خود در سال‌های اخیر را به مردم ارائه دهند تا مشخص شود در ازای بودجه‌های هنگفتی که دریافت کرده‌اند چه کاری انجام داده و چه گلی به سر اخلاق و فرهنگ در فوتبال زده‌اند. قطعا این موضوع مطالبه هواداران فوتبال است که در سرما و گرما حامی این رشته بوده‌اند و حق دارند بدانند در پس پرده جه خبر است.

در سال‌های اخیر کم نبوده‌اند مدیرانی که با پست‌های فرمالیته توانسته‌اند با استفاده از رانتی که دارند، برای فرزندان و آقازاده‌های خود موقعیت‌های شغلی عالی فراهم کنند و حالا که وزارت ورزش و جوانان به دنبال ریشه‌کن کردن فساد در فوتبال است وقت آن رسیده آقایان هرچه زودتر دست از سر فوتبال این مملکت و فرهنگ آن بردارند وگرنه که کارنامه آقایان کاملا روشن  است. 4

نظر شما
پرونده ویژه