محسن باقریان در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

فضای مجازی بستری غیرقابل کنترل دارد/ با تعطیلی باشگاه‌ها مربیان مجاز بیشتر شده است

۱۳۹۹/۰۵/۱۷ - ۰۵:۴۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۴۰۲۸۳
فضای مجازی بستری غیرقابل کنترل دارد/  با تعطیلی باشگاه‌ها مربیان مجاز بیشتر شده است
دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: ما سعی کردیم باتوجه به شرایط کنونی و باوجود تمام سوءاستفاده‌هایی که از فضای مجازی می‌شود، فعالیت گسترده‌ای داشته باشیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محسن قربانیان، دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی، در خصوص فعالیت مربیان غیررسمی در فضاهای مجازی عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا جهان وارد یک فصل جدید در حوزه ارتباطات شده و این ویروس ادبیات و شیوه ارتباطات مردم دنیا را تغییر داده است. از طرفی نیاز اصلی به نام ورزش در مردم وجود دارد، چون این فضای کم تحرک مردم را بیشتر به سمت تحرک می‌برد. تحقیقات سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که ما هر چقدر بتوانیم در این ایام تمرینات بدنی مستمری داشته باشیم، شرایط بهتری را در چالش ویروس کرونا تجربه می‌کنیم.

او ادامه داد: گزارش‌ها نشان می‌دهد عمدتاً افرادی که فشار خون بالا، چاقی مفرط یا ..‌ دارند، شرایط سخت‌تری را با ویروس کرونا سپری کردند و مرگ و میر بیشتری در این افراد گزارش شده است. طبیعی است با توجه به شرایطی حاکم در دنیا و هجوم مردم به فضاهای مجازی، عده‌ای تصمیم بگیرند کار و کاسبی خود را داشته باشند.

قربانیان اظهار داشت: با توجه به اینکه محیط‌های پر تجمع مانند باشگاه‌ها، طبق پروتکل‌های ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شدند یا دوره محدودی بازگشایی داشتند، بدیهی است خیلی از این مربیانی که بیکار شدند، دست به کار شوند تا از فضاهای مجازی استفاده کنند. این میان وقتی بستر خیلی قابل کنترل نیست و ارگان‌های نظارتی مربوطه مانند پلیس فتا یک مقدار عقب افتادند، سودجویان از شرایط استفاده می‌کنند. فدراسیون ورزش‌های همگانی سعی کرده باتوجه به شرایط کنونی و باوجود تمام سوءاستفاده‌هایی که از این محیط می‌شود، فعالیت گسترده‌ای داشته باشد.

دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: ۱۰ مرداد کمپینی به نام آماده‌باش راه‌اندازی کردیم که از اهداف آن آشنایی مردم با بسترهای سالم در فضای مجازی است که از طرف فدراسیون ورزش‌های همگانی و هیات‌های ورزشی هدایت می‌شوند. همچنین برنامه‌های غنی از جمله آموزش‌های آنلاین، وبینارها و ..‌ که توسط بهترین مربی‌های ورزشی زیر نظر انجمن‌های ما مدیریت می‌شوند را داراست. کمپین آماده‌باش یکی از برنامه‌هایی است که ما در حال حاضر روی آن تمرکز کردیم. 3/5

نظر شما
پرونده ویژه