یک چهارم نهایی جام حذفی کشور؛

دبل فرهاد برابر قلعه‌نویی/ استقلال دست سپاهان را از دومین جام فصل هم کوتاه کرد

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۲۱:۳۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۴۲۱۵۸
دبل فرهاد برابر قلعه‌نویی/ استقلال دست سپاهان را از دومین جام فصل هم کوتاه کرد
استقلال به فاصله 9 روز برای بار دوم سپاهان را شکست داد تا علاوه بر حضور در نیمه نهایی جام حذفی، دست زردهای دیار زاینده‌رود را از رسیدن به دومین جام فصل هم کوتاه کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ استقلال تهران و سپاهان اصفهان که 9 روز قبل در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفته بودند، این بار و در تنها دیدار باقی‌مانده از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با قضاوت موعود بنیادی‌فر در استادیوم آزادی رودرروی یکدیگر ایستادند.

مصدومیت شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی و ارسلان مطهری سبب شد آبی‌پوشان با ترکیبی متفاوت نسبت به بازی‌های قبل گام به میدان بگذارند و تفاوت سپاهان هم نسبت به دیدارهای قبلی‌اش بستن بازوبند کاپیتانی روی دست امید نورافکن بود!

در دقیقه 7 نفوذ قایدی به محوطه جریمه سپاهان با تکل محمد طیبی همراه شد که استقلالی‌ها معتقد به خطای پنالتی بودند و البته صحنه هم مشکوک بود.

سه دقیقه بعد ارسال میلیچ از سمت راست خط دفاعی سپاهان با نوک پای علی کریمی می‌رفت به گل اول بازی تبدیل شود که نیازمند به خوبی واکنش نشان داد و این خطر دفع شد.

در این دقایق استقلال تقریبا برتری محسوسی داشت و در دقیقه 16 هم خطرساز شد. مهدی قایدی در محوطه جریمه سپاهان با حرکتی تکنیکی محمد طیبی را جا گذاشت ولی ضربه نهایی او دقت لازم نداشت و با اختلاف راهی اوت شد.

در دقیقه 22 سپاهان برای اولین بار صاحب موقعیت نصف و نیمه‌ای شد اما ضربه محمد محبی در آغوش سیدحسین حسینی آرام گرفت.

در ادامه باز هم این استقلال بود که کنترل توپ و میدان را در اختیار داشت اما از حملاتش ثمری نبرد تا این‌که در دقایق تلف شده نیمه اول ارسال بلند استقلالی‌ها در محوطه جریمه به قایدی رسید. در همین لحظه بود که دست مصلح به پشت کمر مهاجم استقلال خورد و موعودی‌فر اعلام پنالتی کرد. وریا این ضربه پنالتی را برخلاف جهت نیازمند و با شوتی قدرتمند که با روی پا زده شد، به گل اول بازی در دقیقه 6+45 تبدیل کرد تا آبی‌پوشان با دست پر راهی رختکن شوند.

در بین دو نیمه و به دلیل شدت اعتراض امیر قلعه‌نویی به پنالتی استقلال، داور بازی سرمربی سپاهان را اخراج کرد تا نیمه دوم را از روی سکوها دنبال کند!

photo_2020-08-10_22-08-06

با شروع نیمه دوم این سپاهان بود که جلو کشید چون اصلا نمی‌خواست در کمتر از 10 روز برای دومین بار مقابل استقلال بازنده شده و جام حذفی را هم مانند رقابت‌های لیگ از دست بدهد.

حلقه محاصره سپاهان هر لحظه تنگ‌تر می‌شد و در دقیقه 57 محمدرضا حسینی روی یک ضربه ایستگاهی خطرساز شد اما حسینی توپ را راهی کرنر کرد و ضربه کرنر را هم خودش مهار کرد تا دروزاه استقلال کماکان بسته بماند.

استقلال در دقیقه 61 و روی اوج حملات سپاهان در یک ضد حمله تند و تیز صاحب موقعیت شد و میلیچ با یک پاس عرضی علی کریمی را با نیازمند تک به تک تا بازیکن شماره 6 استقلال با ضربه‌ای زمینی و مطمئن گل دوم تیمش را به ثمر برساند و خیال آبی‌پوشان را تا اندازه زیادی آسوده کند.

پس از این گل تب سپاهان هم فروکش کرد و استقلال کنترل توپ و میدان را در دست گرفت و حتی یکی، دو فرصت نصف و نیمه هم به دست آورد که از آنها سودی نبرد که مهمترین آن در دقیقه 83 بود که قائدی نتوانست از پاس خوب وریا استفاده کند و ضربه ضعیفش در دستان نیازمند جای گرفت.

در 5 دقیقه وقت تلف شده هم سپاهان بیشتر به سوی دروازه استقلال حمله‌ور بود اما از این حملات سودی نبرد تا برای دومین بار ظرف 9 روز برابر استقلال بازنده بوده و دستش از دومین جام فصل هم کوتاه شود.

مسعود ریگی، سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی (استقلال) شایان مصلح، کی‌روش استنلی، محمدرضا حسینی (سپاهان) در این بازی از داور کارت زرد گرفتند.

photo_2020-08-10_22-12-40

استقلال تهران: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، وریا غفوری (3+90- امیرحسین خدامرادی)، عارف غلامی، علی کریمی، مسعود ریگی، هرویه میلیچ (73- میلاد زکی‌پور)، آرش رضاوند (88- سینا خادم‌پور) و مهدی قایدی (3+90- محمد بلبلی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

سپاهان اصفهان: پیام نیازمند، محمدرضا مهدی‌زاده، شایان مصلح (46- محمدرضا حسینی)، محمد طیبی، مهدی ترکمان (56- سعید آقایی)، مهدی کیانی، امید نورافکن (74- علی قربانی)، سروش رفیعی (84- رسول نویدکیا)، رضا میرزایی، محمد محبی و کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

نظر شما