با حکم ریاست محترم فدراسیون ورزش‌های همگانی؛

کمیته هوگام فعالیت خود را در ایران آغاز کرد

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۵:۴۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۴۲۵۷۶
کمیته هوگام فعالیت خود را در ایران آغاز کرد
سرپرست انجمن ورزش‌های طبیعی اعلام نمود: هنر گذر از موانع در طبیعت، با نام ایرانی هوگام با حکم ریاست محترم فدراسیون ورزش‌های همگانی افشین مولایی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، حمید نعمتیان سرپرست انجمن ورزش‌های طبیعی اعلام نمود: هنر گذر از موانع در طبیعت، با نام ایرانی هوگام  با حکم ریاست محترم فدراسیون ورزش‌های همگانی افشین مولایی فعالیت خود را آغاز نمود.

او در معرفی این رشته افزود: هوگام  یا هنر ورزشی گذر از موانع، ورزشی مفرح با قابلیت‌های مختلف آمادگی جسمانی در رده‌های مختلف سنی در محیط‌های طبیعت می‌باشد.

در این رشته نوین ماجراجویی توسط مقداد کامرانی از قهرمانان و ملی پوشان سابق ورزش‌های رزمی کشور به ثبت و تائید وزارت ورزش و جوانان رسیده و هم اکنون تحت پوشش انجمن ورزش‌های طبیعی فدراسیون ورزش‌های همگانی فعالیت خود را در کشور آغاز کرده است.

در این رشته جذاب، ورزشکار می بایست، مهارت‌ها، قابلیت‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی را  در ۲ بخش آماتور و پیشرفته و ۱۰ سطح آموزشی در باشگاه‌های مختلف هوگام کشور آموزش دیده و به فراق سطح آموزشی  و شرکت در دوره‌های امدادی، در مسابقات هم سطح، شرکت و از موانع مختلف طبیعی و مصنوعی عبور نماید.

مسابقات ورزش هوگام در دو سطح آماتور در سالن‌های ورزشی  و حرفه‌ای در طبیعت بکر با ویژگی‌های خاص که مشتمل بر انواع  مختلف موانع  سالنی و طبیعی است، انجام می‌‌پذیرد. این رشته ورزشی در افزایش قابلیت‌های جسمانی، چابکی، انعطاف، تمرکز، تعادل، هماهنگی عصب و عضله، استقامت، سرعت و همچنین ویژگی‌های روحی وروانی با هدف یاری رساندن و کمک به همدیگر در شرایط خاص و بحرانی بسیار مثمرثمر بوده و به تائید کارشناسان فراتر از یک رشته ورزشی است و می‌تواند دریچه‌ای برای بشر دوستی با رویکرد امدادگر ورزشی باشد.

روش امتیازدهی بازی در مسابقات بر اساس رکورد زمان مسابقه هر تیم یا فرد می‌باشد، و تیم‌هایی که سریع‌تر به خط پایان برسند امتیاز بیشتری بدست می‌آورند.

اما در روش تیمی: امتیازی در کار نبوده و افراد با خطاهایی که از قبل تعریف شده بر رکورد زمان تیمی خود می‌افزایند.

هوگام در ۱۰ سطح  با آموزش‌های فنی و تخصصی، نظیر (کمپ اضطراری و جان پناه، جنگل پیمایی، کوه پیمایی، شنا، کمک‌های اولیه، راپل، زندگی در شرایط سخت، اطفاء حریق در طبیعت و عبور از موانع مختلف و.....) تعریف شده است. که با پیگیری جوانان و متخصصین امر، مورد حمایت  مسئولین قرار گرفته است تا در هنگام بروز حوادثی نظیر (غرق شدگی – سقوط از ارتفاع – آتش سوزی – مقابله با حیوانات وحشی – تصادفات جاده ای - مار گزیدگی و ... – سیل – طوفان –آسیب دیدگی‌ها - فشارهای روانی و ... ) ورزشکاران ورزیده هوگام، همانند یک تیم امدادی، حافظ جان و مال هموطنان گردند.

تعداد نفرات و تیم‌ها، روش بازی

مسابقات این رشته نوین ورزشی به  دو روش: انفرادی و تیمی برگزار می‌گردد.

انفرادی:‌ زمان بازی در مسابقات انفرادی  بصورت سالنی در سه راند ۲۰ ثانیه‌ای بوده و در این مدت بازیکنان هرتیم سعی می‌کنند تا در زمان تعیین شده با همکاری و پشتیبانی یکدیگر از سد هم بگذرند.

تیمی: در شیوه تیمی مسابقات کاملا متفاوت بوده  و هر تیم متشکل از ۴ ورزشکار و یک مربی می‌باشد و ورزشکاران می‌بایست با کمک همدیگر در طول مسیر از ۱۰ آیتم مختلف بگذرند و از خط پایانی باهمدیگر عبور کنند، بر خلاف مسابقات رشته‌های مختلف، مربی می‌تواند بعنوان یار ذخیره در کنار تیم حرکت کرده و در مواقع خاص به یاری تیم خود بشتابد.

مسابقات هوگام در ۴ اقلیم :‌جنگل – دریا – کوهستان و کویر برگزار می‌گردد.

حمید نعمتیان در ادامه گفت: این اتفاق مهم در راستای توسعه فرهنگ ورزش همگانی با هدف تحکیم خانواده در جهت نشاط اجتماعی با حمایت‌های ویژه و رهنمودهای افشین مولایی و محسن باقریان به ثمر نشست. که با توجه به پشت کار مقداد کامرانی و حمایت‌های بی دریغ فدراسیون ورزش‌های همگانی و همچنین تفکر نوین ورزشی نوید آرازشی سرپرست محترم سازمان تفریحات و رقابت‌های ورزشی در آینده نزدیک خبرهای خوبی از این کمیته اعلام خواهیم نمود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز