راز تداوم موفقیت‌های پرسپولیس؛

از خداحافظی با پروفسور تا پوکر با یحیی!

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۲۳:۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۳۴۹۷
از خداحافظی با پروفسور تا پوکر با یحیی!
پرسپولیس با قهرمانی در لیگ نوزدهم در حالی موفق به ثبت پوکر قهرمانی شد که مسیر صعب‌العبوری را تا رسیدن به این عنوان طی کرد؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران رخ داد و ممکن است سال ها طول بکشد تا تیمی بتواند به این رکود جالب توجه در ایران دست پیدا کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پرسپولیس فصل فوتبالی جاری را در حالی شروع کرد که شاید خیلی ها، تداوم این موفقیت ها را پیش بینی نمیکردند و برای این ذهنیت خود دلیل محکمی داشتند؛ جدایی پروفسور!

چالش بزرگ بعد از برانکو!

پیش‌بینی می‌شد پرسپولیس بعد از برانکو دچار چالش بزرگی شود؛ سرمربی‌ای که طی 4 سال حضور در پرسپولیس 3 قهرمانی متوالی در لیگ برتر، قهرمانی در جام‌حذفی و سوپرجام را برای سرخ‌ها کسب کرده بود و این تیم را با دست خالی و پنجره بسته نقل و انتقالاتی تا فینال لیگ قهرمانان آسیا برده بود و از پایگاه محکمی نزد هواداران برخوردار بود، جای خود را به کالدرون آرژانتینی داد تا همه نگاه‌ها با وسواس ویژه‌ای به نتایج و عملکرد پرسپولیس بدون پروفسورش دوخته شود تا بدین ترتیب روزهای سختی برای این مربی آرژانتینی و همکارانش در پرسپولیس پیش‌بینی شود.

کالدرون، شروعی کابوس وار داشت اما....

مرد آرژانتینی پرسپولیس و همکارانش در شروع فصل با قرعه نسبتا سنگینی در 6 هفته ابتدایی روبرو شدند و نتایج اولیه این تیم در این هفته‌ها چندان رضایت‌بخش نبود، شکست برابر تراکتور در هفته دوم، باخت 2 بر صفر در هفته پنجم برابر سپاهان و در ادامه شکستی دیگر مقابل شهرخودرو در هفته ششم، 3 شکست را در 6 هفته برای سرخ‌ها ثبت کرد اما پس از این دوره کوتاه تیم کالدرون جان تازه‌ای گرفت و تا هفته یازدهم نباخت تا بدین ترتیب در نهایت این تیم نیم‌فصل اول را در حالی با کالدرون به پایان رساند که موفق شد قهرمانی را به نام خود به ثبت برساند.

خداحافظی قبل از 200 روز!

9 تیر ماه 1398 بود که کالدرون به پرسپولیس پیوست اما در نهایت مشکلات مالی پرسپولیس او را مجبور به جدایی از جمع سرخ‌ها کرد تا بدین ترتیب عمر سرمربیگری او در پرسپولیس کمتر از 200 روز باشد و در نهایت پس از چند روز یحیی گل‌محمدی شکان هدایت قهرمان 3 دوره قبل لیگ برتر و قهرمان نیم‌فصل لیگ نوزدهم را برعهده گرفت تا پرسپولیس پس از حدود 1800 روز یک مربی ایرانی را به عنوان سرمربی خود ببنید.

یحیی در مسیر موفقیت

در شرایطی که مربی جوان سرخ‌ها در بدو حضوردر پرسپولیس با مخالفان و منتقدانی روبرو شد اما عملکرد خوب پرسپولیس در حضور یحیی جوان با کسب پیروزی‌های متوالی نه تنها باعث شد سایه انتقادات از سر او برداشته شود بلکه جایگاه او را روی نیمکت پرسپولیس مستحکم کرد تا گل‌محمدی با فراغ بال در فاصله 4 هفته مانده به پایان فصل، موفقیت‌های اخیر پرسپولیس را تکمیل کرده و پوکر قهرمانی سرخ‌ها تحت مربیگری او به ثبت برسد.

پیشکسوتان پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا شرایط پرسپولیس و راز موفقیت این فصل سرخ‌ها را این گونه تشریح می‌کنند؛

استیلی: موفقیت های پرسپولیس باز هم می‌تواند ادامه‌دار باشد

حمید استیلی، بازیکن و سرمربی اسبق پرسپولیس، با اشاره به عملکرد خوب کادرفنی پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس در فصل جاری از نظر کادرفنی تیم کاملی را در اختیار داشت که علاوه بر مسائل فنی اجازه ورود حواشی را به این تیم نداد.

استیلی خاطرنشان کرد: با حفظ اسکلت اصلی تیم و تقویت در برخی خطوط پرسپولیس در این فصل کمترین نوسان را داشت و با شایستگی قهرمانی لیگ را کسب کرد تا موفقیت هایی که در دوره برانکو طی 3-4 سال شاهد بودیم در فصل جاری تداوم پیدا کند.

او در ادامه گفت: به اعتقاد من حفظ این کادر و نفرات و تقویت دوباره تیم در خطوط مختلف این نوید را دارد که موفقیت های پرسپولیس در فصل های آتی نیز تداوم داشته باشد.

ترابیان: رد پای برانکو هنوز در پرسپولیس دیده می‌شود

رضا ترابیان، مهاجم سال‌های گذشته پرسپولیس، با اشاره به موفقیت‌های سرخ‌ها در فصل فوتبالی جاری گفت: رد پای برانکو هنوز در موفقیت‌های پرسپولیس دیده می‌شود. پرسپولیسی که برانکو به مربیان بعدی‌اش تحویل داد، تقریبا تیم کامل و یکدستی بود که ابتدا کالدرون و پس از آن یحیی گل‌محمدی به خوبی آن را مدیریت کردند.

این پیشکسوت پرسپولیس صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد و خاطرنشان کرد: شناخت خوبی که یحیی از پرسپولیس، بازیکنانش و لیگ ایران داشت به او کمک بزرگی کرد تا بتواند مسیر خوبی را برای این تیم ترسیم کند و پس از هت‌تریک قهرمانی و موفقیت‌هایی که برانکو برای پرسپولیس کسب کرد، نوبت به یحیی رسیده که آنها را تکمیل کند.

ترابیان در پایان گفت: بازیکنان هم در این مسیر سهم ویژه‌ای داشتند که تقریبا همه بهترین نمایش و عملکرد را از خود به نمایش گذاشتند تا پازل موفقیت‌های پرسپولیس تکمیل شود. 4/5

نظر شما
پرونده ویژه