سقوط آزاد تیم‌های نفتی؛

صعود چشمگیر نساجی و فولاد و نزول عجیب سپاهان/ سرخابی‌ها در جمع چهار تیم برتر قرار گرفتند

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۲۳:۵۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۳۵۵۲
صعود چشمگیر نساجی و فولاد و نزول عجیب سپاهان/ سرخابی‌ها در جمع چهار تیم برتر قرار گرفتند
اگر نگاهی به عملکرد 16 تیم لیگ در نیم فصل دوم مسابقات داشته باشیم به نکاتی می‌رسیم که در نوع خود جالب توجه است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هفته 29 رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی فردا شب برگزار خواهد شد که هنوز تب و تاب تیم‌ها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و همچنین ماندن در لیگ فروکش نکرده و همین موضوع باعث شده تا جذابیت و حساسیت‌های آن برای علاقه‌مندان به فوتبال حفظ شود.

پرسپولیس در فاصله 4 هفته مانده به اتمام مسابقات موفق شد، چهارمین قهرمانی متوالی خود را جشن بگیرد تا تکلیف صدر زودتر از سایر قسمت‌های جدول رده‌بندی مشخص شود.

در این میان اگر نگاهی به عملکرد 16 تیم لیگ در نیم فصل دوم مسابقات داشته باشیم به نکاتی می‌رسیم که در نوع خود جالب توجه است.

از 13 بازی انجام شده در نیم فصل دوم، پرسپولیس توانسته با کسب 10 برد، 2 مساوی و یک باخت و 21 گل زده و 7 گل خورده و 32 امتیاز، حساب خود را از سایر رقبا جدا کند. بعد از پرسپولیس دو تیم فولاد خوزستان و نساجی مازندران که با هدایت جواد نکونام و محمود فکری، روزهای خوبی را سپری می‌کنند با 24 و 23 امتیاز در رده‌های دوم و سوم و بالاتر از تیم‌هایی نظیر استقلال، تراکتور، شهرخودرو و سپاهان قرار دارند که در نوع خودش قابل‌تحسین است.

استقلال، تراکتور و شهرخودرو هر سه با عملکردی یکسان و به خاطر تفاضل‌های متفاوت و با 20 امتیاز به ترتیب در رده‌های چهارم، پنجم و ششم جدول قرار گرفته‌اند. در رتبه هفتم تیم گل‌گهر حضور دارد که در نیم فصل دوم با جذب چند بازیکن شاخص توانسته نتایج بهتری را بگیرد و با 19 امتیاز بعد از تیم‌های مطرح در جدول جای خوش کرده است.

رتبه هشتم به سپاهان تعلق دارد که هفته‌های زیادی است روی ریل ناکامی قرار گرفته و با کنار رفتن از مسابقات جام حذفی آن را تا حد زیادی تکمیل کرده است. عملکرد پرفراز و نشیب سپاهان با مربیگری امیر قلعه‌نویی سبب شد تا این سرمربی بعد از شکست مقابل استقلال و قبل از اینکه از سوی مسئولان باشگاه اخراج شود، استعفای خود را اعلام کند تا طلایی‌پوشان دو هفته پایانی را با هدایت تکسیرا سپری کنند.

تیم‌های سایپا، شاهین، پیکان، ذوب‌‌آهن، پارس جنوبی، نفت مسجدسلیمان، صنعت‌نفت و ماشین سازی هم به ترتیب در رده‌های نهم تا شانزدهم ایستاده‌اند که سقوط آزاد تیم‌های نفتی نیز یکی از نکات آن به شمار می‌رود.

در زیر جدول عملکرد تیم‌ها در نیم فصل دوم و سپس جدول تکمیلی را می‌بینید.

888888

 

88888

 

نظر شما
پرونده ویژه