پیروز قربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

استقلال شانس بیشتری برای پیروزی در دربی دارد/ برخی مربیان ایرانی برای موفقیت دست به هر کاری می‌زنند

۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۲۳:۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۴۳۶۲۳
استقلال شانس بیشتری برای پیروزی در دربی دارد/ برخی مربیان ایرانی برای موفقیت دست به هر کاری می‌زنند
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: با توجه به شرایط فعلی استقلال و روحیه و انگیزه بالای بازیکنان، شانس استقلال را برای برد دربی بیشتر می‌دانم.

پیروز قربانی، کاپیتان اسبق تیم استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص وضعیت فعلی آبی‌پوشان اظهار داشت: برد با ارزش استقلال در دیدار جام حذفی مقابل سپاهان نشان می‌دهد کادر فنی این تیم طی هفته‌های اخیر توانسته نقاط ضعف آبی‌پوشان را برطرف کند چون استقلال در این دیدار کاملا هوشمندانه بازی کرد و همه راه‌های نفوذ سپاهان را بست. قبلا هم گفته بودم فوتبال مجموعه‌ای از فن‌ها و تاکتیک‌هاست و اگر استقلال الان در نتیجه‌گیری موفق عمل می‌کند به‌خاطر استفاده درست از فنون فوتبالی است.

او ادامه داد: من برد استقلال مقابل سپاهان را پای زحمت بازیکنان و یکدل بودن آنها و تاکتیک هوشمندانه فرهاد مجیدی می‌نویسم. استقلال در حال حاضر از نظر فنی از تمام تیم‌ها بهتر است و هم فوتبال زیبایی ارائه می‌دهد و هم در نتیجه‌گیری موفق است. نکته مهم‌تر این است که فرهاد مجیدی بتواند همین روند را در تیمش ادامه دهد و از نوسان جلوگیری کند. به نظر من در شرایط فعلی مجیدی باید بتواند تیمش را در همین سطح بالا نگه دارد تا به فینال جام حذفی برسد و قهرمان شود.

قربانی با اشاره به دربی مرحله نیمه نهایی جام حذفی افزود: دربی همیشه حساس است اما حالا که پای یک جام در میان است حساس‌تر می‌شود. فکر می‌کنم هر دو تیم بی‌گدار به آب نمی‌زنند و با احتیاط وارد زمین می‌شوند اما با توجه به شرایط فعلی استقلال و روحیه و انگیزه بالای بازیکنان، شانس آبی‌ها را برای برد دربی بیشتر می‌دانم.

کاپیتان اسبق استقلال که سابقه همبازی بودن با فرهاد مجیدی را دارد درباره اینکه گفته می‌شود سرمربی استقلال برای دیدار دربی بی‌تجربه است، افزود: این حرف را قبول ندارم. مجیدی تیم قدرتمندی مثل سپاهان را در کمتر از 10 روز دو بار شکست داده و ثابت کرده کیفیت فنی بالایی دارد. ضمن اینکه فرهاد یک دربی را تجربه کرده و به عنوان یک بازیکن هم در دربی عملکرد خوبی داشته و اعتماد به نفس بالایی برای موفقیت در این دیدار دارد.

او در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: فوتبال ایران به درد نتیجه‌گرایی مبتلا شده و همین باعث می‌شود هیچ پیشرفتی در فوتبال ما دیده نشود. برخی مربیان هستند که برای موفقیت دست به هر کاری می‌زنند و از عوامل غیر فنی برای موفقیت استفاده می‌کنند. باور کنید فوتبال مقوله پیچیده‌ای نیست و اگر پِی درست بریزید و کار کنید حتما موفق می‌شوید. فوتبال فرمول دارد اما مربیان ایرانی به دلیل کم تحمل بودن مدیران و نگاه غیرحرفه‌ای آنها مجبورند برای موفقیت به بیراهه بزنند به همین دلیل فوتبال ایران مدام در حال عقب‌گرد است. 4

نظر شما
پرونده ویژه