استقلال- پیکان

استقلال یک گام تا آسیایی شدن/ جدال جذاب آقای گل‌ها

۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۲۳:۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۳۷۹۷
استقلال یک گام تا آسیایی شدن/ جدال جذاب آقای گل‌ها
تیم فوتبال استقلال در حالی در هفته بیست و نهم لیگ برتر به میدان می‌رود که برای کسب سهمیه آسیایی فقط به یک پیروزی نیاز دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ استقلال که با پیروزی مقابل سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی حال و روز خوبی دارد، در صورتی که از دو دیدار پایانی مسابقات لیگ برتر با پیکان و شاهین فقط یک برد دیگر به دست بیاورد، سهمیه آسیایی‌اش قطعی خواهد شد. آبی‌های پایتخت هم اکنون با 49 امتیاز در رده دوم جدول رده بندی قرار دارند و پشت سر آنها تراکتور و فولاد با 47 امتیاز قرار گرفته‌اند.

با توجه به شرایط پیکان و شاهین در جدول رده‌بندی به نظر می‌رسد آبی‌ها کار سختی برای کسب سهمیه آسیایی از لیگ برتر نداشته باشند و تقریبا می‌توان سهمیه آسیایی شاگردان فرهاد مجیدی را قطعی دانست. البته پیکان هنوز برای بقا در لیگ شانس دارد و شاگردان عبدالله ویسی قطعا برای برد مقابل استقلال دست به هر کاری خواهند زد. شاهین بوشهر هم اگر در بازی این هفته خود مقابل صنعت نفت نتواند پیروز شود دیگر شانسی برای بقا در لیگ ندارد و این اتفاق کار استقلال را برای کسب پیروزی برابر این تیم آسان می‌کند. در مجموع با توجه به آمادگی و روحیه بالای استقلال این تیم روی کاغذ دیدارهای ساده‌ای پیش رو دارد.

از طرف دیگر انگیزه آبی‌ها برای کسب سهمیه و موکول نکردن این اتفاق به بازی پایانی و تلاش پیکانی‌ها برای بقا در لیگ نوید یک مسابقه جذاب را امشب در ورزشگاه آزادی می‌دهد.  آبی‌ها که با 50 گل زده بهترین خط حمله لیگ محسوب می‌شوند مقابل پیکانی قرار می‌گیرند که با وجود قرار گرفتن در جایگاه چهاردهم با زدن 36 گل سومین خط حمله برتر لیگ است و احتمال می‌رود بازی پرگلی را شاهد باشیم.

فرهاد مجیدی برای بازی امشب ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و بازی کردن شیخ دیاباته هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چون شنیده می‌شود مجیدی برای این بازی ریسک نمی‌کند و ترجیح می‌دهد دیاباته را سالم و بدون مصدومیت برای دربی نیمه نهایی جام حذفی نگه دارد.

جدال جذاب برای آقای گلی

اگر فرهاد مجیدی در بازی امشب استقلال و پیکان به دیاباته بازی دهد، شاهد جدال جذاب مدعیان آقای گلی در این بازی خواهیم بود. شیخ دیاباته و شهریار مغانلو که به ترتیب 13 و 12 گل تا اینجای رقابت‌ها به ثمر رسانده‌اند اما اگر دیاباته امشب بازی نکند شاید شانس کمتری برای آقای گل شدن داشته باشد. البته این مهاجم اهل مالی اصرار دارد مصدومیتش بهبود پیدا کرده و امشب می‌تواند بازی کند تا تعداد گل‌های خود را افزایش دهد اما مجیدی هنوز به خواسته او پاسخ مثبت نداده و می‌خواهد ستاره خود را سرحال و قبراق برای دربی نیمه نهایی جام حذفی نگه دارد. رقیب دیاباته اما امشب قطعا به میدان خواهد رفت و باید دید مدافعان استقلال به او اجازه گلزنی می‌دهند یا با مهار مغانلو شرایط را برای آقای گل شدن دیاباته فراهم می‌کنند. 3/5

نظر شما
پرونده ویژه