امید استقلالی‌ها به شیخ محبوب برای شکستن طلسم ۱۱ ساله؛

دیاباته ششمین آقای گل خارجی فوتبال ایران می‌شود؟

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۰:۰۳:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۳۸۲۲
دیاباته ششمین آقای گل خارجی فوتبال ایران می‌شود؟
دیاباته اگر عنوان آقای گلی لیگ برتر را از آن خود کند، می‌تواند ششمین بازیکن خارجی باشد که در صدر جدول گلزنان فوتبال ایران قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ 11 سال می‌شود که هیچ‌کدام از مهاجمان خط آتش تیم استقلال نتوانسته‌اند، در صدر جدول گلزنان فوتبال ایران قرار بگیرند. آخرین باری که یک مهاجم استقلالی توانست آقای گل لیگ شود، آرش برهانی است که در دوره هشتم لیگ برتر با 21 گل این عنوان را به خود اختصاص داد و همراه با جشن قهرمانی استقلال، کفش طلا را هم پیشکش آبی‌ها کند.

اکنون بعد از 11 سال شیخ دیاباته، ستاره اهل مالی استقلال، این شانس را دارد که یک استقلالی را به افتخار آقای گلی در فوتبال ایران برساند. شیخ محبوب استقلالی‌ها در حال حاضر با 13گل زده در صدر جدول قرار دارد و شهریار مغانلو از پیکان با 12گل و  عیسی آل‌کثیر  از صنعت نفت با 11گل نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌های او هستند. البته شیخ آمار منحصر به فرد دیگری هم دارد و آن این است که استقلال در 93 درصد از بازی‌هایی که این مهاجم ارزشمند را در اختیار داشته توانسته با پیروزی از میدان خارج شود. دیاباته اگر بتواند در پایان لیگ نوزدهم عنوان آقای گلی را از آن خود کند پنجمین بازیکن خارجی در 19 سال اخیر است که در صدر جدول گلزنان لیگ برتر فوتبال ایران قرار می گیرد.

در ادامه نگاهی به فهرست آقای گل های خارجی ادوار گذشته لیگ برتر می‌اندازیم.

دنیل اولروم- 17گل

دنیل اولروم در ششمین دوره لیگ برتر با پیراهن تیم فوتبال ابومسلم توانست عنوان آقای گلی را از آن خود کند. او در آن فصل از لیگ با به ثمر رساندن 17 گل در کنار مهدی رجب‌زاده آقای گل لیگ شد.

عماد رضا- 19گل

سه سال بعد عماد رضا، مهاجم عراقی تیم سپاهان، 19گل برای این تیم به ثمر رساند و در نهمین دوره لیگ برتر آقای گل شود. در آن سال سپاهان با هدایت امیر قلعه‌نویی مقتدرانه و زودهنگام قهرمان لیگ شد و عماد رضا نقش پررنگی در این قهرمانی داشت. عماد رضا تنها آقای گل خارجی فوتبال ایران است که همزمان با کسب این عنوان قهرمانی در لیگ برتر را هم به همراه تیمش تجربه کند.

لوسیانو ادینیو- 20گل

5 سال گذشت تا دوباره یک مهاجم خارجی توانست عنوان آقای گلی فوتبال ایران را به خود اختصاص دهد. لوسیانو ادینیو، مهاجم برزیلی تراکتورسازی، توانست در دوره چهاردهم لیگ برتر با به ثمر رساندن 20 گل آقای گل فوتبال ایران شود. در آن دوره از لیگ برتر تراکتورسازی به لطف درخشش همین بازیکن برزیلی تا هفته آخر هم مدعی قهرمانی بود اما قافیه قهرمانی را درست در هفته پایانی به سپاهان باخت. در آن لیگ تراکتور با 58 گل زده آماری استثنایی از خود به جای گذاشت که 20 گل از این تعداد گل‌ها را ادینیوی برزیلی به ثمر رساند.

استنلی کی‌روش و لوسیانو پریرا- 16گل

4 سال بعد دو مهاجم خارجی مشترکا به عنوان آقای گلی در لیگ برتر فوتبال ایران دست پیدا کردند. کی‌روش استنلی، مهاجم تسپاهان و لوسیانو پریرا، مهاجم فولاد در پایان فصل هجدهم لیگ برتر فوتبال،‌ به‌طور مشترک با به ثمر رساندن 16 گل به عنوان آقای گلی مسابقات لیگ برتر دست پیدا کردند.

با این تفاسیر اگر دیاباته بتواند در پایان لیگ نوزدهم آقای گل شود، ششمین آقای گل خارجی فوتبال ایران خواهد بود. ضمن اینکه در صورت آقای گلی او برای اولین بار در فوتبال ایران است که بازیکنان خارجی برای دومین سال پیاپی آقای گل می شوند. 3/5

نظر شما